2008 metais Subaru Europoje pristatė tikrą naujovę – EE20 dyzelinį variklį. Tai buvo 2.0 l darbinio tūrio opozicinis (boxer tipo) variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu. Jis pasiekdavo 110 kW (148 AG) galią ir net 350 Nm sukimo momentą vos nuo 1800 aps./min. Dar įspūdingesnis buvo ekonomiškumas – vos 4,8 l/100 km magistralėje. Tačiau ši technologija netrukus dingo iš gamybos, o apie naujus modelius su dyzeliniais varikliais Subaru daugiau nekalbėjo.
Kas nutiko?
Per brangu, per sudėtinga ir per vėlu
Pasak vieno iš „Impreza“ projekto vadovų Masahiko Inoue, pagrindinė priežastis – išmetamųjų dujų švaros užtikrinimas tapo pernelyg sudėtingas. „Dyzelinį variklį padaryti švarų – labai sunku“, – pripažino jis. Todėl gamintojas pasirinko sutelkti dėmesį į benzininių variklių tobulinimą ir hibridines technologijas.
Ir tai buvo ne be priežasties – Europos emisijų standartai vis griežtėjo, o dyzelinių variklių išlaikymas ekologinėje rėžyje reikalavo brangių sprendimų: sudėtingos EGR sistemos, AdBlue, dalelių filtrai ir kita. Visa tai kėlė tiek gamybos, tiek priežiūros kainas.
Neigiama patirtis Europoje
Subaru EE20 variklis Europoje sulaukė ir kritikos. Buvo pastebėta, kad kai kuriuose modeliuose jis turėjo patikimumo problemų – dažniausiai susijusių su alkūninio veleno guoliais, EGR sistemos užsikimšimu ar kietųjų dalelių filtro gedimais. Tai ne tik pakenkė reputacijai, bet ir stipriai paveikė pasitikėjimą dyzelinėmis Subaru versijomis.
Ekonomiškumas ne visada reiškia taupumą
Nors EE20 modeliai pasižymėjo puikiu kuro sąnaudų rodikliu – net iki 4,8 l/100 km – jų kaina buvo gerokai didesnė nei benzininių analogų. 2008 m. „Motor Trend“ skaičiavo, kad dyzelinis variantas pirkėjui galėtų kainuoti maždaug 2800 € daugiau. Šiandien tokį skirtumą būtų dar sunkiau pateisinti, turint omenyje papildomas dyzelinių variklių eksploatacijos sąnaudas.
Be to, dyzelinis kuras šiandien dažnai kainuoja brangiau nei benzinas, o tikroji ekonomija jaučiama tik ilgose kelionėse. Tiems, kas važinėja daugiausia mieste ar trumpais atstumais – privalumai tampa abejotini.
Kur juda rinka dabar?
Subaru aiškiai parodė kryptį – dyzeliai jiems jau praeitis. Vietoje to – hibridiniai sprendimai ir mažo tūrio turbobenzininiai varikliai. Tai atitinka ir visą Europos automobilių rinkos tendenciją: vis daugiau šalių riboja dyzelinių automobilių pardavimus, didmiesčiai kuria zonas, kuriose tokie varikliai bus nepageidaujami.
O kaip Jūs – ar svarstytumėte įsigyti dyzelinį Subaru, jei toks vis dar būtų siūlomas Lietuvoje? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!