• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Maži „plaukeliai“ ant padangų – kas tai ir kodėl jie atsiranda?

pagal Andžej Biaigo
2025.03.17, 14:30
Naujienos
A A
0
plaukeliai ant padangos padangu

Plaukeliai ant padangos

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Jei kada nors apžiūrėjote visiškai naują padangų komplektą, galbūt pastebėjote, kad iš jo paviršiaus kyšo maži guminiai plaukeliai. Nors jie gali atrodyti nereikšmingi, šie maži išsikišimai – dažnai vadinami „ventiliacijos angų išskyromis“ arba „pelėsių ūseliais“ – atlieka tam tikrą funkciją padangų gamybos procese.

Daugelis žmonių klaidingai mano, kad šie guminiai plaukeliai yra tiesiog naujos padangos požymis, tačiau iš tikrųjų jie atskleidžia daug daugiau apie padangos gamybos procesą.

Kaip gaminamos padangos ir kodėl atsiranda šie plaukeliai

Šiuolaikinė padangų gamyba yra sudėtingas, kelių etapų procesas, užtikrinantis ilgaamžiškumą, saugumą ir eksploatacines savybes. Kiekviena padanga pradedama gaminti iš gumos mišinio, audinio ir metalo armatūros, kurie sluoksniuojami, kad būtų sukurta tvirta, bet lanksti struktūra.

Prieš padangai įgaunant galutinį protektoriaus raštą ir prekės ženklą, ji yra neapdorotos formos, vadinamos „žalia padanga“. Šiame etape padanga yra minkšta, be griovelių ir tekstūros, kurie suteikia jai sukibimą su keliu.

Svarbiausias padangų gamybos etapas yra vulkanizacija, kurios metu minkšta guma virsta tvirta ir patvaria medžiaga. Tai atliekama dedant žalią padangą į įkaitintą formą, kurioje taikomas ypatingas slėgis ir temperatūra, ir guma visam laikui suformuojama į galutinę formą.

plaukeliai ant automobilio padangos

Tačiau vykstant šiam procesui tarp padangos ir formos gali patekti oro, todėl galutiniame gaminyje gali atsirasti trūkumų.

Šiai problemai išspręsti gamintojai naudoja mažas ventiliacijos angas visoje formoje, kad įkalintas oras galėtų išeiti. Kai karšta guma įspaudžiama į šias skylutes, pro jas prasiskverbia nedidelis medžiagos kiekis, padangos paviršiuje suformuodamas plonas gumos gijas.

Išėmus padangą iš formos, šie gumos plaukeliai lieka kaip matomas šalutinis oro šalinimo proceso produktas.

Ar šie gumos plaukeliai turi įtakos padangų eksploatacinėms savybėms?

Ne, guminių plaukelių buvimas ar nebuvimas neturi įtakos padangos eksploatacinėms savybėms, sukibimui ar ilgaamžiškumui. Šie maži iškyšuliai yra tiesiog šalutinis gamybos poveikis, kuris natūraliai nusidėvi po kelių nuvažiuotų kilometrų.

Kas atsitinka su šiais plaukeliais?

  • Plaukeliai protektoriaus srityje greitai nusidėvi po pirmųjų kelių kilometrų, nes padanga liečiasi su keliu.
  • Plaukeliai ant šoninių sienelių gali išlikti matomi kur kas ilgiau, nes jie tiesiogiai nesiliečia su žeme.
Skaitykite  BMW M grįžta su ribota serija – ką žinome iki šiol?

Kai kurie aukštos klasės padangų gamintojai patobulino savo gamybos technologijas, kad sumažintų arba pašalintų šiuos guminius plaukelius, todėl jų nebuvimas nebūtinai yra senos ar naudotos padangos požymis.

Ar plaukelių buvimas įrodo, kad padanga yra visiškai nauja?

Nors guminiai plaukeliai rodo, kad padanga nebuvo daug naudota, jie nėra vienintelis veiksnys, lemiantis padangos amžių.

Jei norite patikrinti, ar padanga tikrai nauja, atkreipkite dėmesį į Transporto departamento (DOT) kodą, įspaustą ant padangos šoninės sienelės.

4 metu senumo padanga pagaminta 2020 metais
Šiuo atveju kalbama apie 4 metų senumo padangą. Tačiau klausimas, kada ji buvo sumontuota automobilyje, lieka atviras.

Kaip perskaityti DOT kodą:

  • Paskutiniai keturi skaitmenys žymi pagaminimo savaitę ir metus.
  • Pavyzdžiui, DOT kodas, kuris baigiasi 1223, reiškia, kad padanga buvo pagaminta 2023 m. 12-ąją savaitę.

Šis metodas leidžia daug tiksliau nustatyti padangos amžių, nei paprasčiausiai tikrinant, ar nėra guminių plaukelių.

Guminiai plaukeliai yra tik gamybos šalutinis produktas

Nors šios smulkios gumos gijos sruogos dažnai klaidingai laikomos visiškai naujos padangos požymiu, iš tikrųjų gamybos procese jos atlieka funkcinę funkciją.

  • Ką jos reiškia: Jos susidaro, kai vulkanizavimo metu pro formos ventiliacijos angas išeina oras.
  • Ar jie turi įtakos eksploatacinėms savybėms? Ne, jos natūraliai nusidėvi ir neturi įtakos padangos kokybei.
  • Ar jos įrodo, kad padanga nauja? Nebūtinai – patikimesnis būdas patvirtinti padangos amžių yra patikrinti DOT kodą.

Taigi, kai kitą kartą ant padangos pamatysite šiuos guminius ūsus, tiksliai žinosite, kas tai yra ir kodėl jie egzistuoja!

Žymos: padangos
Dalintis81DalintisSiųstiDalintis14
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz