Dyzelinių automobilių savininkai galiausiai susiduria su dyzelino kietųjų dalelių filtru (DPF). Šis esminis komponentas sulaiko suodžių daleles, kad sumažintų oro taršą. Nepaisydami DPF įspėjamosios lemputės, Lietuvoje galite pareikalauti brangaus remonto – nuo 300 iki 1500 eurų arba daugiau, jei filtrą reikia visiškai pakeisti, o ne valyti.
Kas yra DPF filtras ir kodėl jis užsikemša?
DPF montuojamas visuose šiuolaikiniuose dyzeliniuose automobiliuose, kad sulaikytų suodžių daleles. Jis periodiškai išsivalo regeneracijos proceso metu, kai esant aukštai išmetamųjų dujų temperatūrai sudeginami suodžiai. Pagrindinė problema yra ta, kad trumpos kelionės mieste neleidžia varikliui pasiekti reikiamos temperatūros, todėl regeneracija vyksta netinkamai – tai dažna problema Lietuvos miestuose, kur daugelis kelionių tesiekia 5–10 km.
Požymiai, kad jūsų DPF reikia regeneracijos
- Sumažėjęs variklio našumas ir šiek tiek didesnės degalų sąnaudos
- Juodi arba pilki išmetamieji dūmai greitėjimo metu
- Degės kvapas salone
- Sunkiau užsiveda variklis, ypač šiltu oru
- Priešpriešinių skydelyje šviečia oranžinė DPF įspėjamoji lemputė
Dvi galimybės, kai užsidega DPF lemputė
- Atlikite aktyvią regeneraciją važiuodami (išsamesnė informacija pateikiama žemiau)
- Apsilankykite dirbtuvėse priverstiniam valymui (100–200 €)
Kaip atlikti regeneraciją Kelias
Ekspertai rekomenduoja taisyklę „20–2500“:
- Važiuokite bent 20 minučių
- Palaikykite 2000–2500 aps./min.
Praktiškai tai reiškia važiuoti bent 60 km/h greičiu, idealiu atveju – 90–110 km/h, pasirinkti pavarą, kuri palaiko reikiamas apsukas, ir užtikrinti bent ketvirtadalio bako degalų papildymą. Niekada neišjunkite variklio proceso metu ir venkite regeneracijos bandymų stovint – variklis nepasieks tinkamos temperatūros ir gali sugadinti turbokompresorių.
Kaip dažnai regeneruoti
- Dažniausiai važinėjimas mieste – kartą per savaitę
- Labai trumpos kelionės (iki 5 km) – kas 4–5 dienas
- Reguliarus važiavimas greitkeliu – paprastai sistema tai atlieka automatiškai
Lietuviškos sąlygos ir papildomi patarimai
- Žiemą suplanuokite bent vieną ilgesnę kelionę per savaitę, kad variklis pasiektų darbinę temperatūrą
- Naudokite tik gamintojo patvirtintas alyvas, kad išvengtumėte greitesnio užsikimšimo
- Venkite nuolatinio važiavimo mažomis apsukomis „eko“ režimu – tai sumažina išmetamųjų dujų temperatūrą
Tinkama DPF priežiūra ir reguliari regeneracija gali pailginti jo tarnavimo laiką iki 200 000 km ar daugiau, sutaupant degalų. šimtus ar net tūkstančius eurų. Lietuvos vairuotojams trumpos kelionės mieste išlieka didžiausiu DPF priešu – ilgesnės, reguliarios kelionės yra geriausia prevencija.
Kokia jūsų nuomonė? Ar jums teko remontuoti ar keisti DPF filtrą? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose.