Aktorius Paulas Walkeris, išgarsėjęs pagrindiniu vaidmeniu „Greitų ir įsiutusių“ serijoje, žuvo būdamas vos 40 metų, kai dideliu greičiu susidūrė vairuodamas draugo automobilį „Porsche Carrera GT“. 2013 m. antraštė buvo tokia ironiška, kad kiekvienas planetos komikas turėjo pasišaipyti. Mirties priežastis? Akivaizdu, kad superautomobiliu važiuojant 145 km/val. greičiu automobilių stovėjimo aikštelėje. Pridėkite, kad „Carrera GT“, kaip žinia, yra sunkiai valdomas, ir atrodo, kad byla baigta. O gal taip ir yra?
Kalifornijos kelių patruliai, atlikę tyrimą, nustatė, kad bent dvi automobilio padangos buvo devynerių metų senumo. Jie padarė išvadą, kad superautomobilio vairavimo ir valdymo savybės „galėjo būti pažeistos“.
Siužetas dar labiau sutirštėja, kai sužinote, kad vairuotojas Rodžeris Rodas ir Polas Volkeris ne šiaip sau važinėjo po atsitiktinę automobilių stovėjimo aikštelę. Iš tikrųjų jie buvo prie jiems bendrai priklausančio verslo – automobilių gyvenimo būdo centro ir parduotuvės „Always Evolving“. Rodas į sekmadienio popietę vykusią parodą atvyko nauju (jam) „Porsche Carrera GT“. Walkeris sakė, kad niekada tokiu automobiliu nevažinėjo, todėl jiedu apsuko raudoną automobilį ratu, kurį prieš tai buvo darę nesuskaičiuojamą daugybę kartų.
Automobilių žurnalistas Mattas Farahas pažinojo abu vyrus. „Aš buvau tame biurų parke, žinau tą posūkį, kurį galima įveikti 145 km/val. greičiu važiuojant „Prius“ automobiliu, jei tik turi ne 9 metų senumo padangas. Automobiliu „Carrera GT“ galite jį įveikti 145 km/val. greičiu viena ranka, gurkšnodami „Latte“.
Farahas pridūrė: „Rogeris buvo puikus vairuotojas ir iš tikrųjų gana konservatyvus.“ Jis negynė jų greičio viršijimo kaip teisėto, bet padarė išvadą, kad „techniniu požiūriu tikroji avarijos priežastis buvo senos padangos“.
Tiesa ta, kad guma laikui bėgant suyra. Kiekvienais padangų eksploatavimo metais jos praranda dalį sukibimo. Daugelis entuziastų į lenktynių trasą neveža senesnių nei penkerių metų padangų. Daugelis mechanikų atsisakys montuoti dešimties metų senumo padangą ant jūsų automobilio. Net jei protektorius atrodo nepriekaištingai.
Kodėl dešimtis milijonų dolerių kainuojanti įžymybė važiavo 500 000 dolerių vertės automobiliu su nesaugiomis senomis padangomis? Pamenate, minėjau, kad Rodas ką tik nusipirko kolekcinį „Porsche“? Automobilis buvo nuvažiavęs vos 3500 mylių ir didžiąją dalį savo dešimtmečio gyvenimo praleido sandėlyje. Jis vis dar važinėjo gamyklinėmis padangomis.
Ar buvo galima išvengti šio tragiško nelaimingo atsitikimo? To niekada nesužinosime. Tačiau jei planuojate išnaudoti bet kurį automobilį iki galo, atkreipkite dėmesį į savo padangas. Keli kvadratiniai coliai gumos, jungiančios jus su keliu, yra labai svarbūs greitėjant, važiuojant posūkiuose ir stabdant. Įsitikinkite, kad jūsų padangų protektoriaus gylis yra geras, guma nėra išdžiūvusi, o datos kodas yra nesenas.
Niekada anksčiau netikrinote padangų? Sužinokite, kaip perskaityti padangos datos kodą. Toliau esančiame vaizdo įraše taip pat galite pamatyti Paulo Walkerio avarijos imitaciją: