• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 13 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Ar verta naudoti tirštesnę alyvą senam varikliui?

pagal Andžej Biaigo
2025.06.12, 6:30
Eksploatacija
A A
0
variklio alyva

Freepik nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kai jūsų automobilis sensta ir jo rida didėja, galite išgirsti patarimų pereiti prie tirštesnės variklio alyvos. Bet ar tai tikrai būtina? Ekspertų nuomone, tai ne visada teisingas sprendimas. Tiesą sakant, netinkamos alyvos naudojimas gali padaryti daugiau žalos nei naudos.

Ar didelio ridos automobiliams reikia tirštesnės alyvos?

Didelio ridos automobiliai, paprastai turintys daugiau nei 120 000 kilometrų, gali pasinaudoti specialiais sudėties komponentais, skirtais sumažinti nusidėvėjimą. Tačiau tai nereiškia, kad turėtumėte tiesiog pereiti prie tirštesnės alyvos, nesupratę pasekmių.

Tirštesnė alyva (klampesnė) gali sumažinti alyvos suvartojimą nusidėvėjusiose varikliuose, nes sukuria geresnį sandarumą. Tačiau ji taip pat gali apsunkinti alyvos cirkuliaciją šaltu varikliu, sumažindama apsaugą variklio įšilimo metu, ypač šaltesniais mėnesiais Lietuvoje.

Laikykitės gamintojo rekomendacijų

Šiuolaikiniai automobiliai yra gaminami laikantis tikslių tolerancijų, o alyvos klampumas atlieka svarbų vaidmenį palaikant variklio našumą ir ilgaamžiškumą. Todėl automobilių gamintojai naudojamų alyvų tipą, pvz., 5W-30 arba 0W-20, nurodo naudojimo instrukcijoje.

CarVertical padeda išvengti sukčių – patikrink automobilio istoriją.

Didelio ridos alyvos yra tokios pačios klampos ir turi tokių priedų kaip:

  • Sandariklių kondicionieriai – padeda atkurti senstančių sandariklių lankstumą ir užkirsti kelią nuotėkiams.
  • Atsparumo nusidėvėjimui priedai – apsaugo vidinius komponentus nuo trinties.
  • Plovikliai – išlaiko variklio dalis švarias ir užkerta kelią nuosėdų susidarymui.

Taigi, vietoj keisti klampumą, tiesiog pasirinkite didelio ridos alyvos tipą, kurį jau naudoja jūsų automobilis.

Kada gali būti pateisinamas tirštesnės alyvos naudojimas

Yra retų atvejų, kai tirštesnė alyva gali padėti. Jei jūsų variklis degina alyvą arba kenčia nuo žemo slėgio dėl nusidėvėjimo, mechanikas gali rekomenduoti šiek tiek klampesnę alyvą kaip laikiną sprendimą. Tačiau tai sprendimas, priimamas kiekvienu atveju atskirai, o ne bendras sprendimas.

Buvęs technikas John Davis įspėja: „Nereikėtų savavališkai keisti alyvos be profesionalo patarimo.“ Per tirštos alyvos naudojimas gali sukelti pasipriešinimą, sumažinti degalų ekonomiją ir pabloginti veikimą, ypač moderniuose varikliuose su siauromis tolerancijomis.

Naudokite tinkamą alyvą, o ne tik tirštesnę alyvą

Jei jūsų automobilis yra pravažiavęs 120 000 km, verta pradėti naudoti didelio ridos alyvą. Tačiau visada naudokite gamintojo rekomenduojamą klampumą – tik didelio ridos sudėtyje. Taip gausite papildomą apsaugą nepakenkiant veikimui.

Skaitykite  Padangų indikatoriai: kada keisti ir kaip išvengti baudų?

Nepamirškite: alyva dideliam ridos kilometražui nepašalina mechaninių gedimų. Tai prevencinė priemonė, o ne vaistas. Reguliarus alyvos keitimas ir tinkama priežiūra vis dar yra svarbiausi veiksniai, užtikrinantys variklio ilgaamžiškumą.

Ar kada nors keitėte savo didelio ridos automobilio alyvą į tirštesnę? Ar tai padėjo ar pakenkė? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!

Žymos: variklio alyva
Dalintis45DalintisSiųstiDalintis8
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz