Danijos Fehmarnbelto tunelis sutrumpins kelionės tarp Skandinavijos ir Vidurio Europos laiką.
Danija ir Vokietija priartėjo prie ilgiausio pasaulyje povandeninio geležinkelio ir kelių tunelio sujungimo.
Danijos karalius Frederikas X pirmadienį iškilmingai atidarė pirmąją būsimo 18 km ilgio tunelio po Baltijos jūra dalį. Šis tunelis sujungs pietų Daniją su šiaurės Vokietija ir prisidės prie ekologiško transporto sektoriaus perėjimo.
Fehmarnbelt jungtis, kurią tikimasi atidaryti 2029 m., taip pat leis sutrumpinti kelionę traukiniu nuo dabartinės 45 minučių trukmės kelionės keltu iki vos septynių minučių.
Ji sujungs Roedbį Danijos pusėje su Puttgartenu Vokietijoje, o toliau keliais ir geležinkeliais pasieks Vidurio Europą ir Šiaurės šalis.
Paruošta panardinti pirmoji Fehmarnbelto tunelio atkarpa
Frederikas atidengė lentelę prie įėjimo į pirmąją 217 metrų ilgio tunelio atkarpą, kuri vėliau šiais metais bus panardinta į Danijos pusėje esančią jūros dugno tranšėją. Jis įmetė monetą prie savo atvaizdo į laiko kapsulę su daiktais, kuriuos padovanojo tie, kurie statė betoninius elementus.
Fehmarno jungtį statanti bendrovė „Sund & Baelt“ teigia, kad tai bus ilgiausias povandeninis tunelis. Jame taip pat bus įrengtas elektrifikuotas traukinių kelias. Tikimasi, kad automobiliai keturiomis juostomis Baltijos jūrą galės kirsti per 10 minučių, o traukiniai tai padarys per septynias minutes.
2011 m. buvo nuspręsta pietinę Danijos Lolando salą ir šiaurinę Vokietijos Fehmarno salą sujungti panardinamuoju tuneliu. Darbai Danijos pusėje buvo pradėti 2022 m. liepą, o Vokietijos pusėje – lygiai po metų.
Kiek kainuos Fehmarno jungtis?
Tunelį sudarys 89 betoniniai elementai, kurie statomi specialioje gamykloje Roedbyhavno mieste Lollando saloje, vadinamoje didžiausia Šiaurės Europos statybų aikštele. Gegužės mėn. buvo išlietas pirmasis iš elementų.
Fehmarno jungtis kainuos 55,1 mlrd. kronų (4,8 mlrd. eurų) ir už ją sumokės Danijos vartotojai. Danijos vyriausybė dėl tunelio rinkliavos mokesčio nuspręs vėliau.
Pastaraisiais metais Danija nutiesė kelių ir geležinkelių jungtis su kaimynine Švedija ir dviem didžiausiomis Danijos salomis.
2000 m. tiltu ir tuneliu per Oresundo sąsiaurį Kopenhaga sujungta su trečiu pagal dydį Švedijos miestu Malme, o 1998 m. atidarytas eismas tarp Funeno salos, kurioje įsikūręs trečias pagal dydį Danijos miestas Odensė, ir Zelandijos salos, kurioje yra Kopenhaga. Traukinių eismas į šią vietą prasidėjo metais anksčiau.