Kai jūsų automobilis sensta ir jo rida didėja, galite išgirsti patarimų pereiti prie tirštesnės variklio alyvos. Bet ar tai tikrai būtina? Ekspertų nuomone, tai ne visada teisingas sprendimas. Tiesą sakant, netinkamos alyvos naudojimas gali padaryti daugiau žalos nei naudos.
Ar didelio ridos automobiliams reikia tirštesnės alyvos?
Didelio ridos automobiliai, paprastai turintys daugiau nei 120 000 kilometrų, gali pasinaudoti specialiais sudėties komponentais, skirtais sumažinti nusidėvėjimą. Tačiau tai nereiškia, kad turėtumėte tiesiog pereiti prie tirštesnės alyvos, nesupratę pasekmių.
Tirštesnė alyva (klampesnė) gali sumažinti alyvos suvartojimą nusidėvėjusiose varikliuose, nes sukuria geresnį sandarumą. Tačiau ji taip pat gali apsunkinti alyvos cirkuliaciją šaltu varikliu, sumažindama apsaugą variklio įšilimo metu, ypač šaltesniais mėnesiais Lietuvoje.
Laikykitės gamintojo rekomendacijų
Šiuolaikiniai automobiliai yra gaminami laikantis tikslių tolerancijų, o alyvos klampumas atlieka svarbų vaidmenį palaikant variklio našumą ir ilgaamžiškumą. Todėl automobilių gamintojai naudojamų alyvų tipą, pvz., 5W-30 arba 0W-20, nurodo naudojimo instrukcijoje.
Didelio ridos alyvos yra tokios pačios klampos ir turi tokių priedų kaip:
- Sandariklių kondicionieriai – padeda atkurti senstančių sandariklių lankstumą ir užkirsti kelią nuotėkiams.
- Atsparumo nusidėvėjimui priedai – apsaugo vidinius komponentus nuo trinties.
- Plovikliai – išlaiko variklio dalis švarias ir užkerta kelią nuosėdų susidarymui.
Taigi, vietoj keisti klampumą, tiesiog pasirinkite didelio ridos alyvos tipą, kurį jau naudoja jūsų automobilis.
Kada gali būti pateisinamas tirštesnės alyvos naudojimas
Yra retų atvejų, kai tirštesnė alyva gali padėti. Jei jūsų variklis degina alyvą arba kenčia nuo žemo slėgio dėl nusidėvėjimo, mechanikas gali rekomenduoti šiek tiek klampesnę alyvą kaip laikiną sprendimą. Tačiau tai sprendimas, priimamas kiekvienu atveju atskirai, o ne bendras sprendimas.
Buvęs technikas John Davis įspėja: „Nereikėtų savavališkai keisti alyvos be profesionalo patarimo.“ Per tirštos alyvos naudojimas gali sukelti pasipriešinimą, sumažinti degalų ekonomiją ir pabloginti veikimą, ypač moderniuose varikliuose su siauromis tolerancijomis.
Naudokite tinkamą alyvą, o ne tik tirštesnę alyvą
Jei jūsų automobilis yra pravažiavęs 120 000 km, verta pradėti naudoti didelio ridos alyvą. Tačiau visada naudokite gamintojo rekomenduojamą klampumą – tik didelio ridos sudėtyje. Taip gausite papildomą apsaugą nepakenkiant veikimui.
Nepamirškite: alyva dideliam ridos kilometražui nepašalina mechaninių gedimų. Tai prevencinė priemonė, o ne vaistas. Reguliarus alyvos keitimas ir tinkama priežiūra vis dar yra svarbiausi veiksniai, užtikrinantys variklio ilgaamžiškumą.
Ar kada nors keitėte savo didelio ridos automobilio alyvą į tirštesnę? Ar tai padėjo ar pakenkė? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!