• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Mitas ir tikrovė: Ar tikrai dyzelinas toks kenksmingas aplinkai?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.02.03, 9:00
Naujienos
A A
0
dyzelinas benzinas dyzelinis automobilis benzininis automobilis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ilgus metus dyzeliniai varikliai buvo laikomi degalų naudojimo efektyvumo ir patikimumo viršūne. Tačiau po liūdnai pagarsėjusio 2015 m. „Dieselgate“ skandalo jie vis dažniau tikrinami, griežtinamos taisyklės ir mažėja jų pardavimai. Tačiau ar tikrai šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai yra tokie kenksmingi ir pasenę, kaip kai kurie teigia? Panagrinėkime didžiausius faktus ir mitus apie dyzelinius variklius.

Dyzelino populiarumo augimas ir kritimas

XXI a. pradžioje dyzeliniai varikliai beprecedentiškai išpopuliarėjo, ypač pradėjus taikyti „Common Rail“ technologiją. Ši sistema pagerino degalų naudojimo efektyvumą ir našumą, todėl dyzeliniai automobiliai tapo patraukliu pasirinkimu. Iki 2011 m. dyzelinu varomi automobiliai sudarė 60 % Europos rinkos.

Tačiau 2015 m. kilęs „Dieselgate“ skandalas, kai „Volkswagen“ buvo pričiupta apgaudinėjanti išmetamųjų teršalų bandymus, sudavė didžiulį smūgį dyzelinių variklių reputacijai. Miestai visoje Europoje pradėjo taikyti apribojimus, o vyriausybės ėmė ieškoti alternatyvių energijos šaltinių, todėl dyzelinių variklių pardavimai smarkiai sumažėjo. Iki 2018 m. dyzelino rinkos dalis Europoje sumažėjo iki 36 % ir nuo to laiko toliau mažėja.

Tačiau ar neigiama dyzelino reputacija yra visiškai pagrįsta? Panagrinėkime dažniausiai pasitaikančius teiginius.

Mitas: dyzeliniai automobiliai yra didžiausi teršėjai

Nors senesnės dyzelinės transporto priemonės išmetė daug azoto oksidų (NOx) ir kietųjų dalelių, šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai gerokai patobulėjo. Griežtesnės „Euro 6“ taisyklės įpareigoja taikyti pažangias išmetamųjų teršalų kontrolės technologijas, pavyzdžiui, dyzelinių dalelių filtrus (DPF) ir selektyvųjį katalitinį redukavimą (SCR), kurios gerokai sumažina kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekį. Tiesą sakant, kai kurie nauji dyzelinių variklių modeliai dabar išmeta mažiau teršalų nei analogiški benzininiai automobiliai.

Mitas: Lietuvą užplūdo taršūs dyzeliniai varikliai

Dauguma dyzelinių automobilių Lietuvoje yra iš Vakarų Europos, kur po „Dieselgate“ įsigaliojusios taisyklės privertė gamintojus atnaujinti transporto priemones ir įdiegti patobulintas išmetamųjų teršalų technologijas. Daugelis importuotų dyzelinių automobilių jau atitinka „Euro 5“ arba „Euro 6“ standartus, o tai reiškia, kad jie yra kur kas švaresni už senesnius modelius, kurie dažnai vaizduojami kaip keliantys pavojų aplinkai.

Mitas: niekas nenori pirkti naudoto dyzelinio variklio

Nepaisant to, kad naujų dyzelinių automobilių pardavimas sumažėjo, naudotų dyzelinių automobilių rinka išlieka stipri. Lietuvoje 2024 m. dyzeliniai automobiliai vis dar sudarė beveik 41 % visų registruotų naudotų automobilių. Tai įrodo, kad dyzelinių automobilių paklausa tebėra didelė, ypač tarp tolimųjų reisų vairuotojų ir komercinės paskirties naudotojų, kuriems svarbus degalų naudojimo efektyvumas.

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Faktas: kai kuriuose Europos miestuose uždrausta naudoti senesnius dyzelinius variklius

Keli Europos miestai apribojo senesnių dyzelinių automobilių, neatitinkančių bent „Euro 4“ arba „Euro 5“ išmetamųjų teršalų standartų, įvežimą. Tačiau tai nereiškia, kad dyzelino visiškai atsisakoma. Naujesnius dyzelinius modelius, atitinkančius griežtus išmetamųjų teršalų kriterijus, vis dar leidžiama naudoti daugelyje miestų, o tokiose šalyse kaip Vokietija reikalavimus atitinkantiems dyzeliniams automobiliams suteikiami specialūs žalieji ženkleliai, leidžiantys nevaržomai įvažiuoti į miestą.

Mitas: benzininius variklius visada smagiau vairuoti

Šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai su turbokompresoriumi pasižymi įspūdingu sukimo momentu esant mažiems sūkių dažniams, todėl jie yra labai jautrūs ir malonūs vairuoti. Nors benzininiai varikliai gali pasižymėti didesniu sūkių dažniu ir sportiškesniu veikimu, dyzeliniai varikliai pasižymi dideliu pagreičiu ir ekonomiškumu, ypač važiuojant greitkeliu.

Faktas: dyzelinių variklių techninė priežiūra gali būti brangi

Dyzeliniams varikliams reikalingos sudėtingos išmetamųjų teršalų kontrolės sistemos, įskaitant DPF, EGR vožtuvus ir turbokompresorius, dėl kurių remonto išlaidos gali būti didelės. Tačiau tinkamai prižiūrint dyzelinį variklį, jis gali tarnauti gerokai ilgiau nei benzininis variklis, todėl vairuotojams, važiuojantiems daug kilometrų, jis yra ekonomiškas pasirinkimas.

Faktas: sugriežtintos išmetamųjų teršalų ir degalų ekonomijos taisyklės

Nuo 2018 m. transporto priemonių išmetamųjų teršalų bandymai tapo griežtesni, nes pradėti taikyti WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) ir RDE (Real Driving Emissions) standartai. Jais užtikrinama, kad realiomis sąlygomis transporto priemonės veiktų taip, kaip nurodyta reklamoje, o tai dar labiau skatina gamintojus gerinti dyzelinių variklių efektyvumą ir išmetamųjų teršalų kiekį.

Mitas: dyzeliniai varikliai nebekuriami

Kai kurie gamintojai (pvz., „Toyota“, „Volvo“ ir „Fiat“) paskelbė planus atsisakyti dyzelinių variklių, tačiau kiti ir toliau diegia naujoves. Tokie prekių ženklai kaip BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Mazda“ kuria pažangias dyzelinių variklių technologijas, taip įrodydami, kad šie degalai vis dar turi ateitį, ypač komerciniuose ir tolimųjų reisų automobiliuose.

Dyzelinas vis dar atlieka svarbų vaidmenį

Nepaisant neigiamų atsiliepimų spaudoje, dyzeliniai varikliai išlieka perspektyvus pasirinkimas daugeliui vairuotojų, ypač tiems, kurie keliauja didelius atstumus arba kuriems reikia didelio sukimo momento vilkti ir gabenti sunkius krovinius. Kol bus tobulinamos išmetamųjų teršalų normos, dyzelinių variklių technologija prisitaikys, taps švaresnė ir efektyvesnė.

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius
Žymos: Dieselgatedyzelinasdyzeliniai automobiliaidyzelinis variklisekologinės sistemos
Dalintis196DalintisSiųstiDalintis34
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
2 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz