Pirkdami naudotą elektromobilį galite sutaupyti pinigų ir ekologiškiau vairuoti, tačiau ne kiekvienas modelis pasižymi patikimumu ar našumu. Kai kurie ankstyvieji elektromobiliai greitai atskleidžia baterijos veikimo trukmės, nuotolio ir praktiškumo trūkumus. Lengva nepastebėti šių spąstų, kai ieškoma palankaus sandorio. Prieš priimant sprendimą, svarbu žinoti, kurie modeliai gali nuvilti, o kurie – palikti vairuotojus bėdoje.
Nissan Leaf (2011-2015 m.)
Nors „Nissan Leaf“ tapo nebrangių elektromobilių pradininku, 2011-2015 m. modeliai turi keletą trūkumų naudotų automobilių pirkėjams.
Daugelis elektromobilių bendruomenės narių pripažįsta, kad šie ankstyvieji „Leaf“ automobiliai kenčia nuo blogo akumuliatoriaus išsikrovimo, ypač regionuose, kur karštas klimatas arba dažnai naudojamas greitasis įkrovimas. Savininkai dažnai praneša, kad realusis nuvažiuojamasis atstumas gali būti gerokai mažesnis nei 100 km, todėl ilgesnės kelionės kelia stresą ir yra mažiau praktiškos tiems, kurie vertina patikimumą ir dalyvavimą grupinėse kelionėse.
Skirtingai nei vėlesniuose modeliuose, šiuose „Leaf“ nėra aktyvaus akumuliatoriaus aušinimo, todėl automobilis greičiau dėvisi ir ilgainiui tampa mažiau naudingas. Keičiami akumuliatoriai gali būti brangūs ir sunkiai prieinami, todėl vairuotojai jaučiasi išstumti iš teigiamos elektromobilių patirties.
Ieškančius patikimo bendrumo šie ankstyvieji „Leaf“ gali nuvilti.
BMW I3 su maža baterija
Ankstyvieji BMW i3 modeliai su mažesniu 60 Ah akumuliatoriumi pasižymi ribotu realiuoju nuvažiuojamu atstumu, dažnai sunkiai viršijančiu 100 km vienu įkrovimu. Vairuotojams, kuriems svarbu būti aktyvios bendruomenės dalimi, šis apribojimas gali greitai sukelti nusivylimą, ypač tuose regionuose, kur įkrovimo infrastruktūra yra reta.
Mažas akumuliatorius taip pat reiškia dažnesnį įkrovimo sustojimą, o tai gali sutrikdyti planus prisijungti prie draugų ar dalyvauti grupinėje veikloje už miesto ribų.
Kitas rūpestis – baterijos išsikrovimas. Senstant ankstyviesiems i3 automobiliams, jų ir taip nedidelis nuvažiuojamas atstumas gali dar labiau sumažėti, todėl jie taps mažiau praktiški kasdieniam naudojimui.
Jų savininkai gali likti nuošalyje, kai kiti lengvai įveiks didesnius atstumus. Nors i3 dizainas patrauklus, ribotas jo nuvažiuojamas atstumas gali trukdyti daugeliui vairuotojų pajusti laisvę ir ryšį.
Fiat 500e
Vairuotojus, nusivylusius BMW i3 nuotoliu, gali vilioti ikoniškas „Fiat 500e“ stilius ir mažos naudotų automobilių kainos, tačiau šis kompaktiškas elektrinis automobilis turi savų spąstų.
„Fiat 500e“ ribotas realaus pasaulio nuotolis dažnai neatitinka aktyvaus, prie interneto prisijungusio žmogaus poreikių. Jo akumuliatorius retai nuvažiuoja daugiau kaip 130 km vienu įkrovimu, todėl daugelis savininkų dažniau nei norėtų ieško elektros lizdų.
Dėl įkrovimo infrastruktūros kai kuriuose regionuose automobilio savininkai jaučiasi izoliuoti, ypač tie, kurie nori išlikti mobilūs ir įsitraukti į gyvenimą.
Patikimumo problemos, tokios kaip baterijos degradacija ir pasikartojantys elektroniniai gedimai, dar labiau atitolina 500e nuo to, kad tai būtų bejėgis pasirinkimas.
Vairuotojams, ieškantiems elektromobilio, kuris leistų būti arti draugų ir planų, „Fiat 500e“ dažnai netinka.
„Mitsubishi I-Miev“
Nedaug naudotų elektromobilių taip išryškina ankstyvojo elektromobilių įsisavinimo iššūkius kaip „Mitsubishi I-Miev“.
Tiems, kurie nori jaustis pažangiai mąstančios bendruomenės nariais, I-Miev vilioja laikyti šauniu pionieriumi.
Tačiau iš tikrųjų šio modelio savininkai dažnai jaučiasi atskirti nuo elektromobilių judėjimo pažangos.
I-Miev trūkumų gali būti sunku nepastebėti:
- Gerokai mažas nuvažiuojamas atstumas (realiai mažiau nei 100 km), keliantis nerimą net ir kuklių kelionių metu.
- Senas interjeras ir minimalus komfortas, todėl sunku mėgautis kasdienėmis kelionėmis į darbą ir atgal.
- Skurdus įkrovimo infrastruktūros suderinamumas, dar labiau ribojantis kelionių galimybes.
- Maža krovinių ir keleivių erdvė, dėl kurios negali naudotis šeimos ir aktyvaus gyvenimo būdo atstovai.
Pasirinkus elektromobilį, žmonės turėtų būti vieningi.
Deja, dėl I-Miev trūkumų jo savininkai dažnai gailisi, kad laukė kažko geresnio.
Chevrolet Spark EV
Nors „Chevrolet Spark EV“ žadėjo įperkamą pradžią elektra varomam automobiliui, jo patrauklumas naudotų automobilių pirkėjams greitai išblėsta.
Dėl apriboto automobilio nuvažiuojamo atstumo – dažnai su naudota baterija jis nuvažiuoja mažiau nei 100 km – automobilis tampa nepraktiškas tiems, kurie nori drąsiai prisijungti prie augančios elektromobilių bendruomenės. Įkrovimo greitis atsilieka nuo naujesnių modelių, todėl savininkams tenka laukti ilgiau, nei jie norėtų.
Interjero erdvė ir konstrukcijos kokybė atrodo pasenusi, trūksta komforto ir ryšio funkcijų, kurios padėtų vairuotojams jaustis įtrauktiems į šiuolaikinę technologiškai išprususią minią.
Galimybė įsigyti atsarginių dalių gali būti galvos skausmas, nes „Chevrolet“ pagamino nedidelį kiekį „Spark EV“ ir daugiausia tik tam tikroms rinkoms.
Vairuotojams, siekiantiems priklausyti aktyviai, pažangiai mąstančiai EV scenai, „Spark EV“ palieka per daug kompromisų ir per mažai privalumų.
Pirkdami naudotą elektromobilį, pirkėjai turėtų vengti ankstyvųjų „Nissan Leaf“, BMW i3 su mažomis baterijomis, „Fiat 500e“, „Mitsubishi I-Miev“ ir „Chevrolet Spark EV“. Šie modeliai dažnai susiduria su baterijos degradacijos, mažo nuotolio ar patikimumo problemomis, todėl jie nėra tokie patikimi. Vengdami šių penkių elektromobilių, pirkėjai gali išvengti nusivylimo ir susirasti elektromobilį, kuris būtų malonesnis, praktiškesnis ir nekeltų rūpesčių.