Jūsų automobilio pavarų dėžė sukurta taip, kad perjungtų pavaras sklandžiai ir tolygiai, tačiau kai ji pradeda trūkčioti, girgždėti arba įjungti pavarą, tai yra raudonas signalas. Sunkus pavarų dėžės perjungimas ne tik nemalonus – tai gali reikšti, kad kyla rimtesnių mechaninių problemų, dėl kurių gali tekti atlikti brangiai kainuojantį remontą. Štai kokios priežastys tai sukelia ir kaip mechanikas gali tai išspręsti.
1. Mažai arba nešvarus transmisijos skystis
Transmisijos skystis yra labai svarbus tinkamam pavarų įjungimui ir tepimui. Jei skystis senas, užterštas arba jo yra mažai:
- Perjungimai gali būti šiurkštūs arba vėluoti
- Greitėdami galite jausti trūkčiojimą
- Laikui bėgant gali būti pažeisti vidiniai komponentai
Ištaisyti: Paprastai mechanikas rekomenduoja išplauti arba pakeisti skystį. Anksti tai pastebėjus, galima išvengti didesnio remonto.
2. Sugedę pavarų dėžės solenoidai
Solenoidai valdo transmisijos skysčio srautą pagal signalus iš automobilio kompiuterio. Kai jie sugenda dėl nusidėvėjimo, elektrinių problemų arba nešvaraus skysčio:
- Perjungimas tampa nenuoseklus arba agresyvus
- Automobilis gali užstrigti pavarų dėžėje arba pereiti į avarinį režimą
Ištaisyti: Pakeiskite pažeistą (-us) solenoidą (-us). Priklausomai nuo transporto priemonės, kaina svyruoja nuo 100 iki 400 eurų.
3. Pažeistas vožtuvo korpusas
Vožtuvo korpusas paskirsto hidraulinį slėgį visoje transmisijoje. Jei jis yra:
- Užsikimšęs, deformuotas arba susidėvėjęs
- Negali tinkamai nukreipti skysčio
…, gali sunkiai perjungti pavaras, praslysti arba įspėti apie variklio patikrą.
Ištaisykite: Priklausomai nuo sudėtingumo, vožtuvo korpuso keitimas gali kainuoti nuo 300 iki 2500 eurų.
4. Sugedę greičio jutikliai
Šie jutikliai nurodo automobilio kompiuteriui, kokiu greičiu sukasi įvesties ir išvesties velenai. Jei vienas iš jų sugenda:
- Automobilis gali per anksti arba per vėlai perjungti pavaras
- Gali nustoti veikti greičio palaikymo sistema
- Pavarų dėžė tinkamai nesuderina variklio darbo
Pataisymas: jutiklio pakeitimas (150-350 eurų) – dažnai pakankamai paprastas patyrusiems meistrams.
5. Vakuuminės sistemos problemos (senesniuose automobiliuose)
Klasikiniuose automobiliuose perjungimui valdyti dažnai naudojamas vakuuminis moduliatorius ir reguliatorius. Jei: – yra galimybė naudoti vakuuminį siurblį (pvz:
- Vakuuminės linijos sutrūkinėja arba nesandarios
- Moduliatorius veikia netinkamai
… jūsų automobilis gali perjungti pavaras staigiai arba netinkamu laiku.
Ištaisykite: Pakeiskite vakuumines linijas (75-100 eurų) arba moduliatorius (iki 1000 eurų, jei reikia daug darbo).
Sunkus pavarų perjungimas iš pradžių gali atrodyti nereikšminga problema, tačiau dažnai tai yra ankstyvas rimtų pavarų dėžės problemų požymis. Nuo skysčio problemų iki jutiklių gedimų – labai svarbu veikti greitai, kad išvengtumėte visiško gedimo.
Ar esate susidūrę su sunkiai perjungiamu pavarų dėžės perjungimu savo automobilyje? Kokia buvo priežastis ir kaip ją pašalinote? Pasidalykite savo istorija komentaruose!