• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 30 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Tyrimas atskleidė lietuvių įpročius keliuose: greitį viršija pusė, o vaikams riziką sukelia trečdalis

pagal Andžej Biaigo
2022.08.24, 7:46
Eismas
A A
0
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Transporto kompetencijų agentūra (TKA) dalyvauja tarptautiniame „Baseline“ projekte, kurio metu visoje Lietuvoje buvo atliekami tyrimai, padedantys nustatyti kelių eismo saugos rodiklių vertes. Rodiklius padėjo apskaičiuoti mokslininkai, kurie specializuojasi statistiniuose skaičiavimuose, o tyrimo metodiką patvirtino Europos komisija. Gauti rezultatai atskleidė ne tik Lietuvos vairuotojų įpročius, bet ir spragas.

„Šis projektas Lietuvai yra itin svarbus, nes pirmą kartą galėsime sužinoti kokia yra reali eismo saugos situacija šalyje. Nuo šio projekto pabaigos visos ES šalys eismo saugos srityje bus lyginamos ne tik pagal žuvusius ir sužeistus. Šie eismo saugos rodikliai įvertina visuomenės elgseną ir pažangą eismo kultūroje. Europos komisija siekia, kad šie rodikliai plėstųsi ir būtų stebimi kiekvienais metais – siekiama įvertinti europinio finansavimo grįžtamąja vertę ne nutiestais keliais, o pažanga eismo saugoje“, – sako TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.

lietuvos eismo saugos rodikliai

Greiti viršija – daugiau nei pusė

Atliktų važiavimo greičio tyrimų rezultatai rodo, kad net 53 proc. vairuotojų viršija leistiną važiavimo greitį. Pasak E. Morkūno, tai yra problema, kuri kelia nerimą. Net nežymiai sumažinus važiavimo greitį, galima sumažinti eismo įvykio tikimybę arba smarkiai sušvelninti eismo įvykių pasekmes.

„Visi Lietuvos vairuotojai viršija greitį, tik skiriasi situacijos kada ir kur tai daro. Nustatyti rodikliai rodo, kad eismo dalyviai nėra morališkai pasiruošę pereiti prie žemesnio greičio rėžimo – pvz. 30 km/val. miesto gatvėse. Tai pagrindžia ir visuomenės reakcija, kurią išsaukė Vilniaus miesto gatvių siaurinimas. Ši problema opi ne tik mūsų šalyje, turime ieškoti bendrų sprendimų ir bendradarbiauti su vairuotojais”, – pastebi TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas.

Eismo įvykių pasekmės ypatingai didele dalimi priklauso nuo judėjimo greičio susidūrimo metu. Važiuojant dideliu greičiu, suvaldyti transporto priemonę darosi vis sunkiau, todėl padidėja nuvažiavimų nuo kelio ar išvažiavimų į priešpriešinę eismo juostą rizika.

„2018–2021 m. laikotarpyje trečdalis priešpriešinių susidūrimų ir daugiau nei trečdalis nuvažiavimų nuo kelio užfiksuota kelio vingiuose. Transporto priemonės važiavimo greitis susidūrimo metu gali būti lemiamas, ypatingai pėstiesiems, o tyrimo rezultatai rodo, kad miestų gatvėse beveik 64 proc. vairuotojų viršija leistiną važiavimo greitį. Gyvenvietėse vyrauja didesnis eismo intensyvumas ir eisme dalyvauja daug skirtingo tipo eismo dalyvių, kurių judėjimo greitis stipriai skiriasi tarpusavyje, o kuo didesnis skirtumas – tuo skaudesnės pasekmės“, – sako E. Morkūnas.

Skaitykite  Draudžiamos zonos senesniems automobiliams – ar jūsų automobilis pateks į juodąjį sąrašą?

Daugiau nei trečdalis sukelia riziką vaikams

Tyrimų duomenys rodo, kad 85,5 proc. vaikų yra vežami specialiose automobilinėse kėdutėse, tačiau daugiau nei trečdalis iš jų yra neteisingai prisegti, t. y. netinkamai prisegtos pačios kėdutės, netinkamai prisegami vaikai kėdutėse arba kėdutės neatitinka vaiko amžiaus, ūgio ir svorio.

„Pradėjus nagrinėti šią temą supratome, kad institucijos besirūpinančios eismo saugos viešinimu visiškai nekreipia dėmesio į vaikų saugą automobiliuose. Matome, kad tėvams trūksta informacijos, švietimo, rekomendacijų. Siekiant gerinti situaciją – parengėme ir viešai išplatinom rekomendacijas tėvams kaip pasirinkti tinkamą vaikišką kėdutę ir kaip saugiai vežti vaikus jose. Tai paskatino mus inicijuoti kampaniją, kurios metu dalinome šias rekomendacijas reiduose ir gimdymo namuose“, –  pasakoja E. Morkūnas.

Avaringumo duomenys rodo, kad eismo įvykių pasekmės naudojant specialias kėdutes ženkliai švelnesnės nei jų nenaudojant. 2018-2021 m. eismo įvykių duomenys rodo, kad į eismo įvykį patekusių vaikų iki 12 metų, kurie nebuvo vežami specialiai jų ūgiui ir svoriui pritaikytose kėdutėse, žuvusių ir sunkiai sužeistų skaičius buvo net 4 kartus didesnis.

keduciu reidas 2

Mirtys sumažėtų trečdaliu

Tyrimo metu taip pat nustatyta, kad greitoji medicinos pagalba į eismo įvykio vietą Lietuvoje atvyksta vidutiniškai per 28 minutes nuo pirminio pagalbos skambučio. Remiantis Europos Komisijos pateikiama informacija, mirčių skaičius po eismo įvykių sumažėtų trečdaliu, jei greitosios medicinos pagalbos atvykimo į eismo įvykio vietą laikas sutrumpėtų nuo 25 iki 15 minučių.

„Turbūt pirmą kartą Lietuvos istorijoje realistiškai sužinojome per kiek laiko į eismo įvykį atvyksta greitoji medicinos pagalba. Nuo siekiamybės šioje srityje – 15 min, mes  atsiliekame dvigubai. Tai dar kartą parodo ir patvirtina šią spragą. Viliamės, kad  vykdomas reformos padės didinti pagalbos operatyvumą“, – sako TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas.

Yra ir gerų naujienų

Tyrimų rezultatai parodė ir pozityvių duomenų, saugos diržus segi net 98 proc. vairuotojų ir priekyje sėdinčių keleivių. Tačiau tyrimai atskleidė ir ne itin malonių duomenų – daugiau nei trečdalis gale sėdinčių keleivių važiuoja neprisisegę saugos diržu.

Skaitykite  Draudžiamos zonos senesniems automobiliams – ar jūsų automobilis pateks į juodąjį sąrašą?

„Lietuva per pora dešimtmečių perėjo daug etapų, kad pagerintų seginčių saugos diržus rodiklį. Tačiau per mažai dėmesio skyrėme keleiviams. Šią situacija pagerinti galėtų didesnis vairuotojų reiklumas keleiviams\”, – sako E. Morkūnas.

Taip pat tyrimas atskleidė, kad daugiau nei 96 proc. vairuotojų vairuodami (ne kamštyje, nestovėdami prie raudono šviesoforo signalo) nesinaudoja mobiliaisiais prietaisais, jei tiksliau – jų nelaiko rankose. Rodiklis apskaičiuotas vairuotojams važiuojant įprastu greičiu, tiesiame ruože. 

„Galime pasidžiaugti, kad Lietuvos vairuotojai nelinkę naudotis telefonais kelyje vairuodami tiesiame ruože. Naudojantis mobiliuoju telefonu vairuotojų dėmesys eismo sąlygoms mažėja. Dėl to jie gali nepastebėti staiga į kelią išbėgusio gyvūno ar išvažiuoti iš jiems skirtos eismo juostos. Taip pat dėl sumažėjusios koncentracijos į kelią pailgėja vairuotojų reakcijos laikas, kuris daro įtaką eismo įvykių nutikimui ir pasekmėms\”, – primena TKA vadovas.

Žymos: greičio kontrolėgreičio viršijimaspolicijos reidaireidas
Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

5 naudoti automobiliai, kurių reikėtų vengti – ekspertų įspėjimas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz