Grįžtant Donaldui Trumpui į JAV politinę areną ir didėjant prekybos įtampai, Volvo naujasis vadovas siunčia aiškią žinią – vietoje JAV rinka orientuojamasi į Kinijos paramą. Sprendimas priimtas reaguojant į galimus muitų padidėjimus, kurie gali reikšmingai paveikti Volvo pelningumą.
Geopolitinis spaudimas keičia automobilių gamintojų strategijas
Plintant protekcionistinėms nuotaikoms, automobilių pramonė visame pasaulyje turi persvarstyti tiekimo grandines. Volvo, kuriai priklauso Kinijos milžinė Geely, neslepia – nauja strategija remsis Azijos rinka, o ne neprognozuojama JAV politika.

Naujas vadovas pasitiki Geely, o ne Detroitu
Volvo generalinis direktorius Jim Rowan pabrėžė, kad „turėdami tokią stiprią savininkų struktūrą galime lanksčiai valdyti globalias tiekimo grandines“. Kol kiti gamintojai lobuoja Vašingtone, Volvo stiprina ryšius su Kinijos Geely.

JAV muitai gali sustabdyti plėtrą Amerikoje
Volvo gamykla Pietų Karolinoje gali būti nepakankamas garantas išlikti JAV rinkoje, jei Trumpo planai įvesti papildomus importo mokesčius bus įgyvendinti. Analitikai prognozuoja, kad 10–25 % muitai smarkiai paveiktų Volvo modelių kainas ir galėtų lemti pasitraukimą iš kai kurių segmentų.
- Numatomi 25 % muitai kinų automobiliams JAV
- Volvo į JAV eksportuoja modelius S60 ir XC90
- Geely gamyklos Kinijoje gali tapti pagrindine pasauline baze

Poveikis Europai ir Lietuvai
Nors konfliktas vyksta tarp JAV ir Kinijos, netiesioginiai padariniai pasieks ir Europą. Lietuvoje galime tikėtis didesnio kinų automobilių antplūdžio bei pigesnių Volvo modelių, nukreiptų iš JAV rinkos. Kita vertus, amerikietiškų versijų įsigijimas taps brangesnis ir lėtesnis.

Ekspertas: „Kinija – saugesnė kryptis Volvo ateičiai“
Automobilių pramonės analitikas Erikas Vosas sako: „Volvo renkasi stabilumą, o šiuo metu Kinija jį užtikrina. JAV tampa vis mažiau nuspėjama tiek politine, tiek ekonomine prasme.“ Pasak jo, ir kitos Europos markės tyliai diversifikuoja gamybą Azijoje.

Ką tai reiškia Lietuvos pirkėjams?
Volvo modeliai ir toliau bus siūlomi Lietuvoje, tačiau galimi užsakymo vėlavimai, sumažintas komplektacijų pasirinkimas. Taip pat tikėtina, kad Geely markės automobiliai bus aktyviau siūlomi mūsų rinkai.
Automobilių pasaulis persitvarko
Volvo sprendimas atspindi platesnę globalią tendenciją – gamintojai ieško stabilesnių partnerių ir tiekimo krypčių. Kinijos įtaka automobilių rinkoje toliau stiprėja, ir tai neišvengiamai keis ir Lietuvos vairuotojų pasirinkimus.
Ar pastebėjote besikeičiančią automobilių pasiūlą ar kainas Lietuvoje? Pasidalinkite komentaruose!