Netikėtai „Stellantis“ sugrąžina savo legendinius HEMI V8 variklius, siekdama atgauti rinkos galią ir vėl užmegzti ryšius su ištikimais „muscle car“ entuziastais. Keičiantis taršos taisyklėms ir esant finansiniam spaudimui, galios sugrįžimas gali būti ir pelno sugrįžimas.
V8 galios sugrįžimas – vadovaujant naujiems vadovams
Sprendimas atnaujinti HEMI variklių gamybą priimtas netrukus po to, kai atsistatydino buvęs „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas, kuris anksčiau nurodė nutraukti jų gamybą. Pasak „Mopar Insiders“, keli vidiniai šaltiniai patvirtino, kad Tavareso žingsnis sulaukė didelio pasipriešinimo bendrovėje.
Pranešama, kad naujasis generalinis direktorius, kuris šiuo metu neįvardijamas, pasisako už tai, kad vėl būtų pradėti gaminti 5,7 l, 6,4 l ir 6,2 l HEMI V8 varikliai su pripūtimu, o pirmoji jų gamyba Dundee variklių gamykloje Mičigane būtų pradėta 2025 m. rugpjūčio mėn.
Ne naujas variklis, o modernizuotas klasikinis variklis
Užuot kūręs naujus jėgos agregatus, „Stellantis“ naudos patikimą III kartos HEMI platformą, pirmą kartą pradėtą naudoti 2003 m. Šie varikliai bus keletą kartų atnaujinti, kad atitiktų šiuolaikinius išmetamųjų teršalų ir efektyvumo standartus, nors tikslūs techniniai patobulinimai dar neskelbiami.
Sklinda gandai, kad gali būti kuriamas ir didesnis bei galingesnis V8 variantas – tai bus palinkėjimas „muscle car“ puristams.
Kodėl dabar reikia grąžinti HEMI?
Šį netikėtą žingsnį iš dalies lėmė Donaldo Trumpo prezidentavimo metu įvesti švelnesni degalų ir išmetamųjų teršalų standartai. Kol pasaulinė automobilių pramonė juda link nulinės emisijos, „Stellantis“ mato galimybę pasiūlyti žalios galios ištroškusiai auditorijai.
Gamybos pajėgumai išlieka nepakitę:
HEMI varikliai vis dar gaminami „Dodge Durango“ ir „Jeep Wrangler“, o tai reiškia, kad linijos gali būti greitai padidintos kitiems modeliams.
RAM ir „Charger“ gali grįžti prie tikrojo raumeningumo
RAM generalinis direktorius Timothy Kuniskis neseniai pripažino, kad V8 sugrįžimas „nėra atmestinas“. Tačiau dabartinė elektrinė RAM 1500 platforma yra nesuderinama su vidaus degimo varikliais, todėl reikia rimtų struktūrinių pakeitimų.
Panašios problemos kyla ir naujajam „Charger“, kuris šiuo metu palaiko tik 6 eilės variklius. Reikėtų didelių pertvarkymų, tačiau jie įmanomi.
Ar V8 varikliai išgelbės „Stellantis“?
Kai antraštėse dominuoja elektrifikacija, HEMI variklių sugrąžinimas gali atrodyti kaip plaukimas prieš srovę. Tačiau turint ištikimų amerikiečių gerbėjų, nusistovėjusias gamybos linijas ir vadovų komandą, siekiančią stabilizuoti prekės ženklo identitetą, tai gali būti gerai apskaičiuota rizika.
Ar manote, kad HEMI varikliai turi ateitį elektromobilių eroje? Ar rinktumėtės V8, o ne elektrinį? Praneškite mums žemiau esančiuose komentaruose – ar raumeningieji grįžta visam laikui, ar tai tik atsisveikinimo turas?