• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Dažniausi dujomis varomų automobilių gedimai. Tai papildomos išlaidos savininkams

pagal Andžej Biaigo
2024.06.06, 12:00
Patarimai
A A
0
automobilis dujos duju papildymas i automobilio baka duju bakas duju pistoletas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Automobilis su suskystintų dujų sistema (SND) sistema vis dar labai pageidaujamas naudotų automobilių rinkoje. Štai 10 dalykų, kuriuos turite žinoti prieš pirkdami naudotą automobilį su SND sistema.

Autodujų (SND) transporto priemonės yra tokios populiarios ne veltui. Nors jų sąnaudos šiek tiek didesnės (paprastai 1-2 l/100 km), dujos yra daug pigesni degalai, o tai reiškia, kad galima sutaupyti nemažai lėšų, palyginti su transporto priemonėmis, naudojančiomis tik benziną. Suskystintų dujų automobilius galima eksploatuoti netgi pigiau nei dyzelinius automobilius, kurie varomi brangiu dyzelinu. Potencialūs pirkėjai dažniausiai ieško automobilių su jau sumontuota suskystintų dujų sistema. Reikėtų nepamiršti, kad dauguma automobilių neturi gamyklinės suskystintųjų dujų sistemos, o ją įrengia išorinis autoservisas. Dėl to po kelerių metų gali atsirasti neplanuotų išlaidų.

Į ką turėtume atkreipti dėmesį rinkdamiesi naudotą automobilį su suskystintomis naftos dujomis?

Be to, kad kartais iš gatavos įrangos surenkant visą įrenginį galima daug ko norėti, problemų dažniausiai kyla dėl panaudotų nekokybiškų dalių. Toks taupymas gali turėti lemtingų pasekmių. Pavyzdžiui, įrenginyje naudojamos pigios žarnos labai greitai išblunka ir praranda sandarumą. Dėl to, kad suskystintų dujų sistema „įjungta“ į aušinimo sistemos grandinę, gali perkaisti variklis arba sudegti galvutės tarpiklis.

automobilio duju balionas bakas
Pirkdami automobilį su suskystintomis naftos dujomis taip pat geriau patikrinti baliono galiojimo laiką (jis tikrinamas po 10 metų).

Vėlesnė operacija – kitas klausimas. Suskystintų naftos dujų sistemos įrengimas nereiškia, kad jos visiškai nereikia prižiūrėti. Be kita ko, reikia reguliuoti vožtuvus ir reguliariai keisti dujų filtrus, kurių nepaisymas gali sukelti mišinio išsekimą, t. y. degimo temperatūros padidėjimą. Tai žingsnis link tokių rimtų gedimų, kaip sudegęs stūmoklis ar įtrūkusi cilindro galvutė. Sistemą taip pat reikia sistemingai prižiūrėti ir keisti jautriausias sudedamąsias dalis (pavyzdžiui, gumines žarnas ir filtrus), taip pat tikrinti reguliavimo laiką ir atlikti apžiūras.

Kaip matote, dalį degalams sutaupytų pinigų reikės išleisti suskystintų naftos dujų sistemai prižiūrėti arba su ja susijusiems gedimams šalinti. Toliau apžvelgiame, kokie gedimai gali būti susiję su automobilio, kuriame naudojamos suskystintos naftos dujos, eksploatavimu.

Išdegę vožtuvai ir vožtuvų lizdai

Automobilyje, kuriame sumontuota dujų įranga, vožtuvai veikia sudėtingesnėmis sąlygomis (aukštesnėje temperatūroje, be to, dėl dujinės degalų būsenos jie blogiau aušinami). Dėl to susidėvi ir vožtuvų lizdų medžiaga. Tai pasireiškia sumažėjusiu našumu ir sunkumais užvedant variklį. Remontas yra brangus, nes reikia išmontuoti galvutę. Vožtuvai šlifuojami, o lizdai frezuojami. Kaina: apie 350 eurų. Prieš gedimą verta investuoti į vožtuvų tepimą, kai įrengiama sistema, kuri vožtuvus padengia specialiu preparatu (lubrifikatoriumi), užtikrinančiu papildomą apsaugą.

Skaitykite  Ar teisingai naudojate automatinę pavarų dėžę?
isdege voztuvai

Įtrūkusi galva dėl perkaitimo

Tai jau itin didelio aplaidumo rezultatas. Dėl neteisingo įrengimo nesuderinimo galvutė perkaista ir galiausiai lūžta ties tilteliu tarp vožtuvų. Iš viso už galvutės pakeitimą naudota sumokėsime apie 500 eurų, nors kai kuriuose modernesniuose varikliuose (pvz., 2.0 TFSI) tiek gali kainuoti ir pati galvutė.

itrukusi variklio galva

Nesandarios aušinimo žarnos

Abejotinos kokybės guminėse žarnose atsiranda nesandarumų, pro kuriuos išteka aušinimo skystis. Ši problema yra masinė, todėl įsigijus automobilį su suskystintomis naftos dujomis geriau jas iš karto pakeisti, nežiūrint į kainą. Be to, aušinimo sistemą reikia išvėdinti, už tai sumokėsite apie 50 eurų.

nesandarios zarnos

Įtrūkęs plastikinis įsiurbimo kolektorius

Plastikinė dalis yra per daug trapi ir neatlaiko nuoseklių dujų dozių, todėl tinka tik nuosekliam montavimui. Kolektorius galima pakeisti naudotais (nuo 30 eurų), darbo sąnaudos tokios pat, nes paprastai prie jų sunku prieiti.

itrukes kolektorius

Nesandarūs dujų vamzdžiai ir suskystintų dujų kvapas salone

Kaip ir vandentiekio vamzdžiai, dujų tiekimo vamzdžiai taip pat gali būti nesandarūs. Dėl to automobilio salone jaučiamas dujų kvapas. Juos pakeisti yra pigu ir nesudėtinga (15-30 eurų), todėl neverta taupyti.

nesandarus duju vamzdziai

Sumažėjęs degalų siurblio efektyvumas

Važiuojant „ant benzino“ geriau, kad bake būtų ir šiek tiek benzino – kai benzino mažai, degalų siurblys įsiurbia priemaišų ir blogai aušina. Tai pasireiškia prastesnėmis automobilio eksploatacinėmis savybėmis. Firminis siurblys kainuoja apie 100 eurų, jo keitimas – tris kartus mažiau.

degalu kuro siurblys

Sudėtinga prieiga prie variklio skyriaus

Tai priklauso nuo montavimo dirbtuvių. Kartais jos sudedamosios dalys riboja prieigą prie variklio dalių, todėl net ir paprastos užduotys (pvz., alyvos filtro keitimas) gali sukelti problemų. Tokiu atveju patartina kreiptis į patyrusį dujų montuotoją, kuris atitinkamai permontuos sistemą. Paprastai jis tai padarys už maždaug 50 eurų.

Perdegusi galvos tarpinė

Tai pasitaiko gana dažnai ir gali būti susiję su viso variklio perkaitimu. Jei iš išmetimo vamzdžio kyla garai ir verda aušinimo skystis, turime ruoštis keitimui. Tam reikia išardyti visą galvutę, o suplanavus ši paslauga kainuoja apie 200 eurų.

Skaitykite  Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai
perdegusi variklio galvos tarpine

Sunku diagnozuoti automobilio gedimus

Kai kurie autoservisai atvirai atsisako remontuoti automobilius su suskystintų dujų sistemomis, nes dėl netinkamo jų įrengimo gali būti sunku nustatyti automobilio diagnozę. Tuomet reikia ieškoti mechaniko, kuris taip pat išmano apie suskystintų naftos dujų sistemų veikimą ir aptarnavimą.

Nenumatytos papildomos išlaidos

Įrengus dujas sutaupoma degalų, tačiau vėlesnė jų eksploatacija reikalauja papildomų išlaidų. Po 10 metų reikia tikrinti dujų baką, o kraštutiniais atvejais – net ir keisti dujų purkštukus. Taip pat reikia prižiūrėti ir reguliariai tikrinti instaliaciją, tikrinti vožtuvus ir kitus daugiau ar mažiau svarbius elementus (žarnas, dujų filtrus).

Žymos: automobilis varomas dujomisdujosdujos automobiliams
Dalintis172DalintisSiųstiDalintis30

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.