Ar kada nors susimąstėte, kiek pinigų automobilių gamintojai uždirba iš kiekvienos parduotos transporto priemonės? Naudodamiesi „JATO Dynamics“ duomenimis, dabar tiksliai žinome, kurios automobilių markės uždirba daugiausiai už vieną parduotą vienetą, ir rezultatai gali jus nustebinti. Nuo itin prabangių prekės ženklų, tokių kaip „Ferrari“, iki pagrindinių automobilių gamintojų, tokių kaip „Toyota“ ir „Volkswagen“, pelno maržos labai skiriasi.
„Ferrari“ dominuoja su neįtikėtinu pelnu iš vieno automobilio
Su didžiule persvara pirmauja „Ferrari“, 2024 m. uždirbsianti vidutiniškai 136 671 eurą iš vieno automobilio. Tai beveik 60 kartų daugiau nei uždirba kai kurie pagrindiniai gamintojai. Išskirtinumas ir didelė paklausa leidžia „Ferrari“ automobilius įkainoti gerokai didesne kaina nei gamybos sąnaudos, neprarandant pirkėjų.
Palyginimui, antroje vietoje atsidūrė „Porsche“, kurios vidutinis pelnas iš vieno automobilio siekia 18 142 eurus, antroje – „Mercedes-Benz“ – 5 692 eurus.
Kiti prabangių automobilių gamintojai taip pat gauna dideles maržas:
- BMW: 4 693 eurai už automobilį
- Tesla: 3 801 EUR
Pelningiausi pagrindinių automobilių prekių ženklai
Atmetus prabangius automobilius, kai kurių pagrindinių automobilių gamintojų pelnas, skaičiuojant vienam vienetui, taip pat yra geras:
- Subaru: 3 031 EUR
- Toyota: 2 710 EUR
- General Motors: €2,622
- Isuzu: 2 610 EUR
- Volvo: 2 547 EUR
Į pirmąjį penkioliktuką taip pat pateko ir kiti automobiliai, pavyzdžiui, „Hyundai-Kia“ (2 432 EUR), „Honda“ (2 324 EUR) ir „Volkswagen“ (2 111 EUR).
Stebinantys atsilikėliai: „Nissan“ ir „Stellantis“
Šiame reitinge spindi ne visi žinomi vardai. Nepaisant to, kad „Stellantis“ veikia visame pasaulyje, už vieną automobilį uždirba tik 656 eurus, o „Nissan“ atsilieka – vos 282 eurus už vienetą. Šie nedideli pelnai rodo, su kokiais sunkumais susiduria masinės rinkos prekių ženklai, susiduriantys su kainų spaudimu, didesnėmis veiklos sąnaudomis ir aršia konkurencija.
Pelno maržos procentai: „Ferrari“ vėl pirmauja
Jei persikelsime į procentais išreikštą pelną, istorija išliks įspūdinga:
- Ferrari: 28 % pelno marža
- Porsche: 14 proc.
- Toyota ir Suzuki: 10,3 %
- Subaru: 9,8 %.
- Hyundai: 9,5 %.
- Mercedes-Benz: 9,3
- BMW: 8,1 %.
- Tesla: 7,2 %.
- Volvo: 7,7 proc: 5.6%
- Renault: 4,6 %
Žemesnėje dalyje:
- Ford: 2,8 %.
- Stellantis: 2,4 %
- Nissan: 1,2 %.
Automobilių pramonėje pelningumas reiškia ne tik tai, kad parduodate daugiau, bet ir tai, kiek uždirbate iš kiekvieno pardavimo. Ferrari rodo, kas nutinka, kai prekės ženklo galia ir kainodara puikiai dera, o pagrindiniai gamintojai turi kovoti dėl efektyvumo ir masto.
Ar jus nustebino kokie nors skaičiai? Ar rinktumėtės prekės ženklą pagal tai, kiek jis uždirba iš jūsų pirkimo? Praneškite mums komentaruose!