• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 13 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Padangų indikatoriai: kada keisti ir kaip išvengti baudų?

pagal Andžej Biaigo
2025.06.12, 14:30
Eksploatacija
A A
0
automobilio apziura padangu apziura padangu protektoriaus gylio patikra padangu nusidevejimo indikatoriai
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Padangų protektoriaus nusidėvėjimo indikatoriai (TWI) yra mažos gumos juostelės padangos grioveliuose, kurios signalizuoja, kai protektorius pasiekia minimalų saugų ribą. Šiame vadove paaiškiname, kaip juos skaityti, matuoti protektoriaus gylį ir išvengti brangių klaidų ar baudų Lietuvos keliuose.

Kas yra protektoriaus nusidėvėjimo indikatoriai ir kaip jie veikia?

Ant vienos ašies turi būti padangos su panašiu protektoriaus nusidėvėjimu
Ant vienos ašies turi būti padangos su panašiu protektoriaus nusidėvėjimu.

Padangos protektoriaus nusidėvėjimo indikatoriai (TWI) yra iškilusios gumos juostelės, esančios padangos grioveliuose. Jų pagrindinė paskirtis – įspėti vairuotoją, kai protektorius nusidėvi iki minimalaus leistino lygio, kuris Europos Sąjungoje, įskaitant Lietuvą, paprastai yra 1,6 mm.

Kur rasti TWI žymes?

Šie indikatoriai paprastai yra 6–8 vietose aplink padangą ir juos galima atpažinti pagal simbolius ant šono, pvz., „TWI“, ▲ arba mažus trikampius.

  • Įrengti pagrindinėse protektoriaus grioveliuose
  • Pažymėti ant šono specialiais simboliais
  • Matomi, kai protektoriaus gylis pasiekia nusidėvėjimo ribą

Teisėtas ir rekomenduojamas protektoriaus gylis

Nors teisėtas minimalus vasarinių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm, saugumo sumetimais ekspertai rekomenduoja jas keisti, kai gylis pasiekia 3 mm. Žieminių padangų keitimo riba turėtų būti ne mažesnė kaip 4 mm, nes ant sniego ir ledo jos praranda sukibimą.

Kaip matuoti protektoriaus gylį?

Kodėl patyrę vairuotojai tikrina padangas su 1 euro moneta padangos protektoriaus gylis
Padangos protektoriaus gylio matavimas su 1 euro moneta.

Vairuotojai gali matuoti padangų protektoriaus gylį įvairiais būdais, naudodami profesionalius įrankius ar buitinius daiktus.

  • Protektoriaus gylio matuoklis: tiksliausias būdas
  • 1 euro moneta: jei matosi auksinis kraštas, protektoriaus gylis yra mažesnis nei 3 mm
  • Skaitmeninis matuoklis: idealiai tinka dirbtuvėms ir tiksliems matavimams
  • Degtukų ar kamštienos gabaliukas: pažymėkite ir išmatuokite įsiskverbimo gylį

Ką gali reikšti nevienodas nusidėvėjimas

netolygiai-nusidevejusi-padanga
Netolygiai nusidevėjusi padanga

Nereguliarus nusidėvėjimas nėra tik kosmetinis defektas – jis gali signalizuoti apie mechanines problemas ar pavojingas vairavimo sąlygas.

  • Vidinis kraštas nusidėvėjęs: ratų nesubalansavimas
  • Išorinis kraštas nusidėvėjęs: nepakankamai pripūstos padangos
  • Nelygus arba dantytas nusidėvėjimas: pakabos arba balansavimo problemos
  • Viena padanga nusidėvėjusi labiau: stabdžių arba pakabos gedimai

Kada reikia keisti padangas?

Nelaukite, kol atsiras matomi pažeidimai. Padangas keiskite, kai:

  • TWI indikatoriai yra viename lygyje su protektoriumi
  • Protektoriaus gylis yra artimas 3–4 mm (saugos riba)
  • Padangos yra senesnės nei 5–6 metai (net jei nenaudotos)
  • Matomi įtrūkimai, deformacijos ar išsipūtimai
Skaitykite  Ar verta naudoti tirštesnę alyvą senam varikliui?

Gamintojų naudojami specialūs nusidėvėjimo indikatoriai

Kai kurios padangos turi pažangius vizualius indikatorius:

  • Spalvą keičiantys sluoksniai: nusidėvėjus protektoriui atsiranda ryški spalva
  • Įspausti skaičiai: 8–6–4 mm skaičiai, kurie išnyksta nusidėvėjus padangai

Kaip prailginti padangų tarnavimo laiką

Tinkama priežiūra padidina saugumą ir sutaupo pinigų:

  • Kas mėnesį tikrinkite ir palaikykite optimalų oro slėgį
  • Venkite staigaus stabdymo ir agresyvaus posūkių
  • Kas 10 000 km keiskite padangų vietas
  • Reguliariai reguliuokite ratų suvedimą ir balansavimą
  • Laikykite padangas vėsioje, sausoje, nuo saulės apsaugotoje vietoje

Kiti svarbūs patikrinimai: amžius, guma ir triukšmas

padangos pagaminimo data
Padangos pagaminimo data.

Net jei protektorius atrodo geras, sena arba pažeista guma gali kelti pavojų.

Automobilio praeitis svarbi – CarVertical VIN ataskaita tai atskleis.
  • Patikrinkite padangų amžių: pažymėtas „DOT“ kodu – paskutiniai 4 skaitmenys (pvz., 1220 = 12 savaitė, 2020 metai)
  • Gumos būklė: įtrūkimai ir sukietėjimas rodo senėjimą
  • Važiavimo triukšmas: pulsuojantys arba garsūs garsai gali rodyti disbalansą arba netolygų nusidėvėjimą

Teisiniai ir saugos pavojai Lietuvoje

Važiavimas su padangomis, kurių protektoriaus gylis yra mažesnis nei nustatyta teisės aktais (1,6 mm vasarą / 3 mm žiemą), gali užtraukti baudas ir techninės apžiūros neišlaikymą. Dar svarbiau, kad tai padidina:

  • Stabdymo kelią ant šlapio kelio
  • Traukos praradimą lietingomis ar ledingomis sąlygomis
  • Akvaplanavimo riziką

Ekspertų rekomendacijos dėl keitimo

Ekspertai pataria vasarines padangas keisti, kai protektoriaus gylis yra 3 mm, o žiemines – 4 mm. Be to, padangas reikia keisti po 5–6 metų, nepriklausomai nuo nusidėvėjimo. TWI žymekliai yra naudingi, tačiau būtina reguliariai tikrinti rankiniu būdu.

Remiantis „Continental“ tyrimais: „Stabdymo kelias ant šlapio kelio gali pailgėti iki 30 %, kai protektoriaus gylis yra mažesnis nei 3 mm.“

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: padangospadangų keitimasprotektoriaus gylis
Dalintis6DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz