„Porsche“ – prabangos ir našumo sinonimas – susiduria su vienu sunkiausių iššūkių. Vokietijos žiniasklaida praneša, kad gali kilti pavojus iki 8 000 darbo vietų, nes bendrovė stengiasi prisitaikyti prie kintančių automobilių pramonės tendencijų, ypač prie elektrifikavimo.
Pardavimų kritimas
Pasaulinis „Porsche“ pardavimų nuosmukis labiausiai paveikė Kinijos rinką, kuriai tenka 25 proc. bendrovės pasaulinių pajamų. 2024 m. pardavimai Kinijoje smuko trečdaliu – nuo 80 000 iki vos 60 000 automobilių. Deja, šio staigaus nuosmukio negalėjo kompensuoti kuklus augimas Europoje ir Šiaurės Amerikoje.
Šis pardavimų nuosmukis išgąsdino investuotojus, todėl „Porsche“ akcijų kaina per pastaruosius metus nukrito nuo 80 iki 60 eurų už akciją.
Elektrifikavimo problemos
„Porsche“ perėjimas prie elektrinių transporto priemonių (EV) nebuvo sklandus. Vienas geriausiai parduodamų modelių „Macan“, Europoje siūlomas tik elektrinis variantas, sunkiai įsitvirtino. Panašiai ir elektriniai „718 Boxster“ ir „Cayman“, kurie turi pakeisti savo benzininius pirmtakus, yra priimami vangiai, o tai dar labiau apsunkina markės pastangas.
Įdomu tai, kad prieš pat benzinu varomų 718 modelių gamybos nutraukimą Europos prekybos salonuose buvo pastebėtas paklausos padidėjimas. Atrodė, kad klientai nesiryžo priimti šių kultinių sportinių automobilių elektrinių pakaitalų.
Užimtumo neapibrėžtumas
Vokietijos žiniasklaida teigia, kad „Porsche“ siekia sumažinti savo darbuotojų skaičių iki 8 000 pareigybių iš dabartinių 40 000 darbuotojų. Bendrovė jau atsisakė atnaujinti sutartis su 1 000 laikinųjų darbuotojų. Spekuliacijos apie tolesnį darbuotojų atleidimą sukėlė nerimą, vis dažniau diskutuojama apie ankstyvo išėjimo į pensiją programas.
Pasauliniai iššūkiai
„Porsche“ susiduria ne tik su elektrifikavimo strategija, bet ir su papildomais neaiškumais. Dėl Donaldo Trumpo sugrįžimo į JAV prezidento postą Europos transporto priemonėms gali būti taikomi muitai, o tai turėtų tiesioginės įtakos „Porsche“ pelningumui svarbiausioje rinkoje.
Tuo tarpu konkurencija Kinijoje stiprėja. Vietinių prekės ženklų aukščiausios klasės elektriniai automobiliai, kurių kaina yra gerokai mažesnė nei „Porsche“, tampa vis populiaresni tarp Kinijos vartotojų. Pirmojo bendrovės elektromobilio „Porsche Taycan“ pardavimai 2024 m. sumažėjo 50 %, net ir po esminio atnaujinimo.
Strategijos permąstymas
„Porsche“ pripažįsta, kad jai gali tekti iš naujo įvertinti savo požiūrį. Įmonė svarsto hibridų strategiją, o 2028 m. planuoja vėl pradėti naudoti benzininius variklius tokiuose modeliuose kaip „Macan“ ir pavyzdiniame trijų eilių visureigyje K1. Šios korekcijos atspindi didėjančią vartotojų paklausą vidaus degimo varikliams (VDV) ir hibridinėms galimybėms premium segmente.
„Daugelis prabangių automobilių segmento klientų vis dar renkasi automobilius su vidaus degimo varikliais“, – sakė ‚Porsche‘ finansų direktorius Lutzas Meschke. Jis taip pat užsiminė apie didesnį lankstumą būsimoje bendrovės modelių gamoje – planuojama kurti naujus išvestinius vidaus degalų variklio ir hibridinių modelių variantus, kurie geriau atitiktų klientų lūkesčius.
Kelias į priekį
2023 m. „Porsche“ visame pasaulyje pardavė 320 000 automobilių. Tačiau prognozuojama, kad 2024 m. šis skaičius gerokai sumažės – iš gamybos linijų turėtų išvažiuoti tik 250 000 automobilių. Kadangi „Porsche“ susiduria su šiais iššūkiais, dar neaišku, ar jos istorinis palikimas sugebės ją išvesti iš sukrėtimų.
Kol kas atrodo, kad laukia sunkus kelias, o kultinio Vokietijos automobilių gamintojo laukia sunkūs sprendimai.