Kai kurie Kinijos automobilių gamintojai siekia steigti gamybos ir surinkimo gamyklas Europoje, nes lėtėjant paklausai savo šalyje, didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje, jie siekia padidinti pigesnių automobilių pardavimą regione, kad galėtų konkuruoti su savo konkurentais Europoje.
Pastaraisiais metais Europoje sparčiai išaugo Kinijoje pagamintų elektrinių transporto priemonių (EV) importas, todėl susirūpinimą kelia tiek vietos EV gamintojai, kurie gali patirti didelių nuostolių dėl pigių kiniškų elektrinių transporto priemonių bangos, tiek politikai.
ES pradėjo antisubsidijų tyrimą dėl iš Kinijos importuojamų elektrinių transporto priemonių.
Pateikiame išsamią informaciją apie Kinijos elektromobilių gamintojų planus investuoti Europoje:
CHERY AUTO
Balandžio 16 d. „Chery Auto“, didžiausia Kinijos automobilių gamintoja pagal eksporto apimtis, paskelbė, kad su Ispanijos „EV Motors“ pasirašė bendros įmonės sutartį ir atidarys savo pirmąją Europos gamyklą Katalonijoje.
Planuojama, kad gamyba prasidės vėliau šiais metais, o jaunesnioji partnerė „Chery“ gamykloje gamins „Omoda“ automobilius. Pagrindinė akcininkė „EV Motors“ savo transporto priemones pradės gaminti ketvirtąjį ketvirtį, pranešė Ispanijos bendrovė.
Automobilių gamintojas taip pat svarsto galimybę šį dešimtmetį Didžiojoje Britanijoje pastatyti automobilių gamyklą, pranešė laikraštis „Financial Times“.
BYD
Didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja BYD 2023 m. pabaigoje paskelbė, kad savo pirmąją Europoje elektromobilių gamybos bazę statys Vengrijoje. Gamykla gamins elektromobilius ir iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius Europos rinkai ir turėtų pradėti veikti po trejų metų, teigė bendrovė, sausio mėn.
Didžiausia Kinijos „Tesla“ konkurentė šalyje veikia nuo 2016 m., kai Komaromo mieste Vengrijos šiaurės vakaruose įkūrė elektrinių autobusų surinkimo padalinį.
LEAPMOTOR
Praėjusiais metais Kinijos „Leapmotor“ užmezgė partnerystę su „Stellantis“, o Kinijos vyriausybei suteikus žalią šviesą bendrai įmonei, „Reuters“ pranešė, kad bendrovė pradės gaminti mažus elektromobilius „Stellantis“ Tychy gamykloje Lenkijoje.
„Stellantis“ planuoja, kad pirmieji automobiliai su „Leapmotor“ bus pristatyti iki metų pabaigos, balandžio mėn. akcininkams sakė „Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas.
SAIC MOTOR
Valstybinė SAIC, antra pagal dydį Kinijos automobilių eksportuotoja, gaminanti MG prekės ženklo automobilius, ieško vietos Europoje, kur galėtų įkurti elektrinių automobilių gamybos gamyklą.
„SAIC“ jau turi „MG Motors“ padalinio Europos dalių centrą Amsterdame ir planuoja atidaryti antrą gamyklą Prancūzijoje, kad patenkintų didėjančią šios šalies transporto priemonių paklausą, kovo mėn. pranešė bendrovė.
XPENG
Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintojos „XPeng“ vienas iš prezidentų Brianas Gu Pekino automobilių parodoje teigė, kad Europoje vykstantis tyrimas dėl Kinijoje pagamintų elektrinių transporto priemonių ir reguliavimo pokyčiai gali paskatinti įmonę investuoti į gamyklas ar tiekėjus užsienyje, nes gresia didesni tarifai.
GEELY
2022 m. Lenkijos valstybės valdoma įmonė „Izera“, gaminanti pirmąjį šalies elektromobilį, pasirašė licencijos sutartį su Kinijos bendrove „Geely Holding“ dėl pirmosios šalyje elektromobilių gamyklos statybos.
Ankstesnės Lenkijos administracijos patvirtintas planas buvo atidėtas, nes naujoji vyriausybė baigia persvarstyti Briuselio išlaidų planą, tačiau dėl jo bus apsispręsta iki vasaros, „Reuters“ sakė aukštas Europos Sąjungos pareigūnas.