Dvigubos sankabos transmisijos (DCT) derina geriausias rankinių ir automatinių pavarų dėžių savybes, užtikrina greitą ir tikslų perjungimą, idealiai tinka tiek aukštos klasės automobiliams, tiek šiuolaikiniams kasdienio naudojimo automobiliams. Tačiau šiai pažangiai technologijai būdingas svarbus techninės priežiūros aspektas: DCT reikia specialaus tipo transmisijos skysčio, o bet koks kitas skystis gali sukelti rimtų gedimų.
Kuom skiriasi DCT?
Skirtingai nuo įprastinių automatinių transmisijų, kuriose naudojamas hidraulinis transformatorius, arba mechaninių transmisijų su viena sankaba, DCT naudoja dvi atskiras sankabas – vieną lyginiams, kitą nelyginiams – kad būtų galima iš anksto pasirinkti ir įjungti pavaras su minimaliu vėlavimu. Ši konfigūracija puikiai tinka turbokompresoriniams varikliams, nes leidžia beveik akimirksniu perjungti pavaras neprarandant slėgio.
DCT yra montuojamos visur – nuo „Porsche 911“ iki „VW Golf“, net kai kuriuose motocikluose. Tačiau nepriklausomai nuo transporto priemonės, principai yra tie patys, kaip ir techninės priežiūros reikalavimai.
Kodėl standartiniai skysčiai netinka?
Dvigubos sankabos transmisijos skystis yra specialiai sukurtas, kad atitiktų unikalios sankabos ir pavarų veikimo DCT reikalavimus. Jis turi užtikrinti: Aukštą atsparumą karščiui esant slėgiui Trinties kontrolę, užtikrinančią sklandų sankabos įjungimą Puikią pavarų komponentų apsaugą nuo nusidėvėjimo Tikslų hidraulinių pavarų veikimą Standartinė ATF (automatinės transmisijos alyva) arba pavarų alyva neturi tinkamo savybių balanso. Nors ATF gali užtikrinti hidraulines savybes, jai trūksta DCT veikimui reikalingų terminių ir trinties savybių. Pavarų alyva, atvirkščiai, yra pernelyg tiršta ir nėra optimizuota perjungimo sistemoms.
Kas nutinka, jei naudojama netinkama alyva?
Naudojant ne DCT skystį dvigubos sankabos transmisijoje gali atsirasti įvairių rimtų problemų:
- Nelygus arba uždelstas perjungimas: Netinkamas trinties lygis sutrikdo sankabos sinchronizavimą.
- Perkaitimas: Netinkamas šilumos valdymas gali sudeginti vidinius komponentus.
- Priešlaikinis nusidėvėjimas: greičiai, guoliai ir sankabos greičiau susidėvi.
- Transmisijos gedimas: ilgalaikis netinkamo skysčio naudojimas gali sukelti visišką pavarų dėžės gedimą, kurio pakeitimas dažnai kainuoja daugiau nei 3000 eurų.
Gamintojo reikalavimai yra svarbūs
Kiekvienai DCT konstrukcijai – nesvarbu, ar ji yra ZF, Getrag, ar gamintojo vidinė – reikalinga speciali formulė. Visada tikrinkite savo automobilio naudojimo instrukciją arba techninės priežiūros vadovą, kad sužinotumėte tikslų skysčio tipą ir keitimo intervalą. Daugeliu atvejų skysčiai nėra keičiami, net ir tarp panašių modelių.
Kai kurie dažni pavyzdžiai:
- Volkswagen DSG: Reikia specialaus DSG sintetinio skysčio (pvz., G 052 182 A2)
- Ford Powershift: Naudojamas specialiai suformuluotas dvigubos sankabos alyva (pvz., XT-11-QDC)
- BMW DCT: Dažnai naudojamas Pentosin FFL-4 arba OEM patvirtinti pakaitalai
Nepamirškite keisti DCT skysčių
Skirtingai nuo kai kurių uždarų automatinių transmisijų, daugumai DCT rekomenduojami techninės priežiūros intervalai – paprastai nuo 60 000 iki 120 000 km. Nepakeitus arba pavėluotai pakeitus skystį, pagreitėja nusidėvėjimas ir gali prireikti brangių remontų. Skystis visada turi būti keičiamas patvirtintu DCT alyva, o dažnai reikia atlikti specialią pildymo procedūrą, stebint temperatūrą.
Dvigubos sankabos transmisijos užtikrina puikias eksploatacines savybes ir tikslumą, tačiau jos yra jautrios skysčio tipui ir būklei. Visada naudokite gamintojo patvirtintą DCT skystį – ne ATF, ne pavarų alyvą – ir keiskite jį pagal grafiką. Šiandien sutaupyti keletą eurų naudojant netinkamą alyvą, ilgainiui gali kainuoti tūkstančius. Ar kada nors turėjote transmisijos problemų dėl netinkamo skysčio naudojimo? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose žemiau!