Elektrinių automobilių gamintojas „Tesla“ susiduria su kolektyviniu ieškiniu dėl įtarimų, kad jis tyčia padidina savo automobilių odometrų rodmenis, siekdamas anksčiau nutraukti garantinę priežiūrą. Kalifornijoje iškelta byla gali turėti įtakos daugiau nei milijonui „Tesla“ savininkų.
Savininkas teigia, kad kasdienis rida buvo padidintas tris kartus
Ieškovas Nairy Hinton teigia, kad jo 2020 m. „Tesla Model Y“ rodo maždaug 115 kilometrų per dieną nuvažiuotą atstumą, nors jis per dieną nuvažiuoja tik apie 40 kilometrų. Hinton gyvena Los Andžele ir pastebėjo, kad dėl padidinto nuvažiuoto atstumo jo automobilio garantija baigėsi daug anksčiau nei tikėtasi.
Nenumatytos remonto išlaidos
Dėl per anksti pasibaigusios garantijos Hinton teigia, kad buvo priverstas iš savo kišenės sumokėti 10 000 JAV dolerių už pakabos remontą – išlaidas, kurios, jo manymu, turėjo būti padengtos pagal „Tesla“ pagrindinę 80 000 km garantiją. Teismo dokumentuose „Tesla“ kaltinama naudojant padidintus odometro rodmenis, siekiant sumažinti garantinius įsipareigojimus ir padidinti pajamas iš garantijos nepadengiamų remonto darbų.
Įtariamas sistemingas manipuliavimas
Pagal ieškinį, „Tesla“ garantijos ribas ir nuomos ridos limitus sieja su šiais padidintais odometro rodmenimis. Šis tariamas manipuliavimas ne tik pagreitina garantijos galiojimo pabaigą, bet ir verčia klientus pirkti pratęstas garantijas arba patys mokėti dideles remonto sąskaitas.
Ši taisyklė galioja Jungtinėse Amerikos Valstijose. Lietuvos teisės aktai gali skirtis.
„Tesla“ atsakymas Iki straipsnio paskelbimo
„Tesla“ oficialiai neatsakė į „Reuters“ užklausas. Tačiau, kaip pranešama, bendrovė neigia visus ieškinyje pateiktus kaltinimus. Teisės ekspertai mano, kad bylos nagrinėjimas gali užtrukti kelis mėnesius, o gal net kelerius metus. „Šis ieškinys gali turėti rimtų pasekmių skaitmeninių odometrų tikrinimui ir reguliavimui“, – sakė San Francisko automobilių teisės ekspertas Markas Ellisonas.
Pasekmės „Tesla“ savininkams
Jei teismas pripažins „Tesla“ kaltę dėl odometrų klastojimo, bendrovė gali būti priversta kompensuoti nukentėjusiems klientams ir peržiūrėti savo ridos sekimo sistemas. Be to, reguliavimo institucijos gali pradėti tikrinti, kaip yra stebimi ir tikrinami programine įranga valdomi komponentai, pvz., odometrai.
Ar pastebėjote keistų ridos rodmenų savo elektromobilyje? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose žemiau!