Jei kada nors apžiūrėjote visiškai naują padangų komplektą, galbūt pastebėjote, kad iš jo paviršiaus kyšo maži guminiai plaukeliai. Nors jie gali atrodyti nereikšmingi, šie maži išsikišimai – dažnai vadinami „ventiliacijos angų išskyromis“ arba „pelėsių ūseliais“ – atlieka tam tikrą funkciją padangų gamybos procese.
Daugelis žmonių klaidingai mano, kad šie guminiai plaukeliai yra tiesiog naujos padangos požymis, tačiau iš tikrųjų jie atskleidžia daug daugiau apie padangos gamybos procesą.
Kaip gaminamos padangos ir kodėl atsiranda šie plaukeliai
Šiuolaikinė padangų gamyba yra sudėtingas, kelių etapų procesas, užtikrinantis ilgaamžiškumą, saugumą ir eksploatacines savybes. Kiekviena padanga pradedama gaminti iš gumos mišinio, audinio ir metalo armatūros, kurie sluoksniuojami, kad būtų sukurta tvirta, bet lanksti struktūra.
Prieš padangai įgaunant galutinį protektoriaus raštą ir prekės ženklą, ji yra neapdorotos formos, vadinamos „žalia padanga“. Šiame etape padanga yra minkšta, be griovelių ir tekstūros, kurie suteikia jai sukibimą su keliu.
Svarbiausias padangų gamybos etapas yra vulkanizacija, kurios metu minkšta guma virsta tvirta ir patvaria medžiaga. Tai atliekama dedant žalią padangą į įkaitintą formą, kurioje taikomas ypatingas slėgis ir temperatūra, ir guma visam laikui suformuojama į galutinę formą.
Tačiau vykstant šiam procesui tarp padangos ir formos gali patekti oro, todėl galutiniame gaminyje gali atsirasti trūkumų.
Šiai problemai išspręsti gamintojai naudoja mažas ventiliacijos angas visoje formoje, kad įkalintas oras galėtų išeiti. Kai karšta guma įspaudžiama į šias skylutes, pro jas prasiskverbia nedidelis medžiagos kiekis, padangos paviršiuje suformuodamas plonas gumos gijas.
Išėmus padangą iš formos, šie gumos plaukeliai lieka kaip matomas šalutinis oro šalinimo proceso produktas.
Ar šie gumos plaukeliai turi įtakos padangų eksploatacinėms savybėms?
Ne, guminių plaukelių buvimas ar nebuvimas neturi įtakos padangos eksploatacinėms savybėms, sukibimui ar ilgaamžiškumui. Šie maži iškyšuliai yra tiesiog šalutinis gamybos poveikis, kuris natūraliai nusidėvi po kelių nuvažiuotų kilometrų.
Kas atsitinka su šiais plaukeliais?
- Plaukeliai protektoriaus srityje greitai nusidėvi po pirmųjų kelių kilometrų, nes padanga liečiasi su keliu.
- Plaukeliai ant šoninių sienelių gali išlikti matomi kur kas ilgiau, nes jie tiesiogiai nesiliečia su žeme.
Kai kurie aukštos klasės padangų gamintojai patobulino savo gamybos technologijas, kad sumažintų arba pašalintų šiuos guminius plaukelius, todėl jų nebuvimas nebūtinai yra senos ar naudotos padangos požymis.
Ar plaukelių buvimas įrodo, kad padanga yra visiškai nauja?
Nors guminiai plaukeliai rodo, kad padanga nebuvo daug naudota, jie nėra vienintelis veiksnys, lemiantis padangos amžių.
Jei norite patikrinti, ar padanga tikrai nauja, atkreipkite dėmesį į Transporto departamento (DOT) kodą, įspaustą ant padangos šoninės sienelės.
Kaip perskaityti DOT kodą:
- Paskutiniai keturi skaitmenys žymi pagaminimo savaitę ir metus.
- Pavyzdžiui, DOT kodas, kuris baigiasi 1223, reiškia, kad padanga buvo pagaminta 2023 m. 12-ąją savaitę.
Šis metodas leidžia daug tiksliau nustatyti padangos amžių, nei paprasčiausiai tikrinant, ar nėra guminių plaukelių.
Guminiai plaukeliai yra tik gamybos šalutinis produktas
Nors šios smulkios gumos gijos sruogos dažnai klaidingai laikomos visiškai naujos padangos požymiu, iš tikrųjų gamybos procese jos atlieka funkcinę funkciją.
- Ką jos reiškia: Jos susidaro, kai vulkanizavimo metu pro formos ventiliacijos angas išeina oras.
- Ar jie turi įtakos eksploatacinėms savybėms? Ne, jos natūraliai nusidėvi ir neturi įtakos padangos kokybei.
- Ar jos įrodo, kad padanga nauja? Nebūtinai – patikimesnis būdas patvirtinti padangos amžių yra patikrinti DOT kodą.
Taigi, kai kitą kartą ant padangos pamatysite šiuos guminius ūsus, tiksliai žinosite, kas tai yra ir kodėl jie egzistuoja!