„Alpine“ vyriausiasis vandenilio inžinierius Pierre-Jean Tardy paneigė nuomonę, kad vidaus degimo varikliai yra pasenę, teigdamas, kad „degimo variklis nėra priešas“. Vietoj to jis teigia, kad tikrieji kaltininkai yra iškastinis kuras ir išmetamosios dujos, o vandenilis galėtų būti švarus kelias į ateitį.
Degimo varikliai vis dar turi ateitį
Nors reguliavimo institucijos visame pasaulyje skatina visiškai elektrinius automobilius (EV), vartotojų susidomėjimas jais atsilieka nuo lūkesčių. Reaguodami į tai, keli automobilių gamintojai, tarp jų ir „Alpine“, persvarsto savo strategijas ir tiria hibridinius bei alternatyvius degalų sprendimus, kurie apima degimo variklių išsaugojimą.
„Degimo variklis nėra priešas“, – sakė Tardy Autoblog.nl, paaiškindamas, kad degimo technologija gali būti pritaikyta veikti naudojant anglies dioksido neišskiriančius degalus, pvz., vandenilį. Anot Tardy, visiškas degimo variklių uždraudimas yra klaidingas sprendimas. Vietoj to jis tiki įvairiapusiška variklių ateitimi, apimančia įvairių energijos šaltinių derinį, o ne vien tik baterijų elektros energiją.
„Alpine Alpenglow Hy6“: vandenilio variklis Le Mans
Tardy šiuo metu kuria „Alpine Alpenglow Hy6“, kuris debiutuos 2028 m. 24 valandų Le Mans lenktynėse. Šis radikalus vandenilio variklis turi 3,5 litro tūrio dvigubą turbokompresorių V6, kuris generuoja 730 arklio galių ir 770 Nm sukimo momentą. Tai drąsus pareiškimas: nulinės emisijos lenktynės nebūtinai reiškia visišką perėjimą prie elektros.
„Alpine“ nėra vienintelė kompanija, kuri persvarsto degimo variklių vaidmenį. „Fiat“ neseniai vėl pradėjo gaminti benzininį variklį, kuris anksčiau buvo montuojamas tik elektrinėse „500“ modeliuose. „Volkswagen“ kitoje elektrinės transporto priemonės platformoje bus galima montuoti vidaus degimo variklius. „Mini“ teigia, kad toliau pardavinės benzininiais varikliais varomus modelius, o „Mazda“ kuria tai, ką vadina „idealiu vidaus degimo varikliu“.
Kitos įmonės, pavyzdžiui, BMW (Neue Klasse), Stellantis (STLA) ir Scout, stato ant lanksčių platformų, kurios, atsižvelgiant į rinkos paklausą, gali būti pritaikytos įvairiems variklių tipams.
Vandenilio problema: energija ir išmetamosios dujos
Nors vandenilio degimo varikliai siūlo įdomias galimybes, yra ir iššūkių. Vandenilio ar sintetinio kuro gamyba dažnai vis dar susijusi su iškastiniais energijos šaltiniais arba reikalauja didelių elektros energijos kiekių, o tai gali neutralizuoti naudą aplinkai. Nepaisant šių trūkumų, „Alpine“ tiki, kad inovacijos ir švaresnė vandenilio gamyba laikui bėgant užpildys šią spragą.
Pragmatiškas požiūris į išmetamųjų teršalų mažinimą
Daugeliui automobilių gamintojų perėjimas prie visiško elektrifikavimo nėra ideologijos, o pragmatizmo klausimas. Jei degimo varikliai gali veikti švariai, ypač naudojant vandenilį, jie gali išlikti gyvybingi dar ilgai po to, kai bus įvesti draudimai. Kaip nurodo Tardy, realistiškiau yra diversifikuoti energijos sprendimus, nei priversti vartotojus, kurie nėra tam pasirengę, naudoti elektromobilius.
„Alpine“ ateities vizija neatmeta vidaus degimo variklių – ji juos apibrėžia iš naujo. Naudojant vandenilio kurą ir hibridinį lankstumą, automobilių pasaulis gali sulaukti labiau subalansuotos, įvairių degalų ateities. Vietoj vidaus degimo variklių panaikinimo, „Alpine“ siūlo juos tobulinti.
Ką manote – ar vidaus degimo varikliai turėtų būti uždrausti, ar turėtume investuoti į švaresnius degalus, pavyzdžiui, vandenilį? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!