Naudotų elektromobilių (EV) rinka Lietuvoje 2025 m. išlieka stipri, ypač biudžetiniame segmente iki 15 000 eurų. Pirkėjus motyvuoja mažos eksploatacijos išlaidos, nauda aplinkai ir vyriausybės skatinimo priemonės. Štai ką reikia žinoti prieš perkant naudotą EV Lietuvoje šiais metais.
Stabili paklausa, kintantys prioritetai
Nors augimas visoje Europoje sulėtėjo, naudotų EV paklausa Lietuvoje išlieka stabili. Pirmauja Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų gyventojai, ieškodami prieinamos elektrinės mobilijos ir nemokamo parkavimo privalumų.
Pagrindiniai EV pirkėjų motyvai
- Mažesnės degalų ir techninės priežiūros išlaidos
- Aplinkosaugos sumetimai
- Galimybė gauti APVA finansinę paramą
- Patogumas mieste (nemokamas parkavimas, trumpi atstumai)
Populiariausi naudoti elektromobiliai Lietuvoje
Remiantis prieinamumu, kaina ir patikimumu, štai populiariausi naudoti elektromobiliai rinkoje:
- Nissan Leaf (2015–2018): 6 000–9 500 EUR – Patikimas, bet ribotas nuvažiuojamas atstumas (120–160 km)
- BMW i3 (2014–2019): 10 000–16 000 EUR – Kokybiška konstrukcija, brangūs remontai
- Renault Zoe (2015–2020): 7 000–11 000 EUR – geras nuvažiuojamas atstumas, tačiau kai kuriems modeliams reikia išsinuomoti akumuliatorių
- Tesla Model 3 (2019+): 20 000–29 000 EUR – didelis nuvažiuojamas atstumas (350–450 km), aukščiausios klasės pasirinkimas
- Hyundai Ioniq (2017–2019): 12 000–16 000 EUR – efektyvus ir ekonomiškas
- Kia Soul EV (2015–2018): 8 000–11 000 € – praktiškas, bet ribotas greitojo įkrovimo tinklas
Ko ieško pirkėjai?
Lietuvos pirkėjai prioritetą teikia akumuliatoriaus būklei, ridos ir įkrovimo suderinamumui. Daugelis naudoja diagnostikos įrankius arba lankosi serviso centruose, kad įvertintų akumuliatoriaus būklę (SOH).
- Tikslinė SOH: idealiu atveju virš 75 %
- Įkrovimo greitis ir jungčių suderinamumas (CCS, CHAdeMO)
- Realus nuvažiuojamas atstumas žiemą – dažnai 20–40 % mažesnis
Vyriausybės skatinimo priemonės 2025 m.
APVA (Lietuvos aplinkos projektų agentūra) siūlo:
- 2500 EUR kompensaciją už naudotą EV
- +1000 eurų premija už senos taršios transporto priemonės atidavimą į metalo laužą
Paraiškos turi būti pateiktos per 60 dienų nuo pirkimo, o elektromobilis neturi būti anksčiau registruotas pirkėjo vardu.
Įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje
Viešasis tinklas išsiplėtė iki daugiau nei 1000 įkrovimo punktų visoje šalyje. Pagrindiniai tinklai yra „Ignitis ON“, „Eleport“, „Emobilitas“ ir „ChargeUp“. Greitojo įkrovimo stotys DC auga palei pagrindinius kelius, pvz., Via Baltica ir A1.
Dažniausiai pirkėjų daromos klaidos
- Neįvertinamas akumuliatoriaus SOH
- Pervertina realų važiavimo nuotolį
- Neatsižvelgia į namų įkrovimo apribojimus daugiabučiuose namuose
- Nepastebi įkrovimo prievado suderinamumo
Eksploatavimo išlaidų palyginimas (EV ir VDV)
Išlaidų tipas | Elektrinis automobilis | Vidaus degimo variklis |
---|---|---|
„Kuras“ (elektra) | 2–4 EUR/100 km | 8–12 EUR/100 km |
Techninė priežiūra | Maža | Didelė (alyva, filtrai, diržai) |
Aplinkos mokestis | 0 EUR (šiuo metu) | Iki 150 EUR per metus |
Parkavimas (Vilnius) | Nemokamas | Mokamas |
Ką sako tikri Lietuvos vairuotojai?
- „Mano „Nissan Leaf“ puikiai tinka kasdieninėms kelionėms mieste, bet ilgoms kelionėms jis netinka.“
- „„BMW i3“ atrodo prabangus, bet remontas brangus.“
- „Įkrovimo stotelių daugėja, bet eilės vis dar gali būti problema.“
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.