Vokietijos tarnybos vis dažniau susiduria su profesionaliai manipuliuojamais sunkvežimiais. Policijos teigimu, darbo valandų nepaisymas ir manipuliavimas valdymo bei saugos sistemomis jau pasiekė nerimą keliantį lygį. Tyrėjų teigimu, dažnai sukčiauja ne vairuotojai, o jų darbdaviai, daugiausia iš užsienio.
Vokietijos kelių policija skelbia pavojaus signalą. Uniformuoti vairuotojai iš už vakarinės sienos vis garsiau skundžiasi dėl darbo laiko taisyklių nepaisymo ir manipuliavimo kontrolės bei saugos sistemomis tarptautiniame sunkvežimių eisme. Stefanas Pfeifferis, kurį cituoja dw.com, kaip Feuchto kelių policijos inspekcijos vadovą, teigė, kad naktį atliekamų patikrinimų metu uniformuoti pareigūnai „susiduria su nusikalstamumu, kuris kai kuriais atvejais laikytinas labai organizuotu“.
Suklastoti dokumentai ir techninės manipuliacijos – kasdienis reiškinys
Tyrėjų teigimu, daugeliu atvejų sukčiauti bando ne vairuotojai, o darbdaviai, ir šie kaltinimai daugiausia susiję su transporto priemonėmis, kurios eksploatuojamos už Vokietijos ribų esančių transporto įmonių vardu. Vairuotojų atveju policija, be kita ko, nustato asmenis, kurie neturi vairuotojo pažymėjimo ir leidimo dirbti, taip pat vairuotojus su suklastotais dokumentais. Kalbant apie technines manipuliacijas, paaiškėja, kad jos yra tokios pažangios, jog, pasak Pfeifferio, tai tikrai ne vairuotojų darbas, o bandymai manipuliuoti net ištisais sunkvežimių parkais.
Vokietijos pareigūnus stebina tai, kaip stipriai sukčiai kišasi į sunkvežimiuose sumontuotas sistemas. Vienas iš pavyzdžių – manipuliavimas Kienzle tachografo jutikliu, kuris gauna elektromagnetinius impulsus iš pavarų dėžės ir perduoda juos į valdymo bloką. Jutiklis yra prisuktas prie pavarų dėžės, todėl, kaip nurodo Pfeifferis, norint manipuliuoti šiuo komponentu, reikia jį gerai pažinti. Tačiau net ir be to vairuotojai gali apgauti sistemą, pavyzdžiui, kai vis dėlto asmuo darbo laiką fiksuoja naudodamasis keliomis vairuotojo kortelėmis. Pfeifferis pripažino, kad suklastotos kortelės šiuo metu yra didelė problema.
Trys mėnesiai darbo be nė vienos poilsio dienos
Pažeidimų mastą rodo patikrinimų rezultatai. 2024 m. vasario mėn. 29 šalių pareigūnai per savaitę patikrino 248 500 sunkvežimių. Pažeidimų aptikta beveik 87 000 transporto priemonių, arba maždaug 35 proc. patikrintų automobilių. Tačiau, pasak policijos inspektoriaus Stefano Munkerio, naktinių patikrinimų metu pažeidimų kartais randama visose patikrintose transporto priemonėse. Kraštutinis pavyzdys – vairuotojas, kuriam dar nebuvo 30 metų ir kuris savo įmonėje vairavo beveik tris mėnesius, neturėdamas nė vienos poilsio dienos.