Kai žmonės galvoja apie transporto priemonių keliamą taršą, dažniausiai įsivaizduoja išmetamąsias dujas. Tačiau padangų nusidėvėjimas yra paslėptas ir vis didėjantis mikroplastiko taršos šaltinis, į kurį rimtą dėmesį atkreipia ir reguliavimo institucijos, ir gamintojai.
Dėvėjimasis padangose: Padangos: pagrindinis oro taršos šaltinis
Neseniai atlikto ES tyrimo duomenimis, Europoje kasmet susidaro apie 500 000 tonų padangų nusidėvėjimo. Vien Vokietijoje kasmet į aplinką patenka 80 000 tonų gumos dalelių. ADAC apskaičiavo, kad viena padanga per savo naudojimo laiką praranda apie 10 % savo svorio – iki vieno kilogramo vienai padangai, priklausomai nuo modelio.
„Michelin“ strategija: Mažesnis nusidėvėjimas nesumažinant saugumo
„Dirbame su visomis savo padangomis, kad užtikrintume nuolatinį nusidėvėjimo mažinimą, kartu išlaikydami padangos kokybę“, – sako „Michelin Europe North“ generalinė direktorė Maria Röttger. „Sauga yra visko, ką darome, pagrindas. Dėl to nesileidžiame į jokius kompromisus.”
„Michelin“ praneša, kad jos padangos dėvisi 28 proc. mažiau nei kitų aukščiausios kokybės prekių ženklų padangos. Vien 2015-2020 m. bendrovė pasiekė, kad padangos dėvėtųsi 5 % mažiau, o tai reiškia 100 000 tonų sutaupytų medžiagų.
Verslo našumo ir atsakomybės už aplinką pusiausvyra
Vis dėlto pažanga yra susijusi su kompromisais. Röttgeris pabrėžia sudėtingus iššūkius: „Viena vertus, turiu suderinti saugą ir kokybę, kita vertus, atsakomybę už aplinką. Pirmiausia turime suprasti, kas yra visos šios mikroplastiko dalelės, kiek iš tikrųjų yra kenksmingų kietųjų dalelių, ir kaip tai sumažinti naudojant medžiagas ir vairavimo elgseną.”
Siekdama padėti pramonei, „Michelin“ sukūrė vidinę analizės priemonę „Michelin Sample“, kuria taip pat dalijasi su konkurentais. „Ir nemanau, kad tai yra savaime suprantamas dalykas“, – priduria Röttgeris.
Röttger: asmeninis įsipareigojimas planetai
Röttgeriui tvarumas nėra tik verslo tikslas. Tai asmeninis tikslas. „Noriu žinoti, kas vyksta su šia planeta, nes kasdien žiūriu savo vaikams į akis. Jie net klausinėja manęs šių temų per vakarienę“, – sako ji.
Toks mąstymas paskatino Michelin atvirai diskutuoti tabu temomis, pavyzdžiui, apie tai, kad reikia mažiau vairuoti. „Taip, mes uždirbame iš padangų pardavimo, – prisipažįsta ji. „Tačiau taip pat turime drąsos rekomenduoti vairuotojams naudoti padangas iki įstatymu nustatyto 1,6 mm protektoriaus gylio, užuot jas anksti pakeitę.”
„Euro 7“ ir padangų taisyklių ateitis
Būsimasis „Euro 7“ išmetamųjų teršalų standartas pirmą kartą ES istorijoje nustatys padangų nusidėvėjimo apribojimus. „Michelin“ pritaria šiam žingsniui. „Turime klimato kaitos tikslų, ir tai yra svarbus žingsnis teisinga linkme“, – teigia Röttgeris.
Pagal šias taisykles gamintojai turės diegti naujoves ne tik išmetamųjų teršalų, bet ir mažinti medžiagų nuostolius dėl dilimo – tai dar vienas signalas, kad tvarumas keičia visus transporto priemonių projektavimo aspektus.
Ar manote, kad padangų dilimo taisyklės yra būtinos? Dalyvaukite diskusijoje komentaruose!