E. paspirtukų bendrovė „Dott“ naudoja dirbtinio intelekto kameras, kad ištirtų, kaip žmonės naudojasi savo paspirtukais.
Nors daugumoje Europos šalių elektriniai paspirtukai yra skirti važinėti keliais, kai kurie žmonės vis dar jais važinėja šaligatviais, o tai gali trukdyti ir kelti pavojų pėstiesiems.
Prancūzijos ir Nyderlandų bendrovė „Dott“ savo el. paspirtukus aprūpino dirbtinio intelekto kameromis, kad surinktų duomenis iš daugiau kaip 3 000 kelionių ir daugiau kaip 6 000 km nuvažiavimo dviejuose Europos miestuose – Briuselyje (Belgija) ir Grenoblyje (Prancūzija) – bei Tel Avive (Izraelis).
Jie nustatė, kad 93 proc. atvejų e. paspirtukai buvo naudojami keliuose ir dviračių takuose.
Kai e. paspirtukų naudotojai važiavo šaligatviu, tris ketvirtadalius atvejų tai lėmė kelio ir infrastruktūros sąlygos, sakė Dott.
„Dauguma žmonių nori pagarbiai ir saugiai naudotis viešąja erdve“, – sakė „Dott” atstovas spaudai.
„Todėl nenuostabu, kad važinėjimas šaligatviu sudaro tik nedidelę e. paspirtukų naudojimo dalį.“
Bendrovė „Dott“ nustatė, kad 33 proc. asmenų, važiuojančių šaligatviu, įvažiavo į paspirtukų stovėjimo aikštelę, o 23 proc. važiavo šaligatviu pasinaudoję pėsčiųjų perėjomis.
„Paspirtukų naudotojai mūsų keliuose gali jaustis pažeidžiami, palyginti su lengvaisiais automobiliais, autobusais ir sunkvežimiais, todėl jei dėl infrastruktūros jie jaučiasi nesaugūs, galima tikėtis, kad jie persikels į vietą, kurioje jaučiasi saugesni“, – teigė bendrovė.
Maždaug ketvirtadalis atvejų, kai e. paspirtuku buvo važiuojama šaligatviu, buvo susiję su „neatsakingu vairuotojų elgesiu“.
Bendrovė teigė, kad ieško tokių sprendimų kaip kursai, tiksliniai pranešimai ir galiausiai prieigos prie paslaugos apribojimas dažnai pažeidinėjantiems asmenims.
Kritikuojami el. paspirtukų operatoriai
Nors Dott sako, kad dauguma e. paspirtukų vairuotojų laikosi keliuose, įvyko keletas garsiai nuskambėjusių nelaimingų atsitikimų, susijusių su šiais paspirtukais.
Po mirtinų avarijų Prancūzijoje, Švedijoje ir Ispanijoje per pastaruosius kelerius metus valdžios institucijos nusprendė griežtai kovoti su e. paspirtukais, nustatydamos įvairias taisykles: neleisti naudotis paspirtukais ant šaligatvio, reikalauti šalmų arba riboti didžiausią greitį.
Rugsėjo mėn. Paryžius net uždraudė nuomoti e. paspirtukus – pirmą kartą Europoje. Sprendimas priimtas po viešo balsavimo.
Dabar operatoriai stengiasi daryti daugiau, kad užtikrintų saugesnį paspirtukų naudojimą.
„Mūsų paslaugą galima pritaikyti ir pritaikyti skirtingoms miestų aplinkoms“, – sakė Dott ir pridūrė, kad įmonė dalijasi duomenimis ir bendradarbiauja su miestais spręsdama problemas, su kuriomis jie susiduria.
Grenoblio miesto judumo projektų vadovė Laura Mollard-Dumont pareiškime teigė, kad e. paspirtukuose įrengtos dirbtinio intelekto kameros galėtų padėti miesto valdžios institucijoms ir gyventojams.
„Tai pagerina taisyklių laikymąsi, užkerta kelią pėsčiųjų ir dviratininkų konfliktams. Be to, ji taip pat suteikia mums naujų duomenų, išryškinančių infrastruktūrą, kuri neveikia taip, kaip planuota, arba kurią naudotojai supranta neteisingai“, – sakė ji.
„Šios funkcijos rodo dar vieną dalijimosi paspirtukais pranašumą prieš privačias transporto priemones, padedantį miesto valdžios institucijoms geriau suprasti įvairius judėjimo mieste būdus.“
Šį rudenį Madride, Lione ir Londone bus atliekami tyrimai, siekiant dar geriau suprasti, kaip žmonės naudojasi e. paspirtukais visoje Europoje, teigė bendrovė.