„Ferrari“ yra vienas ikoniškiausių automobilių pasaulio vardų, tačiau pastaraisiais metais šis prekės ženklas daugiausia dėmesio skiria našumui, pasitelkdamas technologijas, ypač dvigubos sankabos automatines pavarų dėžes. Dabar horizonte gali įvykti drąsus pokytis. „Ferrari“ plėtros vadovas užsiminė, kad gali sugrįžti mechaninė pavarų dėžė, tačiau tik itin išskirtiniuose, riboto tiražo modeliuose. Ar galėtume vėl išvysti šiuolaikinį „Ferrari“ su trimis pedalais ir pavarų perjungimo svirtimi?
Įprastiems modeliams vadovėlio nėra, bet „Icona“ gali pažeisti taisyklę
„Ferrari“ vyriausiasis produktų vystymo vadovas Gianmaria Fulgenzi sakė „Carsales“, kad mechaninė pavarų dėžė negrįš į serijinės gamybos modelius, tačiau ji gali sugrįžti riboto tiražo „Icona“ serijos automobilyje. Šiai elitinei serijai priklauso tokie automobiliai kaip „Monza SP1/SP2“ ir „Daytona SP3“ – kolekcionieriams skirti modeliai, kurių kaina siekia milijonus.
Šiuose aukščiausios klasės automobiliuose paprastai naudojamos automatinės pavarų dėžės, tačiau Fulgenzi teigia, kad klientų poreikis turėti mechaninę pavarų dėžę vis didėja. Tai ne tik kolekcininkai, bet net ir septyniskart F1 čempionas Lewisas Hamiltonas, kuris nori legendinį F40 primenančio automobilio – galbūt naujojo „F44“, pavadinto jo lenktyninio numerio vardu.
Kodėl rankinis valdymas? Ir kodėl dabar?
Nuo 2012 m. „Ferrari“ nesiūlo mechaninės pavarų dėžės nuo „California“ modelio, taigi jau daugiau nei dešimtmetį nebeturi firminės „vartų“ pavarų dėžės. Nostalgiškas patrauklumas kartu su noru patirti įdomesnę vairavimo patirtį vėl sukėlė susidomėjimą.
Tačiau kyla techninių sunkumų. Dabartiniai „Ferrari“ V12 varikliai sukuria daugiau nei 500 lb-ft sukimo momentą, o tai reiškia, kad mechaninei pavarų dėžei reikėtų labai sunkios sankabos, kuri gali būti nepatogi vairuotojui. Fulgenzi juokavo, kad norint ją patogiai valdyti reikėtų „labai didelės kojos“ – nebent sukimo momentas būtų dirbtinai apribotas.
Kiek tai kainuotų?
Būkime tikri: mechaninė pavarų dėžė „Ferrari“ nebus pigi. Jau dabar „Daytona SP3“ kaina siekia 2,2 mln. dolerių, o pridėjus pagal užsakymą gaminamą mechaninę pavarų dėžę kaina gali dar labiau išaugti. Vis dėlto paklausa greičiausiai nebūtų problema. Visi 599 SP3 egzemplioriai buvo greitai išparduoti.
Jei „Ferrari“ įgyvendins šį planą, SP4 galėtų būti pasirinktas modelis su mechanine pavarų dėže – tinkama išskirtinės „Icona“ serijos evoliucija.
Pamirškite hibridus – šis skirtas puristams
Mažai tikėtina, kad „Ferrari“ su mechanine pavarų dėže būtų elektrifikuotas. Įkraunami hibridai ir elektromobiliai apsunkina transmisijos konstrukciją, o mechaninės pavarų dėžės nelabai dera su elektros varikliais. Vietoj to „Ferrari“ greičiausiai liks prie gryno vidaus degimo variklio – galbūt V12 arba V8 – ir suteiks puristams taip trokštamų analoginių pojūčių.
„Ferrari“ svarsto žingsnį, kuris pradžiugintų entuziastus: grąžinti mechaninę pavarų dėžę, net jei ji būtų naudojama tik itin retuose modeliuose. Tai nebus pigu ir nebus masiškai gaminama, tačiau tai galėtų tapti svajonės išsipildymu tiems, kurie ieško neapdorotų mechaninių „Ferrari“ pojūčių.
Ar norėtumėte, kad daugiau markių pasektų šiuo pavyzdžiu? Ar mokėtumėte milijonus už modernų „Ferrari“ su mechanine pavarų dėže? Pasidalykite savo mintimis žemiau!