Automobilių pasaulį apstulbino atvejis, kai „Kia“ savo gamykloje Indijoje neteko daugiau kaip 900 variklių – ir penkerius metus niekas to nepastebėjo. Incidentas, atskleistas per įprastinį auditą, sukėlė rimtų klausimų apie vidaus priežiūrą ir saugumą.
Kas nutiko „Kia“ gamykloje?
2025 m. kovo mėn. atlikus vidaus auditą „Kia“ gamykloje Penukondoje, Andhra Pradešo mieste (Indija), paaiškėjo, kad per penkerius metus dingo daugiau kaip 900 variklių. Šioje gamykloje, veikiančioje nuo 2019 m., Indijos rinkai gaminami tokie populiarūs modeliai kaip „Sonet“ ir „Carens“, per metus pagaminama nuo 300 000 iki 400 000 automobilių.
Nepaisant šio didžiulio nuostolio, iki šiol dingusių agregatų niekas neaptiko.
Kaip galėjo dingti 900 variklių?
Laipsniška vagystė iš vidaus
Pirminiai įtarimai rodė, kad varikliai buvo pavogti vežant iš Tamil Nadu, tačiau vėlesnis tyrimas patvirtino, kad varikliai dingo tiesiai iš gamyklos vidaus.
Suklastoti įrašai
Pasak vietos policijos, vagys suklastojo dokumentus, kad nuslėptų savo pėdsakus. Dabar tyrėjai įtaria, kad schemą organizavo esami arba buvę darbuotojai, turintys prieigą prie siuntų logistikos.
„Visi požymiai rodo, kad tai buvo vidinis darbas“, – pareiškė Penukondos policijos viršininko pavaduotojas.
Kas daroma dabar?
Sudarytos trys specialios tyrimo grupės dingusiems varikliams surasti. Iki šiol:
- „Kia“ nepateikė oficialaus komentaro, remdamasi vykstančiu tyrimu.
- Bendrovės teigimu, gamyba nenukentėjo.
- Policija aktyviai apklausia darbuotojus, ypač tuos, kurie susiję su sandėlių, siuntų ir atsargų valdymu.
Kur dabar yra varikliai?
Varikliai vis dar dingę, o valdžios institucijos nežino, ar jie liko Indijoje, ar buvo parduoti į užsienį per juodosios rinkos kanalus.
„Varikliai tarsi išnyko ore“, – komentavo policijos inspektorius iš Šri Satja Sai rajono.
Tai ne tik logistikos nesėkmė – tai saugumo ir pasitikėjimo pažeidimas vienam didžiausių automobilių pramonės rinkos dalyvių regione.
900 variklių dingimas iš didelio pajėgumo automobilių gamyklos yra ne tik neįprastas, bet ir precedento neturintis atvejis. Tęsiant tyrimą, visų akys krypsta į „Kia“, kuri atskleis, kaip tai pusę dešimtmečio liko nepastebėta.
Kaip manote: ar tai buvo vidinis darbas, ar didelis sistemos gedimas? Pasidalykite savo nuomone toliau esančiuose komentaruose.