Europos automobilių pramonę šiuo metu krečia didelė krizė, kaip rodo sunkus „Volkswagen“ laikotarpis. Pasak Italijos ministrės pirmininkės G. Meloni, taip atsitiko dėl „pražūtingo „žaliojo susitarimo“, kuris skatina dekarbonizaciją deindustrializacijos sąskaita, poveikio“.
Didžiausią Europos automobilių gamintoją „Volkswagen“ šiuo metu iš esmės restruktūrizuoja. Be kita ko, gresia pavojus dviem gamykloms Vokietijoje, o darbo gali netekti iki 30 000 žmonių.
Be to, šiuo metu automobilių bendrovėms nerimą kelia kitais metais įsigaliosiančios naujos taisyklės. Pagal jas vidutinė gamintojo modelių gamos anglies dioksido emisija bus sumažinta nuo 116 iki 94 g/km. Jei šio tikslo nepasieks, turės mokėti 95 eurų baudą už kiekvieną normą viršijantį gramą, padaugintą iš parduotų automobilių skaičiaus.
O tai, pasak „Renault“ ir Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) vadovo, gali reikšti milijardus eurų siekiančias pasekmes.
Meloni dėl krizės kaltina ES valdžios institucijas
Minėtosios problemos iš esmės yra 2023 m. kovo mėn. patvirtinto Žaliojo sandorio ir didžiulių automobilių gamintojų investicijų į elektromobilių plėtrą pasekmė. Pasak Italijos ministro pirmininko Giorgia Meloni, tai lemia „Europos automobilių pramonės savidestrukciją“.
„Draudimas nuo 2035 m. Europoje pardavinėti automobilius su vidaus degimo varikliais yra vienas akivaizdžiausių savidestrukcinio požiūrio pavyzdžių“, – sakė G. Meloni neseniai sakydama kalbą Italijos verslo federacijos asamblėjoje.
„Parama ekologiškam perėjimui neturi reikšti visos pramonės šakos išardymo“, – tęsė ji. Meloni pasmerkė „katastrofiškas pasekmes dėl ideologinio požiūrio į „Žaliąjį kursą“ ir apkaltino Europą, kad ji teikia pirmenybę „dekarbonizacijai deindustrializacijos sąskaita“. – pranešė Italijos žiniasklaida.
Italai nori paspartinti žaliojo susitarimo peržiūrą
Italijos vyriausybės vadovas pažadėjo padaryti viską, kas įmanoma, kad Europos Sąjunga persvarstytų Žaliąjį sandorį.
„Taip sakome, nes esame Europos draugai ir norime ginti Europos pramonės potencialą. Europos draugai turi turėti drąsos garsiai kalbėti apie dalykus, kurie neveikia“, – aiškina J. Meloni.
Italijos vyriausybė jau kurį laiką spaudžia Europos Sąjungos institucijas greičiau nei planuota peržiūrėti iki šiol padarytą pažangą įgyvendinant „Žaliąjį sandorį“. Jos peržiūra turėjo įvykti 2026 m., tačiau vis dažniau minima kitų metų pradžia.
Šių priemonių tikslas – visų pirma atidėti draudimą prekiauti vidaus degimo varikliais varomais automobiliais vėlesniam laikui. Taip siekiama užtikrinti, kad automobilių bendrovės galėtų sutelkti dėmesį į dabartį, o ne investuoti į naujas technologijas.
Investicijos, kurios dažnai atliekamos naujų vidaus degimo modelių kūrimo sąskaita. Vietoj to gamintojai pastaruoju metu netgi mėgaujasi facelift’ais. Pavyzdys? Pavyzdžiui, „Volvo“, kuri, užuot nutraukusi savo flagmano XC90 gamybą po 10 metų, jį iš esmės patobulino.