2025 m. Ženevos automobilių paroda nebus rengiama, penktadienį pranešė organizacinis komitetas, motyvuodamas „su automobilių pramone susijusiais neaiškumais ir sumažėjusiu pagrindinių Europos parodų patrauklumu“.
1905 m. pradėta rengti paroda šiemet grįžo po ketverių metų pertraukos dėl COVID-19, tačiau joje dalyvavo tik „Renault Group“, „Lucid“ ir keli Kinijos automobilių gamintojai.
Renginio ateitimi suabejota po to, kai likus kelioms dienoms iki 2020 m. parodos Šveicarijos valdžios institucijos priėmė vėlyvą sprendimą atšaukti parodą, kad būtų išvengta koronaviruso plitimo.
Ankstesniais metais Ženevos paroda pritraukdavo daugiau nei 500 000 lankytojų ir buvo laikoma neutralia vieta Europos automobilių gamintojams, palyginti su kitomis didžiausiomis parodomis Prancūzijoje ir Vokietijoje.
Organizacinis komitetas teigė, kad ir toliau planuoja 2025 m. lapkričio mėn. vyksiančią Kataro automobilių parodą, nes siekia pritraukti naują auditoriją už Europos ribų. Pirmą kartą Artimųjų Rytų renginys buvo surengtas 2023 m. ir pavadintas: Ženevos tarptautinė automobilių paroda Katare.
„Džiugu suvokti, kad automobilių parodos ir toliau traukia įvairių pasaulio šalių prekinius ženklus, o Ženevos tarptautinė automobilių paroda sustiprino savo patrauklumą Artimuosiuose Rytuose“, – pranešime sakė Ženevos automobilių parodos generalinis direktorius Sandro Mesquita.
Tačiau Šveicarijos paroda tikrai nebus atnaujinta, pranešė organizacinis komitetas.
„Gamintojų susidomėjimo Ženevos salonu stoka sudėtingomis pramonės sąlygomis, konkurencija su Paryžiaus ir Miuncheno salonais, kuriems pirmenybę teikia šalies pramonė, ir investicijų, reikalingų tokiai parodai išlaikyti, lygis yra galutinis smūgis būsimam Ženevos salonui“, – pranešime spaudai teigė parodą organizuojančio fondo prezidentas Alexandre’as de Senarclensas.
Fondas taip pat bus panaikintas, sakoma pranešime spaudai.
Organizatoriai siekė sumažinti 2024 m. renginio išlaidas, kad pritrauktų daugiau automobilių gamintojų, tačiau galiausiai pasirodė tik devynios markės: „Renault“, „Dacia“, BYD ir jos subbrandai „Denza“ ir „Yangweng“, „Lucid“, MG ir naujas SAIC prekės ženklas IM, taip pat Italijos dizaino namai „Pininfarina“.