• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

ES politika. Parlamentas pritaria griežtesnėms oro teršalų ribinėms vertėms ir geresnei stebėsenai

pagal Andžej Biaigo
2024.05.04, 10:21
Eismas
A A
0
automobiliu oro tarsa tarsiu automobiliu kontrole
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nuo 2022 m. teisės aktų leidėjai derasi dėl įstatymo, kuriuo tikimasi užtikrinti švaresnį orą visuose ES miestuose, tačiau jį dar turi patvirtinti ES Taryba.

Po to, kai balandžio 24 d. Europos Parlamento įstatymų leidėjai balsavo už tai, kad būtų nustatyti griežtesni oro teršalų matavimo standartai ir patobulinta stebėsena, o 2008 m. bloko švaraus oro standartai būtų pakeisti, ES gyventojai ateinančiais metais galės mėgautis švaresniu oru.

Per paskutinę šios ES kadencijos plenarinę sesiją įstatymų leidėjai 381 balsais už ir 225 balsais prieš pritarė 2022 m. Europos Komisijos pasiūlytai Aplinkos oro kokybės direktyvai (AAQD).

Naujosiomis taisyklėmis nustatomas nulinės taršos tikslas iki 2050 m. ir 2030 m. oro kokybės standartai, kurie yra artimesni Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) gairėms, tačiau jų neatitinka. Pagal naująjį įstatymą ES vykdomoji valdžia bus įpareigota kas penkerius metus atlikti peržiūrą, kad jis būtų visiškai suderintas su PSO standartais.

ES Tarybai priėmus taisykles, jose bus nustatytos griežtesnės 2030 m. ribinės ir siektinos teršalų, darančių didelį poveikį žmonių sveikatai, įskaitant kietąsias daleles, azoto dioksidą ir sieros dioksidą, vertės. ES šalys gali prašyti atidėti 2030 m. terminą iki dešimties metų, jei bus įvykdytos tam tikros sąlygos – šią sąlygą tarpinstitucinių derybų metu nustatė ES Taryba.

„Šios lankstumo priemonės gali būti taikomos tik kartu su vietos valdžios institucijomis, taikant apsaugos priemones“, – žurnalistams sakė teisės aktų leidėjas Javi López (Ispanija/S&D), vadovaujantis šiam dokumentui Parlamente.

Jei ES šalys nesilaikys reikalavimų, nuo oro taršos nukentėję asmenys galės imtis teisinių veiksmų, o piliečiai galės gauti kompensaciją, jei buvo pakenkta jų sveikatai, kaip numatyta įstatyme, kuriame pripažįstama, kad oro tarša šiuo metu Europoje lemia 300 000 ankstyvų mirčių.

„Įvedėme standartus ir pagerinome stebėseną. Turime įstatymą dėl vykdymo užtikrinimo, tačiau kiekviena valstybė narė ir vietos ar regioninė valdžia gali nuspręsti, kokią politiką derinti, kad judėtų šia kryptimi“, – sakė J. Lópezas.

J. Lópezas paaiškino, kad įstatyme pateikiamas sąrašas politikos priemonių, kuriomis siekiama švaresnio oro, įskaitant transporto priemonių elektrifikavimą, dviračių takų ir mažos taršos zonų plėtrą.

Skaitykite  Elektromobilio vairuotojas galvojo, kad greičio ribojimo ženklas jam negalioja – teismas tarė paskutinį žodį

Nevyriausybinės organizacijos Sveikatos ir aplinkos aljanso (HEAL) direktoriaus pavaduotoja Anne Stauffer palankiai įvertino EP narių įsipareigojimą valyti orą šimtams milijonų žmonių visoje ES.

„Dabar valstybės narės turėtų skubiai patvirtinti AAQD paketą, kad visi galėtume pradėti naudotis gausia nauda sveikatai, kurią suteiks naujasis įstatymas, ir užkirsti kelią tolesnei žalai sveikatai“, – sakė J. Staufferis.

Belgijos nepriklausomų sveikatos draudimo fondų generalinis direktorius Ksavjė Brenezas (Xavier Brenez) teigė, kad pasiekus PSO standartus dėl kietųjų dalelių taršos, vien dėl sutaupytų apsilankymų pas bendrosios praktikos gydytojus kasmet būtų sutaupyta 43 mln. eurų sveikatos priežiūros išlaidų.

Prieš įsigaliojant šiandien Parlamento remiamam įstatymui, jį dar turi oficialiai priimti ES Taryba.

Žymos: mažos taršos zonosnulinė emisija
Dalintis74DalintisSiųstiDalintis13

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

Kurie modeliai dings iki 2026 m. – pilnas sąrašas

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.