• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 30 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Ar būtina šildyti variklį po šaltos nakties?

pagal Andžej Biaigo
2023.12.03, 15:09
Patarimai
A A
0
variklio sildymas ziema
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Langų nuvalymas ir sniego valymas nuo automobilio užtrunka tik apie 10 minučių. Ar per tiek laiko gali įšilti ant laisvų apsukų veikiantis variklis? Dauguma šiuolaikinių variklių negali! Dar daugiau: esant dideliems šalčiams dyzelinis variklis nepasiekia darbinės temperatūros net po valandos darbo be apkrovos!

Tačiau daug kas priklauso nuo variklio konstrukcijos. Senesni varikliai, ypač benzininiai, „gamino“ daug šilumos ir gana greitai įkaisdavo. Šiuolaikinių variklių naudingumo koeficientas yra didesnis, todėl jie mažiau degalų degimo metu gautos energijos paverčia šiluma, kurią variklis panaudoja savo paties šildymui ir automobilio salono šildymui. Šiuolaikinių dyzelinių variklių efektyvumas yra didžiausias, todėl jie įkaista lėčiausiai. Yra ir kita priklausomybė: tai variklio dydis. Kuo didesnis varančiojo agregato darbinis tūris, tuo daugiau šilumos galima panaudoti, be kita ko, automobilio salonui šildyti. Taip pat skaitykite: „Ką daryti, kai užšalo langų apiplovimo skystis?“.

Ilgalaikis darbas naudojant prisodrintus mišinius – žudikas varikliui

Bet kokiu atveju, užvedę variklį žemoje temperatūroje ir palikę jį veikti tuščiąja eiga, priverčiame jį ilgą laiką veikti naudojant prisodrintą mišinį. Dalis degalų nuteka cilindrų sienelėmis į tepalo karterį – taip pat, kaip ir dyzeliniuose varikliuose, kai dyzelinių variklių kietųjų dalelių filtre dega suodžiai – ir tai vienodai taikoma tiek dyzeliniams, tiek benzininiams varikliams, kai automobilis šildomas šaltu oru. Kuo daugiau degalų yra alyvoje, tuo labiau mažėja jos klampumas ir ji mažiau apsaugo variklį nuo perkrovų. Žinoma, per vieną sezoną taip nesugadinsime savo automobilio variklio, tačiau reguliariai kartodami šią klaidą, lemiame greitesnį variklio nusidėvėjimą. Kuo daugiau šaltų užvedimų, tuo blogiau.

Kaip saugiai paruošti automobilį kelionei?

Pirma, pasirūpinkite matomumu. Langai, bent jau priekiniai ir šoniniai, turi būti nuvalyti nuo ledo. Taip pat skaitykite: „Ar priekinis stiklas užšalo iš vidaus? Sužinokite, kaip galite to išvengti“.

Antra, nuvalykite sniegą nuo stogo. Jei sniegas nuo automobilio (o kartais ir ledas) nukrenta ant ko nors važiuojant, galime turėti daug daugiau bėdų nei tik baudą.

Skaitykite  Kaip neapsigauti perkant naudotą automobilį: ekspertų patarimai

Trečia, užveskite variklį ir važiuokite. Kada pradėti važiuoti? Jei automobilis važiuoja ir variklis neskleidžia jokių nepageidaujamų garsų – iš karto! Praktiškai kai kuriuose varikliuose purkštukai šiek tiek prisipildo oro, kituose – hidrauliniai vožtuvų čiaupai prisipildo per kelias sekundes, o kol tai įvyksta, jie girgžda. Kad alyva pasiektų visus tepimo taškus variklyje, net ir nenaujame, prireikia ne daugiau kaip kelių sekundžių. Praėjus šiam laikui, bet koks delsimas pradėti važiuoti nebepateisinamas. Taip pat skaitykite: „Šaltyje išsikrovė akumuliatorius? Papasakosime, kaip užvesti variklį nuo laidų ir nieko nesugadinti“.

Kaip šildyti automobilį per šalčius?

Automobilis turėtų būti šildomas iki darbinės temperatūros važiuojant. Tačiau verta laikytis kelių taisyklių:

  • Ypač kai šalta, reikėtų vengti važiuoti mažomis apsukomis. Negalima važiuoti tokiomis žemomis apsukomis, kad automobilio transmisija ir variklis ar net visas automobilis vibruoja!
  • Taip pat reikėtų vengti didelių sūkių dažnių, artimų maksimaliam sūkių dažniui.
  • Pirmąjį kilometrą ar du važiuokite šiek tiek didesniu, maždaug 3000 aps/min. greičiu.
  • Siekiant pagreitinti variklio įšilimą, jį galima papildomai įkrauti įjungus elektros energijos vartotojus, pavyzdžiui, galinio stiklo, veidrodėlių, sėdynių ar vairo šildymą.
  • Nuo pirmųjų važiavimo sekundžių bent dalis oro srauto turėtų būti nukreipta į priekinį stiklą. Jei tai padarysime vėliau, kai iš ventiliacijos angų jau veržiasi karštas oras, užšalęs priekinis stiklas patirs terminį šoką – jis gali net skilti!
  • Jei aušinimo skysčio temperatūros matuoklis krinta automobiliui stovint prie šviesoforo, tai normalu ir taip yra dėl didelio variklio efektyvumo, kuris išskiria nedaug šilumos – vien salono šildymui reikia daugiau, nei variklis gali „pagaminti“ stovint prie šviesoforo ir dirbant tuščiąja eiga.

Kodėl vieni automobiliai turi efektyvų šildymą, o kiti – ne?

Tiesa, yra net modernių, taupiai degalus naudojančių dyzelinių variklių, kurie, nepaisant didelio šalčio, gali per trumpą laiką efektyviai sušildyti didelio visureigio ar furgono saloną. Tačiau šią „momentinę“ šilumą pagamina ne variklis – tokių stebuklų nebūna! Paprasčiausiai daugelyje automobilių, ypač aukštesnės klasės arba didelės įrangos versijų, po variklio dangčiu yra gamykloje sumontuoti šildytuvai – dažnai tai vidaus degimo varikliai, veikiantys tokiu pat principu kaip ir gamykloje įrengtas „webasto“. Jei tokio įrenginio nėra, mažas, ekonomiškas variklis žiemą neužtikrina šiluminio komforto, o sustojus prie šviesoforo ne tik nukrenta temperatūros rodmuo, bet ir atvėsta salonas. Tai nėra gedimas – šis tipas jį turi!

Skaitykite  Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins
Žymos: žiema
Dalintis1591DalintisSiųstiDalintis278
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

5 naudoti automobiliai, kurių reikėtų vengti – ekspertų įspėjimas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.