• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

ES 2050 m. „nulinės emisijos“ tikslams iškilo pavojus, nes elektromobilių diegimas stringa

pagal Andžej Biaigo
2024.04.23, 8:38
Naujienos
A A
0
elektromobilio ikrovimas laidas ikrovimo stotele
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

ES turi persvarstyti savo politiką, kad 2035 m. būtų galima uždrausti naujų benzininių automobilių pardavimą, nes elektromobiliai vis dar neįperkami, o alternatyvūs degalai nėra patikimi, teigė ES išorės auditorius, todėl kyla grėsmė 2050 m. klimato kaitos tikslams.

27 narių blokas nori iki 2050 m. pasiekti nulinį išmetamųjų teršalų kiekį, t. y. išmesti ne daugiau teršalų, nei gali kompensuoti anglies dioksido šalinimo iš atmosferos priemonėmis, pavyzdžiui, miškų atkūrimo programomis.

Ji tikisi, kad savo tikslus pasieks plačiai naudodama elektrines transporto priemones, nes beveik ketvirtadalį išmetamų teršalų sudaro kelių transportas.

ES siekia, kad iki 2030 m. Europos keliais važinėtų ne mažiau kaip 30 mln. nulinės taršos automobilių, t. y. apie 12 proc. dabartinio automobilių parko. Tačiau Europos Audito Rūmai (EAR) įspėjo, kad blokas gali sukurti naują ekonominę priklausomybę ir pakenkti savo pramonei.

Kadangi šiuo metu Europoje elektromobilių gamybos sąnaudos yra didelės, jei blokas sieks 2035 m. tikslo, jam teks pasikliauti pigiu importu, daugiausia iš Kinijos. Kinijoje pagaminama 76 proc. visų elektromobilių baterijų, o ES – mažiau nei 10 proc. viso pasaulio gamybos.

„ES susiduria su galvosūkiu, kaip pasiekti tikslus nepakenkiant pramonės politikai ir nepakenkiant vartotojams“, – žurnalistams sakė EAR narė Annemie Turtelboom. Ji pridūrė, kad 2026 m. bus svarbiausi metai politikos peržiūrai.

„Tesla“ yra pirmaujanti elektromobilių gamintoja Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Europoje, tačiau dėl Kinijos automobilių konkurencijos patiria spaudimą mažinti kainas. Europos automobilių gamintojai, tokie kaip „Stellantis“, kuriam priklauso „Peugeot“ ir „Fiat“, ir „Renault“ dabar lenktyniauja kurdami savo įperkamus elektromobilių modelius.

Nors ES elektromobilių pirkimas didėjo, šį augimą daugiausia lėmė subsidijos. Be to, trūksta įkrovimo infrastruktūros – 70 proc. įkrovimo punktų yra tik Vokietijoje, Prancūzijoje ir Nyderlanduose. ES nepasiekė savo tikslo visame bloke įrengti 1 mln. įkrovimo stotelių.

„Elektromobilių kainos turėtų sumažėti perpus, o subsidijos neatrodo perspektyvi priemonė… Jau dabar vien akumuliatoriai, gaminami Europoje, kainuoja 15 000 eurų“, – kalbėdamas su žurnalistais pridūrė Turtleboomas.

Skaitykite  Ar Lietuva privalės įgyvendinti ES privalomus techninės apžiūros patikrinimus?

Alternatyvūs degalai, pavyzdžiui, biodegalai, elektroniniai degalai ar vandenilis, vis dar nėra ekonomiškai naudingi komerciniu mastu.

Taip pat skaitykite: „Dar viena alternatyva iškastiniam kurui? Japonai skelbia apie sėkmę“.

Prie sunkumų siekiant 2050 m. tikslo prisideda ir tai, kad, pasak EAR, ES nesumažino realaus automobilių išmetamo CO2 kiekio, nepaisant naujų bandymų standartų ir priemonių, tokių kaip „Euro 6“.

Sausio mėn. ataskaitoje EAR tai aiškina laboratorinių bandymų ir realių išmetamųjų teršalų bandymų skirtumais. Komisija rėmėsi laboratoriniais bandymais, todėl buvo sukurta iškreipta versija. Iš tikrųjų vidutinė dyzelinių automobilių išmetamų teršalų koncentracija, palyginti su 2010 m., nepakito – 170 g CO2/km, o benzininių automobilių išmetamų teršalų kiekis sumažėjo tik 4,6 proc. ir viršija 160 g CO2/km.

„Nepaisant didelių užmojų ir griežtų reikalavimų, dauguma įprastinių automobilių vis dar išmeta tiek pat CO2, kiek ir prieš 12 metų.“ EKA narys Nikolaos Milionis pareiškime teigė, kad dalis nesėkmių susijusi su padidėjusiu vidutiniu automobilių svoriu.

Šaltinis: Reuters / Julia Payne, David Evans
Žymos: benzininiai automobiliaico2dyzeliniai automobiliaielektromobiliaiEuropos Sąjunganulinė emisijavidaus degimo variklis
Dalintis20DalintisSiųstiDalintis4

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.