Pamatęs užsidegusią variklio patikros lemputę, bet kuris vairuotojas gali iš karto susirūpinti. Nors problema ne visada yra rimta, suprasti, ką reiškia ši lemputė ir ar ji gali išsijungti savaime, yra labai svarbu saugiam ir atsakingam vairavimui, ypač Europos vairuotojams, kurie susiduria su vis sudėtingesnėmis išmetamųjų teršalų ir jutiklių sistemomis.
Ką iš tikrųjų reiškia variklio patikrinimo lemputė?
Variklio patikrinimo lemputė yra jūsų automobilio borto diagnostikos sistemos (OBD-II) dalis ir užsidega, kai automobilio variklio valdymo modulis aptinka gedimą. Tai gali būti tiek nereikšmingas dalykas, pvz., atsipalaidavęs degalų bako dangtelis, tiek rimtesnės problemos, pvz., variklio gedimai, jutiklių gedimai ar išmetamųjų teršalų sistemos problemos.
- Nuolatinė lemputė = mažiau skubi problema
- Mirksi lemputė = kritinė variklio problema
- Daugeliu atvejų reikia atlikti diagnostinį skenavimą
Ar lemputė gali išsijungti savaime?
Taip, variklio patikros lemputė gali išsijungti savaime, bet tai ne visada reiškia, kad problema išspręsta. Automobilis atlieka savikontrolę kiekvieną kartą, kai jį užvedate, ir jei sistema per kelis važiavimo ciklus gedimo neaptinka, lemputė gali išsijungti. Automobilių technikai teigia, kad „tai negarantuoja, kad problema išspręsta, tik tai, kad ji neseniai nepasikartojo“.
Dažniausiai tai atsitinka šiais atvejais:
- Palaidi arba pernelyg priveržti degalų bako dangteliai
- Laikiniai jutiklių rodmenų netikslumai
- Mažos problemos, išspręstos važiuojant
Ką daryti, jei lemputė vėl užsidega?
Jei variklio patikros lemputė išsijungia, bet po kelių dienų ar važiavimo vėl įsižiebia, pagrindinė problema lieka neišspręsta. Geriausia neignoruoti šio ciklo, nes kai kurios problemos gali paaštrėti ir sukelti didesnę žalą arba sumažinti degalų efektyvumą.
Ar reikia ją iš naujo nustatyti rankiniu būdu?
Kai kurie vairuotojai 1–2 minutėms atjungia akumuliatoriaus neigiamąjį gnybtą, kad iš naujo paleistų automobilio kompiuterį ir išjungtų lemputę. Tai veikia kaip laikinas sprendimas, bet nepašalina pačios problemos. Šis metodas yra saugus tik nekritinių įspėjimų atveju.
Kodėl kiekvienas vairuotojas turėtų turėti OBD-II skaitytuvą
OBD2 diagnostika leidžia skaityti diagnostinius gedimų kodus (DTC), ištrinti kodus ir stebėti automobilio būklę. Šie įrenginiai jungiasi prie OBD-II prievado, kuris paprastai yra po vairu. Ekspertai rekomenduoja laikyti skaitytuvą automobilyje, kad galėtumėte greitai patikrinti automobilį.
Šios priemonės padės jums nuspręsti, ar kreiptis į mechaniką, ar tiesiog patys priveržti dangtelį. Lietuvos vairuotojams, kuriems vizitas į remonto dirbtuvę gali būti brangus ir laiko atimantis, turėti savo skaitytuvą suteikia ramybę ir padeda sutaupyti pinigų.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo patirtimi su variklio kontrolės lempute komentaruose arba socialiniuose tinkluose.