Dyzeliniai varikliai jau seniai yra automobilių inžinerijos pagrindas, giriami už sukimo momentą, ilgaamžiškumą ir degalų ekonomiją. Tačiau, nepaisant to, kad jie plačiai naudojami komerciniuose ir lengvuosiuose automobiliuose, tik keli automobilių gamintojai niekada nepritaikė dyzelinių variklių technologijos – arba dėl savo sumanymo, arba dėl to, kad jie yra visiškai elektriniai. Štai 12 automobilių gamintojų, kurie niekada negamino dyzelinių variklių.
Kodėl kai kurie automobilių gamintojai vengė dyzelino?
Nors dyzeliniai varikliai yra efektyvūs, jie turi ir trūkumų:
- Didesnė NOx ir kietųjų dalelių emisija
- Griežtesni reikalavimai (ypač po „Dieselgate“)
- Didesnės gamybos ir techninės priežiūros sąnaudos
Kai kurie automobilių gamintojai daugiausia dėmesio skyrė tik benzininėms (benzininėms) technologijoms, o kiti atsirado kaip tik elektra varomų automobilių prekės ženklai, į rinką įžengę gerokai po to, kai dyzelinas pasiekė aukščiausią lygį.
12 automobilių gamintojų, kurie niekada negamino dyzelinių variklių
1. Tesla
Elektromobilumo pradininkė „Tesla“ niekada negalvojo apie vidaus degimo variklį, juolab dyzelinį. Visi modeliai yra akumuliatoriniai-elektriniai.
2. „Lucid Motors“
Kaip ir „Tesla“, „Lucid“ buvo sukurta elektromobilių eroje. Jos prabangūs sedanai, tokie kaip „Air“, sukurti naudojant našią elektrinę pavarą.
3. Rivian
Rivian gamina į nuotykius orientuotus elektrinius sunkvežimius ir visureigius. Dyzelinas niekada nebuvo įtrauktas į jos planus ar platformas.
4. Fisker
Tiek pirminis, tiek dabartinis „Fisker“ prekės ženklai orientuoti į elektrines ir iš tinklo įkraunamas hibridines transporto priemones, be dyzelinių transporto priemonių.
5. Koenigsegg
Šis švedų hiperautomobilių prekės ženklas pasikliauja tik didelio našumo benzininiais varikliais, dažnai naudoja alternatyvius degalus, tačiau niekada nenaudoja dyzelino.
6. Aptera
Šis itin efektyviai saulės energiją naudojantis elektromobilių startuolis niekada negalvojo apie iškastinį kurą. Dyzelinas yra toli nuo jos lengvos, į ekologiją orientuotos vizijos.
7. Polestar
Iš pradžių buvęs „Volvo“ našumo prekės ženklas, dabar „Polestar“ yra atskira į EV orientuota bendrovė ir niekada negamino dyzelinių modelių su savo ženklu.
8. NIO
Kinijos EV startuolis NIO specializuojasi aukštųjų technologijų elektrinių visureigių ir sedanų gamyboje. Jokių vidaus degimo variantų nėra.
9. Xpeng
Kaip ir NIO, „Xpeng“ daugiausia dėmesio skiria nebrangiems ir pažangiems elektriniams automobiliams, skirtiems naudoti mieste.
10. BYTON
BYTON buvo trumpai gyvavęs elektromobilių prekės ženklas, kuris niekada nebuvo pradėtas gaminti masiškai, tačiau jo koncepciniai automobiliai buvo visiškai elektriniai.
11. Faraday Future
Vis dar kuriamas „Faraday Future“ FF91 yra ambicingas elektrinis prabangus modelis – be jokių sąsajų su dyzelinu.
12. Canoo
Amerikos startuolis, gaminantis modulinius elektromobilius. „Canoo“ automobilių parkas yra visiškai varomas baterijomis, be dyzelinių variklių.
Garbės paminėjimai
- Rimac Automobili – tik elektriniai hiperautomobiliai
- Lightyear – saulės energija varomi elektromobiliai
- VinFast (EV padalinys) – iš pradžių naudojo benziną, dabar pereina prie visiškai elektrinių
Nors dauguma tradicinių automobilių gamintojų bent jau eksperimentavo su dyzelinu, šie 12 prekės ženklų jo niekada nelietė, nes į rinką įžengė EV eroje arba orientavosi vien į benzininius variklius.
Ar pirmenybę teikiate dyzelinui, benzinui, ar elektrai? Pasidalykite savo mintimis komentaruose ir sekite mus, kad gautumėte daugiau automobilių įžvalgų ir palyginimų.