Pirkdami automobilį dauguma žmonių mano, kad variklis yra suprojektuotas ir pagamintas to paties prekės ženklo, kuris pagamino transporto priemonę. Tačiau daugelis gerai žinomų automobilių po variklio gaubtu slepia netikėtą paslaptį: jų varikliai gaminami Europos gamintojų! Siekdami našumo, efektyvumo ar ekonomiškumo, pasauliniai prekių ženklai savo variklius dažnai gamina remdamiesi europietiškais inžineriniais sprendimais. Pateikiame 10 populiarių automobilių, kurie turi Europoje pagamintus variklius, nors to galbūt ir nesitikėjote.
1. Ford Focus RS – „Volvo“ varomas automobilis
Galbūt atrodo, kad galingasis „Ford Focus RS“ yra grynas amerikietiškas modelis, tačiau po jo variklio gaubtu slepiasi „Volvo“ Švedijoje sukurtas 2,5 l penkių cilindrų variklis su turbokompresoriumi. Ši jėgainė užtikrina jaudinančias charakteristikas ir yra mėgstama entuziastų.
2. Jeep Grand Cherokee – Mercedes-Benz įtaka
„Jeep Grand Cherokee“ gali būti kultinis amerikietiškas visureigis, tačiau jo 3,0 l dyzelinį variklį ‚Daimler-Chrysler‘ laikais sukūrė ‚Mercedes-Benz‘. Šis vokiečių sukurtas jėgos agregatas pasižymi puikiu efektyvumu ir sukimo momentu.
3. Mini Cooper – Varomas Peugeot
Mylimojo „Mini Cooper“ variklio gaubte slepiasi Prancūzijos kūrinys. Daugelyje „Mini“ modelių naudojamas BMW ir „Peugeot“ bendrai sukurtas 1,6 l variklis, įrodantis, kad net ir britų žavesys turi europietiškos inžinerijos pagrindą.
4. Dodge Sprinter – Užmaskuotas mersedesas
JAV populiarus darbinis furgonas „Dodge Sprinter“ iš tikrųjų yra pergamintas „Mercedes-Benz Sprinter“. Jame išliko Vokietijoje gaminami dyzeliniai varikliai, garsėjantys ilgaamžiškumu ir efektyvumu.
5. Cadillac CTS – Italijos „VM Motori“ variklis
Prabangusis „Cadillac CTS“ gali būti amerikietiškas prestižas, tačiau jo 2,9 l V6 dyzelinį variklį sukonstravo Italijos įmonė „VM Motori“, kuri specializuojasi dyzelinių variklių srityje.
6. Nissan Navara – Vokiečių inžinerija viduje
„Nissan Navara“ pikape naudojamas ‚Mercedes-Benz‘ sukurtas 2,3 l dyzelinis variklis su dviem turbinomis, todėl jame dera japoniškas patikimumas ir vokiškas tikslumas.
7. Chrysler 300C – Dar viena Mercedes jungtis
„Chrysler 300C“ garsėja drąsiu amerikietišku stiliumi, tačiau daugelyje modelių montuojami ‚Mercedes-Benz‘ dyzeliniai varikliai – ‚Daimler‘ ir ‚Chrysler‘ partnerystės palikimas.
8. Toyota Supra – BMW Galia
Naujausia „Toyota Supra“ sukėlė diskusijų tarp puristų, nes jos 3,0 l darbinio tūrio turbokompresorinis šešių cilindrų eilinis variklis yra tiesiai iš BMW. Nors kai kurie gerbėjai buvo nusiteikę skeptiškai, šis Vokietijoje pagamintas jėgos agregatas pasižymi įspūdingomis eksploatacinėmis savybėmis./
9. Chevrolet Captiva – Italijos „Fiat“ variklis
„Chevrolet Captiva“ visureigyje montuojamas ‚Fiat‘ sukurtas 2,0 l turbo dyzelinis variklis, kuriame itališkas efektyvumas dera su amerikietišku praktiškumu.
Kodėl automobilių gamintojai naudoja užsienietiškus variklius?
Yra keletas priežasčių, dėl kurių automobilių gamintojai renkasi skirtingų įmonių variklius:
- Ekonomiškumas – naujo variklio kūrimas iš naujo yra brangus, todėl dalijimasis technologijomis leidžia sutaupyti pinigų.
- Kai kurios Europos markės specializuojasi tam tikrų tipų variklių gamyboje, todėl yra geresnis pasirinkimas konkretiems modeliams.
- Partnerystė ir susijungimai – Pasaulinis bendradarbiavimas reiškia, kad įmonės dalijasi technologijomis, kad išliktų konkurencingos.
Europos inžinerija paliko ryškų pėdsaką pasaulinėje automobilių pramonėje, net ir ten, kur to nesitikėtumėte.
Ką manote apie automobilių markes, naudojančias užsienyje pagamintus variklius? Ar jums tai svarbu, ar svarbu tik eksploatacinės savybės? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!