Ar Kinijos gamintojai turi planą, kaip apeiti naujuosius Europos draudimus parduoti automobilius iš Kinijos, nepastatant brangių gamyklų? Pasirodo, kad turi, ir tai labai gerai paaiškino vienas svarbus automobilių pramonės asmuo.
Per pastaruosius kelis mėnesius Kinijos gamintojai smarkiai įsiveržė į Europos rinką. Automobiliai iš Viduriniosios karalystės ne tik tapo daug prieinamesni mūsų regione – jų pasiūlymai daugeliui žmonių ėmė atrodyti vis labiau viliojantys.
Po pirmųjų kelių mėnesių, kai susidomėjimas Kinijos modeliais buvo tikras sprogimas, panašu, kad plėtros tempas sulėtėjo. Tai, žinoma, nereiškia, kad Europos įmonės dabar gali būti ramios dėl savo ateities ir naujų konkurentų. Jie vis dar ieško geriausio būdo, kaip visam laikui pradėti užkariauti Europą.
Suomijos bendrovės „Valmet Automotive“, kuri gamina automobilius kitiems prekių ženklams, generalinis direktorius Pasi Rannusas interviu „Automotive News Europe“ sakė. Suomiai bendradarbiauja, pavyzdžiui, su „Saab“, „Porsche“, „Opel“ ir „Mercedes“, o pastarasis susitarimas nepertraukiamai galioja nuo 2013 m.
Rannusas pripažino, kad gamyba pagal sutartį – būtent tokia automobilių gamyba, kuria užsiima „Valmet“ – galėtų būti galimybė Kinijos gamintojams sėkmingai patekti į Europą palyginti mažomis sąnaudomis. Juk užuot stačius didžiules ir brangias gamyklas, užtenka pasamdyti įmonę, kuri oficialiai kurtų automobilius Europoje. Ir vis dėlto būtent šiam jų gamybos aspektui kenkia įgyvendinami reglamentai.
Šiuo metu, žvelgiant iš Europos perspektyvos, kiniškų produktų skaičius nėra didelis – nei parduodamų, nei gaminamų. Tačiau kinai neabejotinai siekia patekti į Europos rinką ekonomiškai efektyviu būdu. Svarbų vaidmenį atlieka laikas, per kurį jie patenka į rinką. Viena iš galimybių – gamyba pagal sutartį. Tokios sutartys būtinai bus sudarytos. Turite tai žinoti. Manau, kad pirmoji Kinijos sutartinių gamintojų banga bus Europoje. JAV gali būti kitos bangos glėbys, tačiau ją šiek tiek geriau saugo Infliacijos mažinimo įstatymas.
Pasi Rannus, „Valmet Automotive“ generalinis direktorius.
Ar ši vizija gali išsipildyti? Na, tai puikiai iliustruoja koncernas „Stellantis“. Būtent istoriniame Mirafiori komplekse esančių gamyklų pagalba kinų prekės ženklas „Leapmotor“ įžengtų į Europos rinką.
Žinoma, čia viskas šiek tiek sudėtingiau – „Stellantis“ yra svarbus šio gamintojo, kuris vis dažniau vadinamas 15-uoju grupės prekės ženklu, akcininkas. Tačiau principas būtų tas pats, t. y. gamyba pagal sutartį. Jei šis sandoris įvyktų, „Leapmotor“ be jokios abejonės atvertų kelią kitiems prekės ženklams iš Kinijos.