„Stellantis“ ir jos Kinijos partnerė „Leapmotor“ atšaukė planus gaminti antrą elektromobilio modelį „Stellantis“ gamykloje Lenkijoje, teigia su tuo susipažinę šaltiniai. Vietoj to bendra įmonė dabar svarsto kitas elektrinio krosoverio B10 gamybos vietas, įskaitant „Stellantis“ gamyklą Eizenache, Vokietijoje, ir Trnavos gamyklą Slovakijoje.
Sprendimas priimtas po to, kai Kinijos valdžios institucijos privačiai nurodė automobilių gamintojams sustabdyti dideles investicijas Europos šalyse, kurios pritarė muitų įvedimui Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams. Lenkija, kuri pritarė ES sprendimui įvesti iki 45 % tarifus Kinijos importuojamiems gaminiams, yra viena iš šalių, kurioms šis strategijos pasikeitimas turėjo įtakos.
Spalio viduryje Paryžiaus automobilių parodoje, praėjus vos kelioms dienoms po Kinijos pareigūnų susitikimo su automobilių gamintojais, kuriuose jie buvo raginami persvarstyti plėtros planus Europoje, buvo pristatytas B10 EV. Nors svarstoma galimybė gaminti Vokietijoje ir Slovakijoje, tai būtų brangiau dėl didesnių komunalinių paslaugų ir darbo jėgos sąnaudų, palyginti su Lenkija.
Stellantis ir Leapmotor atsisakė komentuoti šį klausimą, o šaltiniai pageidavo likti anonimiški dėl klausimo jautrumo. Šis gamybos planų pakeitimas potencialiai gali turėti įtakos darbo vietoms ir kompaktiško T03 elektromobilio gamybai „Stellantis“ Tychy gamykloje Lenkijoje, nors detalės lieka neaiškios.
B10, pagrindinis partnerystės modelis, yra pirmasis „Leapmotor“ įžengimas į tarptautines rinkas už Kinijos ribų. Abi bendrovės siekia pasiūlyti „aukštųjų technologijų ir įperkamų“ elektromobilių vartotojams Europoje, kur „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas pabrėžė šio bendradarbiavimo svarbą. Bendroje įmonėje „Stellantis“ priklauso 51 % akcijų, o „Leapmotor“ – likusieji 49 %.
Vokietijos ir Slovakijos vyriausybės, taip pat „Opel“ iš karto neatsakė į prašymus pateikti komentarus. Be to, pagal Kinijos taisykles bendrovės turi gauti Pekino pritarimą tiesioginėms užsienio investicijoms.