Nuo 2015 m. rugsėjo mėn. visi nauji registruoti automobiliai turėjo atitikti išmetamųjų teršalų standartus Euro 6. Įdomu tai, kad dyzeliai, kurių išmetamų kietųjų dalelių ir azoto oksidų kiekis yra nedidelis, taip pat gali būti patvarūs ir galintys nuvažiuoti didelius atstumus. Toliau apžvelgiame geriausius iš jų.
2.1d „Mercedes“ variklis
2.1d variklis, tiksliau OM 651 DE 22 modelis, yra paskutinis 2143 cm3 4 cilindrų dyzelinis variklis „Mercedes“ gamoje, kurį bus galima naudoti iki 2021 m. Daugiau nei 20 metų tobulinimo dėka jis tapo beveik tobulu jėgos agregatu. Daugelis savininkų gali nesutikti su šia nuomone dėl vis didėjančio elektronikos ir pažangių technologijų, kurios buvo įdiegtos vėlesnėse versijose ir apsunkino jo konstrukciją, kiekio.
Vis dėlto negalima paneigti jo tvirtumo ir atsparumo. Net ir iškilus problemoms, variklis paprastai ir toliau veikia. Kartais pasitaiko rimtesnių gedimų, pavyzdžiui, alyvos siurblio gedimas. Nors 2.1d variklis nėra toks taupus kaip jo 2 l įpėdinis, ateitis parodys, ar jo ištvermė sieks 400-500 000 km, kaip buvo su šiuo modeliu.
3.0d BMW variklis
Žinoma, šio variklio šiame sąraše negalėjo nebūti. Šis 6 cilindrų agregatas vis dar labai populiarus tarp BMW entuziastų. Daugelis jų neįsivaizduoja automobilio be jo. Trečioji karta, kodiniu pavadinimu B57, tęsia garsiojo M57 dyzelinio variklio, kurį daugelis laiko geriausiu lengvųjų automobilių dyzeliniu varikliu, tradicijas.
Naujojoje versijoje didelė galia – iki 400 AG – derinama su protingu degimu ir įspūdingu ilgaamžiškumu. Nors B serijos varikliai technologiškai sudėtingesni, jie vis tiek išsiskiria dideliu patvarumu. Šio modelio ateitis daug žadanti, nors ES politika gali apriboti jo ilgaamžiškumą.
„Volkswagen TDI“ – skirtingi variantai
1.6 TDI (EA 288), 2.0 TDI (EA 288 evo) ir 3.0 TDI (VW EA897evo) varikliai yra naujausi „Volkswagen“ grupės siūlomi dyzeliniai varikliai. Pasak bendrovės atstovų, šie varikliai į lengvuosius automobilius bus montuojami kuo ilgiau. Jie skirti nemažai ridai, tai patvirtino daugybė vartotojų.
Mažiausias agregatas – 1.6 TDI – daugiausia buvo naudojamas automobilių parkuose ir šiuo metu praktiškai nebenaudojamas, nors vis dar yra labai technologiškai pažangus. Patobulintas 2.0 TDI variklis ir toliau varo daugelį „VW Group“ modelių – nuo kompaktinių iki komunalinių – ir, tikėtina, tarnaus ilgiausiai.
Priešingai, 3 litrų V6 EA897evo3 versijos, palaikomas mikrohibridinės sistemos, naudojamas, be kita ko, „Audi S6“ ir S7 modeliuose, o jo laikas rinkoje gali būti dar ilgesnis, nes jis montuojamas į naująjį „Amarok“. Šie agregatai be didesnių problemų nuvažiuoja 300-400 000 km, nors ir būtina periodiškai atlikti techninę priežiūrą
Keturių cilindrų variklių techninė priežiūra yra palyginti nebrangi, tuo tarpu su V6 TDI varikliu reikia skaitytis su didelėmis laiko grandinių keitimo išlaidomis. Šiuos pakeitimus reikia atlikti maždaug kas 300 000 km, todėl jie nėra didelė problema, jei automobilį perkate sąmoningai.
2.4 D „Volvo“ dyzelinis variklis
Penkių cilindrų dyzeliniu varikliu garsėjantis „Volvo“ ilgus metus garsėjo itin patvariu varikliu, nors ir ne be nedidelių trūkumų. Bėgant metams gedimų skaičius mažėjo, o įrenginio patikimumas išliko nepakitęs. Jo gamyba baigta 2016 m. kartu su V70, XC70 ir XC60 modeliais (2017 m.). Variklis, pasižymintis aukšta darbo kultūra, gali nuvažiuoti įspūdingą kilometražą, jei yra tinkamai prižiūrimas. Netgi 220 AG turbininė versija su dviem turbinomis laikoma labai tvirta.
1.6 dCi „Renault“ variklis
Verta pabrėžti, kad didelė rida visų pirma yra „Renault Trafic“ naudingojo automobilio „Renault Trafic“ nuopelnas. „Renault Megane“, paskutiniųjų „Lagunos“ kartų ar net „Mercedes C“ klasės savininkai žino, kad galima pasitikėti šiuo gana perdėtu, bet solidžiai išvystytu jėgos agregatu. Teoriškai jis turėjo pakeisti 1,5 dCi variklį, visų pirma tam, kad atitiktų Euro 6 standartą. Nors šis tikslas buvo pasiektas, galiausiai 2018 m. jis buvo išbrauktas iš daugumos keleivinių modelių ir liko tik „Trafic“ modelyje (iki 2021 m.).
Mažesniuose modeliuose jį pakeitė 1,5 variklis, o kai kuriuose buvo laukiama sukurtos 1,7 dCi versijos (debiutavusios 2019 m.). Įdomu tai, kad 1.7 dCi variklis pasirodė esąs geros konstrukcijos, tačiau greitai išnyko iš rinkos. Nors tai keista, tai nekeičia fakto, kad 1.6 dCi išlieka viena geriausių tokio darbinio tūrio dyzelinių konstrukcijų, nors – išskyrus „Trafic“ – jis buvo naudojamas tik iki 2018 m.
1.6 CRDI Hyundai/Kia variklis
Šis agregatas rinkoje buvo beveik du dešimtmečius, pamažu evoliucionavo ir ilgainiui išsiveržė į aukštesnes pozicijas nei jo pirmtakas 1.7 CRDi, garsėjęs patikimumu ir ilgaamžiškumu. Esminis momentas atėjo 2018 m., kai kai kuriuose modeliuose 1.6 CRDi pradėjo keisti 1.7 CRDi. Naujoji versija buvo technologiškai pažangesnė, geriau garso izoliacija, ekonomiškesnė ir išmetė mažiau teršalų.
Tik 1.6 CRDi variantui pavyko atitikti griežtus „Euro 6d-Temp“ standartus, ko 2 litrų dyzelinis variklis negalėjo pasiekti be „mild-hybrid“ sistemos pagalbos. Deja, šių agregatų istorija baigėsi 2021 m., kai „Hyundai“ ir „Kia“ markės pristatė naują modelių kartą, jau be dyzelinių variklių. Ši nesudėtingos konstrukcijos, neturinti reikšmingų defektų ir tinkamai prižiūrima gali nesunkiai nuvažiuoti daugiau nei 300 000 km.