Kinų technologijų milžinė „Xiaomi“ pribloškė savo klientus po to, kai nuotoliniu būdu apribojo savo pavyzdinio elektromobilio „Xiaomi SU7 Ultra“ galią. Iš pradžių pasižymėjęs stulbinančia 1 548 arklio galių galia, savininkai sužinojo, kad jų transporto priemonės galia apribota tik 900 AG – beveik 42 % mažiau. Šis netikėtas žingsnis sukėlė pasipiktinimą tarp pirkėjų, kurie sumokėjo visą kainą tikėdamiesi visiško galingumo.
Kas nutiko su „Xiaomi SU7 Ultra“?
„Xiaomi SU7 Ultra“ turi tris elektros variklius, kurių bendra galia siekia 1548 AG ir 1770 Nm sukimo momentą. Tokia sąranka leidžia automobiliui nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 2,1 sekundės, arba per 1,98 sekundės naudojant amerikietišką riedėjimo pradžios matavimą. Maksimalus greitis siekia įspūdingus 350 km/h.
Nepaisydama šių nepaprastų specifikacijų, „Xiaomi“ nusprendė apriboti turimą galią iki vos 900 AG, naudodama nuotolinį programinės įrangos atnaujinimą. Bendrovė tai pagrindė saugumo sumetimais, teigdama, kad ne visi vairuotojai galėtų suvaldyti tokį ekstremalų našumą be tinkamo apmokymo.
Privalomas našumo kvalifikacinis egzaminas
„Xiaomi“ iš pradžių planavo visą galią atkurti tik vairuotojams, išlaikiusiems specialų kvalifikacinį egzaminą. Pranešimuose buvo teigiama, kad prieš atrakinant maksimalų automobilio našumą savininkai turės įveikti lenktynių trasos ratą pagal laiką ir įrodyti savo vairavimo įgūdžius.
- 648 AG sumažintas per programinės įrangos atnaujinimą
- 60 sekundžių vėlavimas prieš naudojant paleidimo kontrolę
- Planuojamas vairuotojo kvalifikacinis egzaminas, kad būtų galima atrakinti visą galią
Šis prieštaringai vertinamas sprendimas sukėlė didžiulį klientų pasipriešinimą, kurie teigė, kad jau sumokėjo už visas 1 548 AG ir nusipelnė neribotos prieigos be papildomų reikalavimų.
„Xiaomi“ atsitraukia po klientų pasipiktinimo
Susidūrusi su intensyvia kritika, „Xiaomi“ galiausiai atšaukė apribojimus ir grąžino visą galią visiems „SU7 Ultra“ savininkams. Teisės ekspertai atkreipė dėmesį, kad toks apribojimas greičiausiai bus užginčytas teismuose, nes pažeidžia vartotojų teises. Vartotojai teigė, kad veikimo apribojimai po įsigijimo yra nepriimtini, ypač kai reklamuojamos galimybės buvo viena iš pardavimo aspektų.
Kas toliau laukia „Xiaomi SU7 Ultra“ Europoje?
„Xiaomi“, kaip pranešama, ruošiasi išplėsti savo SU7 ir YU7 modelių pasiūlą Europos rinkoje. Tačiau automobiliai pirmiausia turi praeiti vietos homologacijos ir saugos reikalavimus, todėl jų pasirodymas gali užtrukti iki 20 mėnesių. Nors Kinijoje „SU7 Ultra“ kainuoja apie 65 000 eurų, tikimasi, kad Europoje dėl mokesčių ir sertifikavimo išlaidų jo kaina prasidės nuo daugiau nei 100 000 eurų.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite mintimis apie „Xiaomi“ sprendimą ir apie tai, ar automobilių pramonėje turėtų būti leidžiama naudoti nuotolinį veikimo valdymą.