• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 30 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Artėja sprendimo diena: vilniečių vertinimui bus pateiktas atnaujintas Vokiečių gatvės projektas

pagal Andžej Biaigo
2022.02.03, 9:16
Eismas
A A
0
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Architektų studija „IMM architektai“ vasario 24 d. pakvies vilniečius į Vokiečių gatvės strateginio renovacijos plano projektinių pasiūlymų aptarimą. 

Vokiečių gatvė yra svarbi pėsčiųjų žiedo dalis Senamiestyje: vienoje jos pusėje  – aktyvi Vilniaus gatvė, kitoje – ramesnė, formalesnė Rotušės aikštė. Tai parko elementų turinti žalia erdvė, kurioje malonu leisti laiką, kartu – ir aktyvi centrinė miesto gatvė su daug veiklų. Tai du pagrindiniai pranašumai, kuriuos projekto rengėjai siūlo išnaudoti geriau.

Gatvės–parko tipo erdvė 

Iš pradžių kūrę gatvės-aikštės tipo erdvę, architektai atsižvelgė į savivaldybės architektų, infrastruktūros, miestovaizdžio specialistų pastabas ir projektuoja gatvės-parko teritoriją. Specialistai akcentuoja 4 šios zonos prioritetus: kokybiški želdiniai, daugiau vietos veikloms, istorinio užstatymo įamžinimas per grindinio raštą, pagrindinis dėmesys pėstiesiems. Pėsčiųjų bulvaro plotį siūloma keisti nuo buvusio 4,5 m iki 14 m. Jis natūraliai svyruos tik tarpuose tarp žaliųjų zonų. 

„Vokiečių gatvės centrinis bulvaras ir gatvės šaligatviai yra gana siauri. Nors vietos gatvėje lyg ir yra, bet labai daug jos užima automobilių infrastruktūra, – gatvės problematiką aiškina studijos „IMM architektai“ architektas Ignas Račkauskas. – Žalumos irgi yra, bet nemažą jos dalį sudaro veja, kuri nėra naudojama efektyviai, o daug kur numindžiota kaip ir medžių polajai. Arboristai atkreipia dėmesį, kad medžių augimo sąlygas reikia gerinti. Atsižvelgdami į atliktus gamtinius tyrimus, siūlome stiprinti gamtiškai svarbias jungtis, nes dabar teritorija izoliuota nuo miesto gamtinio karkaso. Mūsų projektiniuose pasiūlymuose matysite šiek tiek mažiau želdinių, bet juos daug tankesnius ir efektyviau naudojamus.“

Keturios Vokiečių gatvėje esančios sankryžos (Vokiečių–Trakų–Dominikonų, Vokiečių–Rotušės, Vokiečių–Mikalojaus, Vokiečių–Mėsinių) nebus apkrautos automobilių parkavimu ar kitais elementais. Kiekvienos jų turimi išskirtiniai objektai – fontanas, Barboros Radvilaitės skulptūra, stoginė ir kt.  – naktį išryškės apšviesti papildomų naujų šviestuvų.

Autobusų stotelę netoli Šiuolaikinio meno centro siūloma didinti ir suteikti jai papildomą paskirtį – paviljone atsirastų ir informacinis stendas apie gatvės istoriją.

vokieciu gatves projektas 2

Galimi žalieji sprendiniai

Projektiniuose pasiūlymuose išskirti trys Vokiečių gatvės žaliųjų erdvių tipai. Pirmas ir svarbiausias – tankiai apželdinti istoriniai kiemai. Antras – daugiamečių žolinių augalų ir krūmų pomedžių linija, pasibaigianti fragmentiniais želdynais gatvės galuose, pabrėžiančiais, kad ši gatvė priklauso pėstiesiems. Trečias – vazonai su augalais ant senojo grindinio, atskiriantys pėsčiųjų zoną, kavinių staliukus nuo automobilių eismo. Studijos „IMM architektai“ specialistų projektavimo principai sutampa su Vilniaus miesto gatvių standarto strategija – medis projekte yra pirmas, pėsčiųjų zona atskirta medžiais ir krūmais, dangos kuria gatvės charakterį.

Skaitykite  Draudžiamos zonos senesniems automobiliams – ar jūsų automobilis pateks į juodąjį sąrašą?

Želdinių plotas preliminariai kis nuo 16,9 proc. (3052 kv. m) iki 16,0 proc. (2897 kv. m), tačiau patys želdiniai bus geresnės kokybės, išraiškingesni.

Anot želdinimo sprendinius parengusios želdynų dizainerės Rasos Laurinavičienės, Vokiečių gatvės pietinėje pusėje toną užduoda brandžios liepos, todėl rekomenduotina sodinti identiškus medžius, pavyzdžiui, mažalapes liepas. Pomedžius specialistė pataria tankiai želdinti augalais, kad jie kurtų vėsią atmosferą, uždengtų tuščius grunto plotus, atliktų žaliojo mulčio vaidmenį.

„Pietinėje pusėje rekomenduojama tęsti brandžių liepų diktuojamą motyvą, – sako R. Laurinavičienė, – o kitoje pusėje, kaip atsvara, medžiai ar krūmai galėtų būti ryškesni, įvairesni, žydintys, vedantys vaisius ir uogas. Patarčiau rinktis ne tik dekoratyvines veisles, bet ir mūsų krašto augalus. Dėl vietos stygiaus, siekiant didesnio vešlumo, galėtų būti sodinami kompaktiški daugiakamieniai medeliai ir krūmai. Skatinant bioįvairovę reikėtų vengti vienos augalų rūšies dominavimo.“

vokieciu gatves projektas 3

Siūlomi eismo pakeitimai

Projekte siūloma, kad gatvė išliktų ramaus eismo. Siekiama darnaus visų eismo dalyvių judumo, tai pabrėžiant architektūriniais elementais. Keistųsi automobilių eismas: jis vyktų dviem atskirtomis vienpusėmis kilpomis, kurių plotis – iki 3,25 m. Kilpa iš Rotušės aikštės į Dominikonų g. būtų naujojoje (šiaurinėje, kur stalinistiniai pastatai) gatvės pusėje, kilpa iš Trakų g. į Rūdninkų g. – senojoje (pietinėje, kur senas grindinys) pusėje. Viešojo transporto eismas vyktų ne tik eismo kilpomis, bet ir gatvės galuose. Judėjimo greitis nesikeistų – išliktų 20 km/h. 

Projekto autoriai siekia išlaikyti maksimalų automobilių stovėjimo vietų skaičių – tam ieškoma galimybių jį didinti gretimose gatvėse. Išlaikant balansą tarp viešos erdvės poreikių ir esamo užimtumo, Vokiečių gatvėje numatyta 40 automobilių stovėjimo ir 9 aptarnavimo vietos. 

Atskiri dviračių takai neprojektuojami – dviračių eismas vyktų bendrame sraute. Šiek tiek sumažinus važiuojamosios dalies plotą, būtų padidintas gatvės erdvės  pėstiesiems, gyventojų ir miesto svečių poilsiui, kavinėms plotas. 

vokieciu gatves projektas 4

Kavinių lauko plotas padidėtų dvigubai

Kavinėms tinkamo ploto vasaros sezono laikui lauke šiuo metu neužtenka. Kiekvienais metais jos įsikuria ir žaliosiose erdvėse. „Dabar siūlome pertvarkyti erdvę taip, kad kavinės galėtų lanksčiai plėstis per visą gatvės ilgį, – aiškino studijos „IMM architektai“ architektas Mindaugas Glodenis. – Joms skirtas plotas padidėja dvigubai: ant senojo grindinio (greta ir ant pėsčiųjų tako), nuo transporto atskiriant vazonais, centriniame bulvare ir šalia bulvaro kišeninėse erdvėse, kurias formuoja nauji želdiniai ir istorinių kiemų vietos.“

Skaitykite  Draudžiamos zonos senesniems automobiliams – ar jūsų automobilis pateks į juodąjį sąrašą?
vokieciu gatves projektas 5

Istorijai įamžinti – grindinio medžiagiškumas 

Bulvaro dangose siūloma įamžinti neišlikusių istorinių pastatų kontūrus. Ikonografija grindžiama atliktais archeologiniais tyrimais ir istoriniais duomenimis. 

Kietųjų dangų plotas projekto darbų teritorijoje nežymiai keistųsi nuo 83,1 proc. (15 024 kv. m) iki 84,0 proc. (15 179 kv. m). 

Prie namų fasadų naujoje pusėje dabar šaligatvio plotis svyruoja nuo 3,2 iki 4,5 m, o siūloma jam skirti 6 m. Vietomis atsirastų želdinių intarpų (istorinių kiemų vietose). Senojoje pusėje dabar šaligatvio plotis svyruoja nuo 1,4 m iki 5 m.

vokieciu gatves projektas 6

Savivaldybės vertinimas – po visuomenės pastabų

Studija „IMM architektai“ (arch. Ignas Račkauskas, Mindaugas Glodenis, Mikas Kauzonas) Vokiečių erdvės projektinius pasiūlymus gyventojams pristatys viešame aptarime. Projektiniams pasiūlymams Savivaldybė dar nėra pritarusi, jie bus vertinami tik po viešo projektinių pasiūlymų aptarimo su visuomene. Priimant sprendimą bus vertinama, ar projektas atitinka projektinių pasiūlymų rengimo užduotį ir reikalavimus, ar nepažeidžia galiojančių teisės aktų.

Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima Vilniaus senamiesčio atnaujinimo agentūroje Stiklių g. 4 (registruotis reikia tel.+370 698 20349 ar el. paštu info@vsaa.lt) ir interneto svetainėje: https://vilnius.lt/lt/savivaldybe/miesto-pletra/zeldynai/ (Nr. 19).

Projektinių pasiūlymų bylos turinys:

PP_1_Vok

PP_2_Vok

Vaizdinė medžiaga_PP_Vok

Architektai laukia vilniečių, senamiesčio gyventojų pastabų ir pasiūlymų iki 2022 m. vasario 24 d. 12.00 val. Juos prašoma siųsti el. paštu info@aimm.lt arba išsakyti paskambinus tel. +370 614 07634 arba +370 623 13 283.

Viešas svarstymas vyks nuotoliniu būdu vasario 24 d. 18 val. 

Informacija ir įžvalgomis dalinsis architektai, archeologai, kraštovaizdžio specialistai, savivaldybės atstovai.

 Prisijungimo nuoroda:

https://us02web.zoom.us/j/89691028848?pwd=c05JNFVwSVlXYUZ3MUJYQ0RPeTFkdz09

 Meeting ID: 896 9102 8848

Passcode: 261700

Vilnius.lt

Žymos: vilniusvokiečių g.
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

5 naudoti automobiliai, kurių reikėtų vengti – ekspertų įspėjimas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz