• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Aušinimo skysčiai: ar juos galima maišyti arba skiesti vandeniu?

pagal Andžej Biaigo
2024.02.26, 10:20
Patarimai
A A
0
ausinimo skyscio rezervuaro pildymas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kai nustatoma, kad aušinimo skysčio lygis yra per žemas, ne visada aišku, ar jį galima papildyti kitu aušinimo skysčiu, ar grynu vandeniu. Toliau išsklaidome visas abejones dėl aušinimo skysčių maišymo.

Aušinimo sistemos išsiplėtimo bakelio aušinimo skysčio lygio tikrinimas turėtų būti standartinis, netgi reguliarus veiksmas. Tai gali skirtis, tačiau vis dėlto verta įprasti tikrinti aušinimo skysčio lygį, pavyzdžiui, kaskart atidarius variklio dangtį, ypač todėl, kad įtrūkęs rezervuaras paprastai būna viršuje, o jo kiekį rodo skaidrūs matuokliai.

Kai aušinimo skysčio lygis nukrenta žemiau minimalaus, jį reikia nedelsiant papildyti. Intuicija mums liepia neeksperimentuoti ir visada pilti aušinimo skysčio, kuris jau cirkuliuoja aušinimo sistemoje. Tačiau kartais paprasčiausiai neturime ko papildyti, bet aušinimo skysčio dar yra likę, pavyzdžiui, iš kito automobilio. Pagrindinis klausimas: ar aušinimo skysčiai gali būti maišomi tarpusavyje?

Kokią reikšmę turi aušinimo skysčio spalva?

Dauguma vairuotojų, norėdami įsigyti aušinimo skysčio, daugiausia žiūri į aušinimo skysčio spalvą. Iš tikrųjų tai turėtų būti svarbiausias pasirinkimo kriterijus, nes jis neturi jokios įtakos paties aušinimo skysčio savybėms.

Skirtingos (dažniausiai išskirtinės) spalvos atsiranda dėl to, kad naudojami dažikliai, kurie palengvina išsiplėtimo bakelio lygio nustatymą arba nuotėkio identifikavimą. Todėl vienintelis šalutinis poveikis pilant skirtingų spalvų skysčius bus netipiška gauto mišinio spalva.

Aušinimo skysčio funkcijos

Aušinimo skystį reikėtų rinktis atsižvelgiant į jo savybes ir sudėtį. Šiuo metu yra trys pagrindiniai aušinimo skysčio tipai, kurių kiekvienas pasižymi savitomis savybėmis ir todėl yra skirtas skirtingiems automobiliams. Tačiau visų jų paskirtis ta pati – užtikrinti, kad sistema veiktų plačiame temperatūrų diapazone (maždaug nuo -35 °C iki +140 °C).

Tai reiškia, kad sistema neturi užšalti per šalčius ar užvirti šiltuoju metų laiku. Be to, aušinimo skysčiai neleidžia transporto priemonės radiatoriuje kauptis nuosėdoms ir kalkėms, taip pat apsaugo jį nuo korozijos.

Automobilių radiatorių skysčių tipai

Todėl prieš pirkdami naują aušinimo skysčio pakuotę įsitikinkime, kokio tipo aušinimo skystį rekomenduoja automobilio gamintojas. Kaip jau minėjome, yra trys aušinimo skysčio tipai, kurie skiriasi pagrindinėmis naudojamomis sudedamosiomis dalimis (vadinamąja baze – glikolio tipu, pvz., etilo, propileno) ir antikoroziniais priedais. Tai aušinimo skysčiai:

  • IAT, kurio sudėtyje yra neorganinių junginių (nitratų, silikatų);
  • OAT su organiniais junginiais;
  • HOAT, derinant organinius ir neorganinius priedus.
Skaitykite  Paprastas parkavimo triukas, kuris atbaido vagis

Ar aušinimo skysčius galima maišyti tarpusavyje?

Skirtingi aušinimo skysčiai skirti skirtingiems automobiliams (pvz., IAT – senesniems automobiliams, HOAT – naujausiems), taip pat skirtingos konstrukcijos aušinimo sistemoms (daugiausia radiatoriams, kurie gali būti aliumininiai, variniai arba žalvariniai). Todėl nepatartina jų maišyti kartu, išskyrus avarines situacijas, kai neįmanoma iš karto gauti tos pačios kartos aušinimo skysčio.

Darbo su skirtingais aušinimo skysčiais pasekmės yra ilgalaikės: greičiau susidarys nuosėdos, greičiau vyks korozija arba bus sunaikintos guminės detalės (pvz., tarpinės). Trumpai tariant: sumaišyti skysčiai neužtikrins tokios pat apsaugos kaip vienalytis skystis.

Tačiau nereikia „laikytis“ vieno aušinimo skysčio gamintojo. Galite naudoti kito prekės ženklo aušinimo skystį, jei jis pagamintas naudojant tą pačią technologiją ir sudedamąsias dalis. Todėl belieka tik atidžiai perskaityti aušinimo skysčio sudėtį (glikolio ir antikorozinių medžiagų tipą) ir paskirtį (pvz., darbinės temperatūros diapazoną, skirtą konkrečiam radiatoriaus tipui). Tik jei galite rinktis iš kelių pakuočių, turėtumėte apsispręsti dėl aušinimo skysčio spalvos.

Ar galima aušinimo skystį skiesti vandeniu?

Jei įmanoma, geriau neskiesti skysčio paprastu vandeniu – kuo daugiau jo bus aušinimo skystyje, tuo jautresnis mišinys bus užšalimui žiemą ir užvirimui vasarą. Vandens galima įpilti avariniu atveju, tačiau tik nedidelį kiekį. Jei įmanoma, tam naudokite distiliuotą vandenį, kuris bent jau sumažins korozijos procesą.

Žymos: aušinimo sistemaaušinimo skystis
Dalintis38DalintisSiųstiDalintis7

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.