Didėjant pasaulinės prekybos įtampai, BMW imasi aktyvių veiksmų, kad apsaugotų savo „Neue Klasse“ elektrinius modelius nuo galimų importo muitų. Ši strategija – tai apskaičiuotas atsakas į didėjantį protekcionizmą ir rinkos neapibrėžtumą, ypač tarp ES, Kinijos ir JAV.
Kodėl BMW mano, kad „Neue Klasse“ yra strateginis ginklas
„Neue Klasse“, BMW naujos kartos elektrinių transporto priemonių platforma, yra ne tik technologinis šuolis, bet ir geopolitinis manevras. Konsoliduodama gamybą ir sutelkdama dėmesį į lankstumą, BMW siekia greitai prisitaikyti prie pasaulinių tarifų pokyčių.
- Pagrindinė gamyba Vengrijoje (Debreceno gamykla)
- Modulinė architektūra greitam pritaikymui regionuose
- Dėmesys skiriamas aukščiausios klasės kompaktinių ir vidutinio dydžio elektromobilių segmentamsments
BMW valdybos narys Milanas Nedeljkovičius pažymėjo: „Neue Klasse“ nustatys naujus lankstumo ir efektyvumo standartus, leisiančius mums greičiau nei bet kada anksčiau reaguoti į rinkos sąlygas.
Gamybos strategija: Kurkite ten, kur parduodate
Viena iš pagrindinių BMW kovos priemonių – lokalizavimo strategija. Užuot labai pasikliovusi eksportu iš Vokietijos, BMW gamins „Neue Klasse“ Europoje, Kinijoje ir galbūt JAV, priklausomai nuo prekybos raidos.
Tokiu būdu siekiama kuo labiau sumažinti importo muitų poveikį, kartu atsižvelgiant į didėjančius reguliavimo ir aplinkosaugos reikalavimus kiekviename regione.
Galimi ES tarifai Kinijos elektra varomiems automobiliams
Europos Sąjunga atlieka tyrimą dėl Kinijos importuojamų elektrinių transporto priemonių, todėl gali būti nustatyti nauji muitai. Nors tai gali turėti įtakos Kinijos konkurentams, tai taip pat kelia riziką BMW, kuri Kinijoje turi bendrų įmonių ir didelę tiekėjų bazę.
Ši taisyklė taikoma ES. Lietuvos taisyklės gali skirtis.
Technologijų ir tiekimo grandinės įvairinimas
Siekdama išvengti kliūčių ir politinės rizikos, BMW įvairina savo tiekimo grandinę. „Neue Klasse“ platforma sukurta taip, kad galėtų bendradarbiauti su keliais svarbiausių komponentų, įskaitant akumuliatorius ir puslaidininkius, tiekėjais.
- Partnerystė su Europos akumuliatorių gamintojais
- Mažesnė priklausomybė nuo Kinijos tiekėjų iš vieno šaltinio
- Patobulinta logistikos sistema, skirta komponentų judėjimui tarp regionų
Vidaus šaltinių teigimu, BMW taip pat svarsto galimybę lustus gaminti pačioje įmonėje, kad dar labiau apsisaugotų nuo tiekimo grandinės sutrikimų.
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams
Nors BMW strategija orientuota į pasaulinę veiklą, tikėtina, kad Lietuvos klientams bus naudingesnė stabilesnė kainodara ir didesnis transporto priemonių prieinamumas. Plečiantis vietinei gamybai Europoje, importo tarifai turės mažiau įtakos galutinei Lietuvoje parduodamų „Neue Klasse“ modelių kainai.
Be to, šis žingsnis gali sudaryti galimybes Lietuvos logistikos įmonėms ir komponentų tiekėjams įsilieti į besiplečiantį BMW Europos tinklą.
Protingi žingsniai nepastovioje rinkoje
„BMW Neue Klasse“ – tai ne tik elektrinis mobilumas, bet ir taktinis atsakas į geopolitinį ir ekonominį neapibrėžtumą. Su regionalizuota gamyba, diversifikuotomis tiekimo grandinėmis ir lanksčiomis platformomis BMW siekia įveikti artėjančius tarifų karus neprarasdama konkurencinio pranašumo.
Ar pastaruoju metu susidūrėte su kainų pokyčiais elektromobilių rinkoje? Praneškite mums žemiau!