Dvigubos sankabos pavarų dėžės, tokios kaip „Volkswagen“ DSG, sujungia tai, kas geriausia iš abiejų pasaulių: automatinės pavarų dėžės sklandumą ir mechaninės pavarų dėžės reakciją. Tačiau norint, kad ši pažangi technologija veiktų nepriekaištingai, reikia vieno labai svarbaus dalyko – reguliariai keisti alyvą.
Kaip veikia DSG pavarų dėžės
DSG transmisijose naudojamos dvi sankabos: viena tvarko lyginiais numeriais pažymėtas pavaras, kita – nelyginiais. Kol važiuojate viena pavara, kitą pavarą iš anksto parenka sistema, todėl pavaras galima perjungti beveik akimirksniu, nepertraukiant galios. Tokia konstrukcija pagerina eksploatacines savybes, ypač turbokompresoriniuose varikliuose, ir yra populiari tiek sportiniuose automobiliuose, tiek kasdieniniuose vairuotojuose.
Kodėl būtina keisti alyvą
DSG sistemoms reikalinga specializuota alyva, kurioje derinamos ATF ir pavarų alyvos savybės. Naudojant netinkamą skystį arba praleidžiant techninę priežiūrą gali kilti rimtų problemų, pavyzdžiui:
- Sunkus pavarų perjungimas ir transmisijos trūkčiojimas
- perkaitimas ir pernelyg didelis susidėvėjimas
- visiškas pavarų dėžės gedimas
Naujos DSG pavarų dėžės kaina? Dažnai 3 000 eurų ir daugiau.
Rekomenduojami alyvos keitimo intervalai ir išlaidos
Ekspertai rekomenduoja keisti DSG alyvą kas 60 000-90 000 km, priklausomai nuo pavarų dėžės tipo (šlapia ar sausa) ir naudojimo sąlygų. Kaina paprastai svyruoja nuo 200 iki 300 eurų, įskaitant darbą ir aukštos kokybės skystį.
Kas atsitiks, jei nepakeisite alyvos?
Nepatikrinus DSG skysčio, prastėja tepimas, atsiranda trinties problemų ir pagreitėja dėvėjimasis. Ankstyvieji simptomai: vėluojanti reakcija į akceleratoriaus sklendę, vibracija perjungiant pavaras ir netaisyklingas pavarų įjungimas. Jei alyva negydoma, ji gali sunaikinti vidinius komponentus, pavyzdžiui, sankabas arba mechatroninį valdymo bloką.
DSG alyvos tipai ir techninės priežiūros pastabos
Tik sausos sankabos DSG pavarų dėžėms reikia keisti ir transmisinę alyvą, ir hidraulinį skystį. Ši paslauga yra sudėtingesnė nei alyvos keitimas rankiniu būdu, tačiau ją gali atlikti nepriklausomi autoservisai, naudodami aukštos kokybės alternatyvius skysčius – ne tik originalius VW skysčius.
Kokia jūsų nuomonė? Ar tinkamai prižiūrite savo DSG pavarų dėžę? Pasidalykite savo patirtimi arba užduokite klausimus komentaruose.