Kiniškos elektrinės transporto priemonės (EV) vis labiau populiarėja Europoje – vien 2025 m. vasarį jų pardavimai išaugo net 64 proc. Tokie prekių ženklai kaip BYD ir „Great Wall Motors“ meta iššūkį įsitvirtinusiems Europos gamintojams, siūlydami mažesnes kainas ir vis modernesnes funkcijas. Tačiau kaip šie elektromobiliai iš tiesų prilygsta europietiškiems analogams realiuose bandymuose?
Pardavimų šuolis vs. kokybės realybė
„Dataforce“ analitikų duomenimis, 2025 m. vasarį Europoje parduota beveik 39 000 Kinijoje pagamintų automobilių – tai rodo besikeičiančias preferencijas. Tačiau nors kaina yra pagrindinis pardavimo aspektas, naujausi lyginamieji bandymai rodo, kad kiniški modeliai vis dar susiduria su kokybės ir eksploatacinių savybių problemomis, lyginant juos su europietiškais standartais.
BYD Dolphin vs Cupra Born
Vokietijos leidinio Auto Motor und Sport neseniai atliktame lyginamajame tyrime BYD Dolphin – nebrangus kompaktiškas elektrinis automobilis – buvo bandomas kartu su Cupra Born. Nepaisant patrauklios kainos, „Dolphin“ sunkiai sekėsi keliose kategorijose:
- Minkšta pakaba, dėl kurios kelyje buvo prastas stabilumas
- Neveiksminga stabdžių sistema
- Silpnos tolimosios šviesos, keliančios problemų važiuojant naktį
- Žemos kokybės interjero medžiagos
Priešingai, „Cupra Born“ pasižymėjo tvirtu elgesiu kelyje, aukščiausios kokybės interjeru ir gerai integruota informacijos ir pramogų sistema. Testų rezultatų skirtumas tarp abiejų modelių siekė beveik 100 balų, taip išryškindamas rafinuotumo skirtumą.
ORA 3: stilius svarbesnis už turinį?
„Ora 3“, „Great Wall Motors“ elektrinis automobilis, pasižymėjo žavingu dizainu ir kompaktiška forma, tačiau jam trūko praktiškumo ir vairavimo ergonomikos. Bandytojai pastebėjo:
- Panaudotas žemos kokybės plastikas
- Skurdus komponentų montavimas
- Valdymo ir stabdžių sistemos nepakankamai tikslios
- Tankus salonas – problema aukštesniems vairuotojams
Informacijos ir pramogų sistema vis dar problema
Kita sritis, kurioje kinų elektromobiliai susiduria su sunkumais, yra programinė įranga. „Dolphin“ navigacijos sistema nesugebėjo tiksliai nustatyti maršruto, o tokios programėlės kaip „Spotify“ ir „Amazon Music“ neveikė. GWM sistema reagavo vangiai, o jos meniu buvo painūs.
Eksperto įžvalgos
„Kinijos elektromobiliai padarė didžiulę pažangą įperkamumo ir stiliaus srityje, – sako Vilniaus universiteto transporto technologijų analitikė L. Mačiulytė. „Tačiau kalbant apie apdailos kokybę, naudotojo patirtį ir našumą, atotrūkis nuo europietiškų modelių išlieka didelis.”
Ar Kinijos elektromobiliai tinka Lietuvos rinkai?
Nors kiniški elektromobiliai yra biudžetiniai, jų apribojimai gali kelti problemų Lietuvoje, kur vairuotojai susiduria su įvairiomis oro sąlygomis, ilgesniais atstumais kaimo vietovėse ir sudėtinga kelių danga. Saugumas ir komfortas neturėtų nukentėti, ypač kai dauguma šeimų vienu automobiliu važinėja ir mieste, ir greitkeliu.
Ar viskas keičiasi?
Nepaisydami kritikos, Kinijos gamintojai neignoruoja atsiliepimų. Investicijos į mokslinius tyrimus ir plėtrą padidėjo, todėl tikimasi, kad būsimų modelių valdymas, saugumas ir technologijų integracija bus geresni. 2026 m. pradėti gaminti automobiliai gali dar labiau sumažinti atotrūkį, tačiau kol kas Europos prekės ženklai vis dar pirmauja pagal bendrą kokybę.
Ar rinktumėtės pigesnį elektrinį automobilį iš Kinijos, o ne aukščiausios klasės europietišką modelį? Ar esate jį išbandę? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!