Alyvos filtro keitimas atliekant alyvos priežiūrą iš esmės yra savaime suprantamas dalykas, dėl kurio nepadidėja visos paslaugos kaina. Tačiau praktika rodo, kad net ir šis iš pirmo žvilgsnio paprastas dalykas gali sukelti tam tikrų ginčų. Ekspertai paaiškina, kas gali nutikti ne taip keičiant alyvos filtrą, ko dažniausiai bijo vairuotojai, atliekantys šią paslaugą, ir į ką reikėtų atsižvelgti užsakant tokią paslaugą.
Ar visada turėtumėte keisti filtrą?
Šis klausimas kyla trimis atvejais. Pirma, jį užduoda žmonės, kurie patys keičia alyvą savo garaže naudodami rankinį siurblį ir (arba) siurbimo įrenginį ir neturi galimybės prieiti prie filtro.
Antra, apie taupymą kartais svarsto automobilių parko naudotojai, kurių automobiliai nuvažiuoja daug kilometrų ir, pavyzdžiui, alyvą keičia… kartą per mėnesį. Tuomet filtro keitimas kas antrą techninės priežiūros apsilankymą taupo laiką ir pinigus.
Trečia, klausimas dėl filtro keitimo nauju gali iškilti pirmą kartą keičiant alyvą, pavyzdžiui, nuvažiavus 3 000 km per variklio įsibėgėjimo laikotarpį. Paprastai atsakymas yra – 3 x taip. Jei kas nors turi keisti alyvą pagal techninės priežiūros grafiką, o filtro keitimą praleidžia dėl patogumo, nes tai daro garaže, – geriau grąžinti automobilį mechanikui. Tokia garažinė techninė priežiūra tik pagreitina variklio nusidėvėjimą.
Didelė mėnesinė rida – 10 000 km ir daugiau – taip pat neatleidžia nuo būtinybės atlikti pilną alyvos ir filtrų priežiūrą. Taip dažnai keičiant alyvą, iš pradžių gali atrodyti, kad kas antrą techninę apžiūrą įmontuotas naujas filtras neturėtų pakenkti. Tačiau svarbu prisiminti, kad tai ne laiko, o per filtrą perpumpuojamų alyvos litrų skaičiaus klausimas, o jis proporcingas nuvažiuotiems kilometrams, o ne kalendoriui. Pirmą kartą keičiant alyvą naujame automobilyje, labai rekomenduojama keisti naują filtrą. Būtent tada, kai per variklio įsibėgėjimo laikotarpį filtre susikaupia daugiausia metalo dalelių.
Ar mechanikas visada keičia filtrą?
Šį klausimą kartais užduoda įtartini garažų klientai. Na, kad atsakytumėte į šį klausimą, kiekvienoje dirbtuvėje reikėtų įrengti kameras. Bet jei kas nors negali užmigti dėl tokių abejonių, neblogai būtų pažymėti seną filtrą. Kol jis kaip nors matomas po variklio dangčiu, pakanka subraižyti jo korpusą, pavyzdžiui, atsuktuvu, ir tada patikrinti, ar pakeitus filtrą žymė išnyko. Deja – šis patentas netiks filtrų kasetėms arba filtrams, įmontuotiems sunkiai prieinamose vietose.
Kas gali nutikti ne taip?
Filtro keitimas yra nesudėtinga operacija, tačiau reikia atkreipti dėmesį į šiuos dalykus (čia daugiausia dėmesio skirsime konservuotiems filtrams):- nuvalyti paviršių, prie kurio prisukamas naujas filtras – patikrinti, kaip pritvirtintas antgalis, prie kurio prisukamas naujas filtras (ar jis neatsipalaidavęs)- patikrinti alyvos aušintuvo, pritvirtinto tiesiai prie filtro pagrindo, vietą – patikrinti filtro tarpinės vietą ir prieš montuojant filtrą sutepti ją alyva – teisingai parinkti filtro priveržimo laiką. Dėl bet kokio aplaidumo šioje srityje gali atsirasti nuotėkis arba net filtras gali būti atsuktas važiuojant ir iš sistemos greitai išsiveržti alyva, o tai gali baigtis net variklio užgesimu.