Elektromobiliai jau buvo laikomi brangiais ir sunkiai remontuojamais. Dabar jų įvaizdis gali nukentėti dar kartą, nes nuomos milžinė „Hertz“ atsisako 20 000 jų, įskaitant „Teslas“, vidaus degimo varikliais varomais automobiliais.
Didžiausia JAV elektromobilių parko operatorė „Hertz“ dėl pardavimo kaltino dideles remonto išlaidas ir mažą nuomojamų transporto priemonių paklausą.
Analitikai ir pramonės ekspertai mano, kad šis žingsnis paveiks naudotų elektromobilių rinką ir atgrasys pirkėjus, kurie dėl didesnių skolinimosi išlaidų jau dabar svarsto apie didelius pirkinius.
„Didesnį poveikį „Hertz“ elektromobilių išpardavimas daro technologijų suvokimui“, – sakė naudotų automobilių agregatoriaus iSeeCars.com analitikas Karlas Braueris.
„Pagrindiniai vartotojai jau dabar abejoja, ar pirkti elektromobilį, o ši žinia tik patvirtina jų nuogąstavimus.“
Didesnes išlaidas, susijusias su elektromobilių remontu, lemia tai, kad trūksta pakankamos patirties remontuojant tokias transporto priemones ir sunku gauti atsarginių dalių, nes šios transporto priemonės dar labai naujos, teigė pramonės ekspertai.
Praėjusiais metais „Hertz“ generalinis direktorius Stephenas Scherras konferencijoje atkreipė dėmesį į padidėjusias sąnaudas dėl tam tikrų elektromobilių, ypač „Tesla“, apgadinimų.
„Tesla“ ir „Polestar“, kurių automobiliai populiarūs tarp automobilių nuomos įmonių, neatsakė į prašymą pateikti komentarą. Automobilių nuomos įmonės „Avis“ ir „Enterprise“ taip pat neatsakė į užklausą apie savo elektromobilių strategiją.
Generalinis direktorius Scherras teigė, kad „Hertz“ apribojo elektromobilių sukimo momentą ir greitį ir pasiūlė juos labiau patyrusiems naudotojams, kad būtų užtikrintas lengvesnis važiavimas po to, kai tam tikri nuomininkai susidūrė su problemomis.
Praėjusiais metais pelno nesiekiančios organizacijos „Consumer Reports“ atliktos apklausos duomenimis, pradedančiųjų ir senųjų automobilių gamintojų, kurie dar tik pradeda naudoti šią technologiją, augimas taip pat reiškia, kad elektriniai automobiliai susiduria su daugiau problemų nei vidaus degimo varikliais varomi automobiliai.
Apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 330 000 transporto priemonių savininkai, parodė, kad per pastaruosius trejus metus su elektra varomais automobiliais buvo 79% daugiau problemų nei su įprastais automobiliais.
Daugelio elektromobilių atveju nėra galimybės suremontuoti ar įvertinti net šiek tiek pažeistus akumuliatorius po avarijų, todėl draudimo bendrovės priverstos nurašyti automobilius, nuvažiavusius vos kelis kilometrus, o tai lemia didesnes draudimo įmokas ir mažina naudą, gautą iš elektromobilių.
Vokietijos nuomos įmonė SIXT, antradienį pranešė, kad pasirašė kelių milijardų eurų vertės sandorį su „Stellantis“, pagal kurį įsigis iki ketvirčio milijono transporto priemonių.
Pagal sandorį „Stellantis“ taip pat pateiks keletą elektromobilių Vokietijos judumo paslaugų teikėjui, tačiau daugiau informacijos bendrovės nepateikė.
„Hertz“ žingsnis rodo platesnius pokyčius elektromobilių srityje
Pastaraisiais metais žadėję skirti milijardus dolerių savo elektromobilių ambicijoms, senbuviai automobilių gamintojai, mažėjant paklausai, atšaukė savo gamybos planus.
Rinkos tyrimų bendrovės „Canalys“ duomenimis, tikimasi, kad šiais metais elektromobilių pardavimų augimas Šiaurės Amerikoje sulėtės iki maždaug 27%, o 2023 m. – iki 72%.
IŠPARDAVIMAS MAŽESNĖMIS KAINOMIS
Pasak ekspertų, „Hertz“ gali tekti parduoti elektromobilius su didelėmis nuolaidomis dėl didesnio jų nuvažiuotų kilometrų skaičiaus ir matomų pažeidimų, tokių kaip įbrėžimai ir įlenkimai.
„Per pastaruosius šešis mėnesius iš „Hertz“ išsinuomojęs kelis „Model 3“ automobilius, pastebėjau, kad kai kurie iš jų yra gana grubūs“, – sakė elektromobilių tyrimų bendrovės „Recurrent Auto“ generalinis direktorius Scottas Case’as.
Beveik visi iš daugiau nei 500 bendrovės parduodamų naudotų elektromobilių yra „Tesla“, o kai kurie „Model 3“ kompaktiški sedanai parduodami vos už 21 000 JAV dolerių – perpus pigiau nei naujas automobilis ir iki 10 000 JAV dolerių pigiau nei panašios ridos automobiliai pas kitus pardavėjus.
Toks pardavimas mažesnėmis kainomis greičiausiai atsilieptų naudotų elektromobilių, kurių kaina ir taip yra mažesnė nei įprastų automobilių, rinkai.
Remiantis „iSeeCars“ duomenimis, naudotų elektromobilių vertė nuo 2022 m. spalio mėn. iki 2023 m. spalio mėn. sumažėjo 33,7%, nors bendra naudotų automobilių rinka sumažėjo tik 5,1%.
Tačiau „Hertz“ galėtų pasinaudoti 4 000 JAV dolerių mokesčių lengvata kai kuriems naudotiems elektriniams automobiliams pagal Infliacijos mažinimo įstatymą, todėl kai kurių transporto priemonių, kurias ji bando parduoti, kaina yra gerokai mažesnė nei daugelio vidaus degimo varikliais varomų automobilių.
Kai kurie ekspertai taip pat teigė, kad didelės elektrinių transporto priemonių remonto išlaidos yra trumpalaikis iššūkis, susijęs su bet kokia technologija, kuris sumažės, kai į kelius išvažiuos daugiau tokių transporto priemonių.
„Infrastruktūra turi pasivyti pereinamąjį laikotarpį, o tai sumažins kainas“, – sakė Ilinojaus universiteto Rizikos valdymo ir draudimo tyrimų biuro direktorė Lynne McChristian.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.