Mobilumo ateitis gali būti arčiau, nei manome. Vokietijos startuolis „DeepDrive“ kuria revoliucinį ratuose įmontuotą elektros variklį, kuris gali panaikinti degalų, transmisijų ir net tradicinių stabdymo sistemų poreikį. Ši naujovė, kurią ketinama pradėti naudoti 2026 m., jau sulaukė didžiųjų automobilių gamintojų, tokių kaip BMW, dėmesio ir gali reikšti naujos eros elektromobilių inžinerijoje pradžią.
Kuo „DeepDrive“ variklis toks unikalus?
Kompaktiškas, lengvas ir ekonomiškas
Skirtingai nei įprasti elektros varikliai, „DeepDrive“ sistema integruojama tiesiai į automobilio ratus. Tokia konstrukcija:
- Atlaisvina vidinę erdvę didesniems akumuliatoriams
- Pašalinami didelių gabaritų transmisijos komponentai.
- Dėl mažesnio magnetinių medžiagų kiekio sumažėja automobilio svoris
- Naudojama 50 % mažiau magnetų ir nenaudojamos retųjų žemių medžiagos
- Iki 20 % sumažina gamybos sąnaudas
Šios savybės ne tik padidina ridą ir efektyvumą, bet ir supaprastina visą elektromobilio architektūrą bei padaro ją tvaresnę.
Techninės specifikacijos ir našumas
Kokia jo galia?
- Galia: 150 kW (204 AG)
- Sukimo momentas: 1 500 Nm
- Potencialus nuotolis: Daugiau nei 800 km (su didesne baterija)
Nors variklis dėl ribotos didžiausios galios nėra idealiai tinkamas sportiniams automobiliams, jis puikiai tinka važiuoti į darbą mieste, šeimos automobiliams ir efektyviems tolimųjų reisų elektromobiliams.
Energijos atgavimo ir stabdymo supaprastinimas
Dar viena naujovė – energijos rekuperacija stabdant, leidžianti „DeepDrive“ atsisakyti tradicinių hidraulinių stabdžių sistemų, taip sumažinant transporto priemonės sudėtingumą ir sąnaudas.
Pasirengimas rinkai ir poveikis pramonei
BMW prisijungia
„DeepDrive“ jau bendradarbiauja su 10 automobilių gamintojų, o BMW oficialiai prisijungė kaip kūrimo partneris. Tai žymi svarbų etapą variklio kelyje nuo laboratorijos iki gamybos.
Keičia elektromobilių pramonės padėtį
Panaikinus retųjų žemių metalų poreikį ir supaprastinus transporto priemonės konstrukciją, „DeepDrive“ variklis:
- Palaiko aplinkosauginį tvarumą
- Mažina elektromobilių gamybos sąnaudų kliūtis
- Sudaro sąlygas gaminti lengvesnius ir efektyvesnius elektromobilius
- Sutrumpina gamybos tiekimo grandinę
Tai gali turėti ypatingos įtakos mažesniems automobilių gamintojams, ieškantiems nebrangių EV sprendimų.
Galimi apribojimai
Nors variklis yra revoliucinis, jis turi tam tikrų kompromisų:
- Ribotas našumas greitaeigėms arba į našumą orientuotoms transporto priemonėms
- Neįrodytas patvarumas atšiauriomis kelio sąlygomis (bus išbandyta)
- Patvirtinimas rinkoje priklauso nuo automobilių gamintojų noro pertvarkyti platformas.
Į ratus įmontuotas „DeepDrive“ elektros variklis gali pakeisti mūsų požiūrį į elektromobilius – supaprastinti konstrukciją, sumažinti sąnaudas ir panaikinti tradicinių degalų sistemų poreikį. Nors šis variklis ir nepadės sukurti kito superautomobilio, jis gali tapti naujos kartos įperkamų, efektyvių ir tvarių elektrinių transporto priemonių pagrindu.
Ar pasitikėtumėte elektromobiliu be tradicinio variklio ar stabdžių? Ką manote apie tokį BMW žingsnį? Prisijunkite prie pokalbio komentaruose ir sekite mus, kad gautumėte daugiau naujienų apie automobilių naujoves!