• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Kas yra EURO išmetamųjų teršalų standartai ir kaip jie veikia pirkėją?

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.04.22, 10:15
Naujienos
A A
0
euro 7 euro standartai
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

EURO išmetamųjų teršalų standartai visoje Europoje nustato griežtus transporto priemonių teršalų apribojimus, formuoja rinkoje esančių automobilių sudėtį ir daro įtaką pirkėjams, kokius automobilius jie vairuoja. Šios taisyklės verčia gamintojus kurti švaresnius ir efektyvesnius automobilius, o tai dažnai paskatina vartotojus apsvarstyti hibridinius arba elektrinius modelius. Tačiau nors taisyklėmis siekiama pagerinti oro kokybę ir visuomenės sveikatą, jomis taip pat nustatomos naujos išlaidos ir svarstymai visiems, norintiems įsigyti automobilį. Taigi, ką tiksliai šie standartai reiškia vidutiniam pirkėjui?

EURO išmetamųjų teršalų standartų raida

XX a. pabaigoje didėjant susirūpinimui aplinkosauga, Europos Sąjunga nustatė EURO išmetamųjų teršalų standartus, kad sumažintų transporto priemonių oro taršą. Šie standartai suvienijo valstybes nares bendram tikslui – sukurti švaresnį orą visiems.

Nustatydama konkrečias teršalų, tokių kaip azoto oksidai, anglies monoksidas ir kietosios dalelės, ribas, ES skatino automobilių gamintojus diegti naujoves ir diegti ekologiškesnes technologijas. Kiekvienas naujas EURO standartas sugriežtino apribojimus, skatindamas pramonę gaminti variklius, kurie išmeta mažiau kenksmingų medžiagų.

UŽDARYTI

Dėl šių bendrų pastangų visos Europos bendruomenės ėmė pastebėti sveikesnį orą ir stipresnį bendros atsakomybės jausmą. EURO standartų raida atspindi kelionę link tvarumo, kai kiekviena šalis ir kiekvienas pilietis atlieka svarbų vaidmenį saugant aplinką ateities kartoms.

Pagrindiniai EURO 3, 4, 5 ir 6 skirtumai

Remiantis ES įsipareigojimu užtikrinti švaresnį orą, EURO 3, 4, 5 ir 6 standartuose nustatyti sunkesni transporto priemonių išmetamų teršalų apribojimai.

2000 m. nustatytuose EURO 3 standartuose nustatyti pirmieji dideli azoto oksidų (NOx) ir kietųjų dalelių apribojimai benzininiams ir dyzeliniams varikliams.

2005 m. paskelbus EURO 4, apribojimai dar labiau sugriežtinti, ypač dyzeliniams automobiliams, todėl miestų bendruomenėms tapo lengviau kvėpuoti.

2009 m. įvestas EURO 5 gerokai sumažino kietųjų dalelių kiekį, reikalaujant dyzeliniuose automobiliuose naudoti kietųjų dalelių filtrus.

Galiausiai nuo 2014 m. įsigaliojusioje EURO 6 buvo nustatyti griežčiausi reikalavimai – dyzelinių variklių išmetamų NOx kiekis sumažėjo daugiau nei perpus.

Šie besikeičiantys standartai atspindi bendras Europos pastangas saugoti aplinką ir visuomenės sveikatą, todėl visi artėja prie švaresnių ir sveikesnių miestų.

Kaip išmetamųjų teršalų standartai veikia transporto priemonių pasirinkimą

Griežtesni išmetamųjų teršalų standartai** formuoja automobilių rinką, jie tiesiogiai daro įtaką transporto priemonėms, kurias vartotojai gali įsigyti. Kiekvienas naujas EURO standartas reiškia, kad gamintojai turi pritaikyti savo modelius, dažnai palaipsniui atsisakydami senesnių variklių ir diegdami naujas, švaresnes technologijas.

Skaitykite  Neblaivūs vairuotojai Vilniuje: trys sulaikyti per kelias valandas

Šis pokytis susiaurina siūlomų transporto priemonių asortimentą, ypač tiems, kurie pirmenybę teikia klasikiniams dyzeliniams arba benzininiams modeliams. Pirkėjai pradeda rinktis naujesnius automobilius, atitinkančius dabartines išmetamųjų teršalų taisykles, kartais atsisakydami seniai pamėgtų modelių.

Įsigaliojus griežtesniems standartams, pamėgti klasikiniai modeliai išnyksta, todėl pirkėjai renkasi ekologiškesnes, reikalavimus atitinkančias transporto priemones ir keičia automobilių pasirinkimą.

Bendruomenėse, kuriose svarbus tvarumas, pirkėjai jaučiasi skatinami rinktis mažiau taršias transporto priemones, pavyzdžiui, hibridines ar elektrines transporto priemones, taip skatinant bendrą atsakomybės jausmą.

Todėl išmetamųjų teršalų standartai ne tik nustato technines ribas – jie skatina koleginį pasirinkimą, užtikrindami, kad visi kartu sieks švaresnės ir sveikesnės aplinkos, stiprindami sąmoningų vartotojų ryšį.

Išlaidos ir nauda automobilių pirkėjams

Daugeliui automobilių pirkėjų Euro išmetamųjų teršalų standartai yra ir finansiniai iššūkiai, ir vertingos galimybės.

Griežtesnių standartų laikymasis dažnai reiškia, kad naujesni automobiliai turi papildomas technologijas, o tai gali padidinti pirkimo kainą. Tačiau šie automobiliai paprastai pasižymi geresniu degalų naudojimo efektyvumu, išreikštu litrais 100 km, ir mažesnėmis techninės priežiūros išlaidomis, kurios padeda kompensuoti pradines investicijas.

Pirkėjams taip pat naudingi mažesni kelių mokesčiai ir draudimo įmokos eurais, nes daugelis vyriausybių skatina ekologiškesnes transporto priemones. Be to, vairuodami aukštesnius EURO standartus atitinkantį automobilį žmonės jaučiasi prisidedantys prie švaresnės aplinkos ir sveikesnės visuomenės.

Kita vertus, svarstantys apie senesnes transporto priemones gali susidurti su didesnėmis eksploatavimo išlaidomis, mokesčiais eurais ar net apribojimais kai kuriuose miestuose.

Galiausiai EURO standartai skatina pirkėjus rinktis ekologiškesnius automobilius, suderindami asmenines vertybes su platesniais bendruomenės tvarumo ir gerovės tikslais.

Ateities tendencijos ir būsimi išmetamųjų teršalų normų pokyčiai

Tobulėjant technologijoms ir didėjant susirūpinimui aplinkosauga, Europos išmetamųjų teršalų taisyklės ir toliau sparčiai keičiasi.

ES ruošiasi dar griežtesniems standartams, nes tikimasi, kad pagal būsimą Europos 7 reglamentą bus nustatytos žemesnės išmetamųjų teršalų ribos visų tipų transporto priemonėms. Šis pokytis paskatins gamintojus investuoti į švaresnes technologijas, pavyzdžiui, elektrinius ir hibridinius variklius, taip užtikrinant, kad transporto priemonės atitiktų reikalavimus ir būtų atsparios ateičiai.

EURO 7 bus nustatytos griežtesnės išmetamųjų teršalų ribos, skatinančios švaresnių transporto priemonių technologijų inovacijas ir užtikrinančios tvarią judumo ateitį.

Vairuotojai ir pirkėjai gali tikėtis daugiau ekologiškų galimybių ir paskatų rinktis ekologiškesnius automobilius. Tikėtina, kad visos Europos bendruomenės gaus naudos dėl geresnės oro kokybės ir visuomenės sveikatos.

Skaitykite  Ar vairuojate „Honda Accord“? Šis gedimas gali baigtis avarija

Būdami informuoti apie šiuos pokyčius, pirkėjai galės priimti protingus ir atsakingus sprendimus, atitinkančius platesnius visuomenės tikslus. Kartu priimdami naujus standartus, visi prisideda prie švaresnės, sveikesnės ateities ir bendros pažangos jausmo.

EURO išmetamųjų teršalų standartai iš esmės pakeitė automobilių rinką, priversdami gamintojus kurti švaresnes ir efektyvesnes transporto priemones. Pirkėjams šios taisyklės reiškia, kad jie gali rinktis automobilius, kurie ne tik mažiau teršia aplinką, bet dažnai ir ilgalaikiai taupo bei teikia naudą aplinkai. Nors pradinės išlaidos gali būti didesnės, privalumai – didesnis degalų naudojimo efektyvumas, mažesni mokesčiai ir ekologiškesnis pėdsakas – akivaizdūs. Tobulėjant standartams, pirkėjai gali tikėtis, kad ateinančiais metais bus dar daugiau naujoviškų, ekologiškų pasirinkimų.

Žymos: euro 4euro 5euro 6euro 7
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest


Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz