Automobilių pramonė susiduria su gilėjančia pasauline krize, o didžiausi gamintojai, tokie kaip „Volkswagen”, „Nissan”, „Stellantis” ir „Audi”, paskelbė apie didelius darbuotojų atleidimus. Ekonominis spaudimas, mažėjanti tradicinių transporto priemonių paklausa ir spartus perėjimas prie elektrinių transporto priemonių verčia šiuos pramonės milžinus priimti drastiškus sprendimus dėl sąnaudų mažinimo, kad išliktų konkurencingi.
„Nissan”: Atleidimai ir gamybos mažinimas mažėjant pelnui
„Nissan Motor Company” ketina panaikinti 9 000 darbo vietų ir 20 % sumažinti savo pasaulinius gamybos pajėgumus. Neseniai bendrovė 70 % sumažino metinio pelno prognozę po to, kai II ketvirtį pelnas smarkiai sumažėjo 85 %. „Nissan” rinkos sunkumai ypač akivaizdūs pagrindiniuose regionuose, pavyzdžiui, Kinijoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur pardavimai visame pasaulyje sumažėjo daugiau kaip 3 %. Prie to prisidėjo ir tai, kad JAV nėra hibridinių automobilių linijos, o tai turėjo įtakos „Nissan” konkurencingumui prieš Kinijos elektromobilių gamintojus. Vykdomasis direktorius Makoto Učida pabrėžė restruktūrizavimą, kad padidintų lankstumą ir atsparumą, nors „Nissan” pareiškė, kad visiškai nesumažins veiklos apimčių.
„Audi”: darbo vietų mažinimas ekonominių sunkumų akivaizdoje
„Audi”, „Volkswagen” aukščiausios klasės prekės ženklas, planuoja sumažinti maždaug 15 proc. savo darbuotojų, daugiausia dėmesio skiriant „netiesioginėms pareigoms” tokiose srityse kaip plėtra. Šis žingsnis gali paveikti iki 4 500 darbo vietų Vokietijoje. Šį mažinimą paskatino finansiniai sunkumai, įskaitant galimas išlaidas, susijusias su Briuselio gamyklos uždarymu. Trečiojo ketvirčio „Audi” pelnas gerokai sumažėjo, o tai rodo, kad prekės ženklas susiduria su sunkumais siekdamas stabilizuoti savo veiklos rezultatus.
„Stellantis”: darbuotojų skaičiaus mažinimas JAV „Jeep” gamykloje
„Stellantis”, kuriai priklauso „Jeep” ir „Chrysler”, paskelbė apie atleidimus Toledo (Ohajo valstija) gamykloje, kurie palies 1100 darbuotojų, gaminančių „Jeep Gladiator” modelius. Šiais atleidimais siekiama padidinti gamybos efektyvumą, nes Stellantis šiais metais susiduria su 39 % akcijų vertės sumažėjimu. Šis sprendimas sukėlė Jungtinių automobilių darbuotojų profesinės sąjungos (United Auto Workers, UAW), kuri aktyviai pasisako už Amerikos darbo vietų išsaugojimą ir siekia didesnių investicijų į JAV gamyklas, protestus.
Laukia sunkus kelias
Šios sąnaudų mažinimo strategijos rodo, kad automobilių sektorius susiduria su sudėtingais iššūkiais. Įmonės stengiasi suderinti pelningumą ir darbo vietų saugumą, ypač Šiaurės Amerikoje, ir patiria vis didesnį spaudimą diegti naujoves ir prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančios rinkos, kurioje dominuoja elektromobiliai.