Reguliarus automobilio priežiūros grafikas – tai ne tik gamintojo rekomendacija, bet ir tavo finansinio saugumo garantas. Nepastebimos klaidos ar apleisti veiksmai gali baigtis tūkstantinėmis išlaidomis ir net variklio mirtimi.
1. Alyvos keitimas kas 30–40 tūkst. km – tiesus kelias į gedimą
Kai kurie gamintojai rekomenduoja keisti variklio alyvą kas 30–50 tūkst. km. Tai skamba patogiai, bet ne tavo automobiliui. <h3>Kodėl tai pavojinga?</h3>
- Lengvųjų automobilių varikliuose telpa tik 4–6 litrai alyvos
- Alyva užsiteršia suodžiais, kuru ir degimo produktais
- Prarandamos tepamosios savybės – pirmoji nukenčia turbina
Ekspertų patarimas:
Keisk alyvą kas 10–15 tūkst. km. Jei važinėji trumpais atstumais ar dažnai mieste – dar dažniau.

2. Pritrūksta degalų? Kalta… neiškeista kuro filtro kasetė
Kuro filtras – viena iš dažniausiai pamirštamų detalių. Tačiau ypač dyzeliniuose varikliuose tai lemia viso įpurškimo sistemos gyvybę. <h3>Kas gali nutikti?</h3>
- Padidėja pasipriešinimas degalų tėkmei
- Siurblys pradeda dirbti „sausai“
- Į purkštukus patenka metalo drožlės – gedimas garantuotas
Sprendimas:
Keisk kuro filtrą kas 30 tūkst. km arba kas 2 metus – net jei gamintojas siūlo ilgiau.

3. „Visam gyvenimui“ skirtas pavarų dėžės tepalas? Nesąmonė
Automatinės pavarų dėžės tepalas su laiku praranda savybes. Jei jo nekeisi, ilgainiui atsiras brangūs gedimai. <h3>Kaip atpažinti problemą?</h3>
- Šoktelintys ar vėluojantys pavarų perjungimai
- Degėsių kvapas, tamsus tepalas
- „Tempimas“ važiuojant
Rekomendacija:
Atlik dinaminį alyvos keitimą kas 60–80 tūkst. km. Tai padės atnaujinti iki 90 % skysčio.

4. Per mažas slėgis padangose = trumpesnis jų tarnavimo laikas
Net nežymiai sumažėjęs slėgis padangose gali lemti jų perdegimą, greitesnį nudilimą ir prastesnį sukibimą. <h3>Kokios pasekmės?</h3>
- Vietoj 40 tūkst. km – padangos tarnaus tik 15 tūkst. km
- Ypač pavojinga važinėjant su universaliomis padangomis
- Padidėja degalų sąnaudos
Ką daryti?
Tikrink padangų slėgį kartą per mėnesį*. Nepamiršk to ir vasarą!

5. Tikėti gamintojo pažadais dėl paskirstymo diržo – pavojinga
Daugelis paskirstymo diržų „turėtų“ tarnauti iki 160 tūkst. km. Bet realybėje kai kurie pradeda byrėti jau po 60 tūkst. km. <h3>Kodėl tai pavojinga?</h3>
- Alyvos vonioje dirbantys diržai linkę irti
- Dalelės užkemša alyvos kanalus
- Gali įvykti perkaitimas arba net variklio užstrigimas
Sprendimas:
Paprašyk serviso reguliariai tikrinti paskirstymo diržą Jei pastebimos nusidėvėjimo žymės – keisk anksčiau nei nurodyta.

Išvados
Gamintojų rekomendacijos neretai pritaikytos ne tau, o didelėms įmonėms. Jei automobilį nori išlaikyti ilgai, investuok į reguliarią ir atsakingą priežiūrą.
Ar tau yra tekę skaudžiai mokėti už praleistą serviso apsilankymą? Pasidalink komentaruose, nusiųsk šį straipsnį draugui ar parašyk savo patarimą!