Iššūkis prasideda: Tikslumas ir galia kiekviename posūkyje
Bukiškių autodrome išbandomi pretendentai į „2025 metų automobilio“ titulą. Įtempto vertinimo metu atliekami tikslūs vairavimo manevrai – nuo smūgio ir slydimo korekcijos iki pagreičio ir stabilizavimo. Automobiliai svyruoja, atgauna kontrolę ir kartais sukasi dramatiškais lankais, nuo kurių pasklinda vandens purslai – tai estetinis malonumas fotografams, tačiau primenantis apie ekstremalius realaus vairavimo reikalavimus.
Tačiau realiomis sąlygomis tokie manevrai su beveik dvi tonas sveriančiomis mašinomis gali būti pavojingai nenuspėjami. Pažangios elektroninės stabilumo kontrolės sistemos teikia pagalbą, tačiau tam tikromis sąlygomis vairuotojo patirtis tampa labai svarbi.
Išbandyti ribas: Slidžios dangos, staigūs posūkiai ir slydimo kontrolės iššūkiai
Skirtingai nuo kasdienių kelių, Bukiškių autodrome susiduriama su unikaliais iššūkiais: vandens įmirkusia, slidžia trasos dalimi ir judančia plokšte, kuri sukrečia galinę ašį, priversdama transporto priemonę slysti. Ši įranga imituoja sąlygas, su kuriomis vairuotojai gali susidurti per žiemos audras ar netikėtus pavojus, ir taip parengia juos įveikti tokius pavojus kaip juodasis ledas, ledinis lietus ar staigios kliūtys.
Svarbiausi akcentai:
- 6 kūgių slalomas – išbandomas valdymo tikslumas.
- Staigūs, slidūs dešinieji posūkiai – stabilumo kontrolės išbandymas.
Tokie bandymai pabrėžia praktinės patirties ir įgūdžių lavinimo svarbą užtikrinant saugų vairavimą.
Atspindžiai apie naujokus: Paul de Miko ir Dr. Saugirdas Pukalskas už vairo.
Šiemet prie žiuri prisijungė du nauji veidai: tinklaraštininkas ir visuomenės veikėjas Paulas de Miko ir VILNIAUS TECH profesorius Dr. Saugirdas Pukalskas. Vadovaujami saugaus vairavimo ekspertų Artūro Pakėno ir Andriaus Savčenkos, šie nauji žiuri nariai į slidžią trasą žvelgė atsargiai ir smalsiai.
- Paulas de Miko: „Nors panašias trasas esu išbandęs ir anksčiau, aštrus, slidus posūkis buvo įtemptas. Instruktoriai mums priminė, kad vairuotojas turi dirbti sinchroniškai su automobilio saugos sistemomis – staigiai stabdyti, reguliuoti vairą ir prireikus greitėti. Daugumoje automobilių jaučiausi saugiai, tačiau vienas modelis šiek tiek neatitiko mano lūkesčių. Keista, bet kitas modelis – nepaisant jo svorio ir dydžio – veikė įspūdingai tiksliai. Sakyčiau, net mano mama galėtų su juo įveikti šią trasą!”
- Dr. Saugirdas Pukalskas: „Šiandien labiausiai nustebino elektroninių pagalbinių sistemų vaidmuo . Prieš dešimtmetį su sudėtingomis trasos plokštėmis galėjo susidoroti tik įgudęs vairuotojas, dabar dauguma kandidatų su jomis susidoroja nesunkiai. Technologijos tobulėja, tačiau negalime ignoruoti vairuotojo vaidmens įjungiant ir derinant šias sistemas prie realaus laiko vairavimo sąlygų. Pagrindiniai dalykai – sėdynės padėtis, veidrodėlių sureguliavimas ir rankų išdėstymas – vis dar yra svarbiausi.”
Kas triumfuos? Tęsiami „Sportiškiausio automobilio“ ir 4×4 pretendentų bandymai
Kelionė tęsiasi – vairuotojai ekspertai vertina, kuris modelis pelnys „ Sportiškiausio metų automobilio“ titulą . Taip pat pradedamos Metų 4×4 automobilio paieškos, sudarančios prielaidas dar intensyvesniems bandymams. Visų kategorijų finalininkai bus paskelbti lapkričio 21 d., o pagrindinis „2025 metų automobilio“ titulas bus suteiktas lapkričio 29 d.